12 Reacties

één jaar geleden

Wow had ik dit maar , jaloerss dat ze door slaapt! Ik zou gewoon kolven er voor of in de nacht

één jaar geleden

Ik droom hiervan (hier elk uur al paar weken). Uhm ik denk even compressed dragen en uitzitten…uiteindelijk gaat het zichzelf regelen.

één jaar geleden

Geef het even de tijd, je borsten gaan het vanzelf regelen (tenminste als je niet gaat kolven, want dan leren ze het niet)

één jaar geleden

Ik kolf af voordat ik naar bed ga. Ze zijn wel vrij hard dan nog steeds in de ochtend, maar dan red ik het zonder te doorlekken.

één jaar geleden

Als je blijft kolven, blijven je borsten te veel melk maken (want door het kolven krijgen ze weer een extra signaal om meer te maken) en houd je het ‘probleem’ in stand. Ik zou zeggen, gewoon lekker slapen, paar dagen elke dag je bed verschonen of slapen met een zachte beha met zoogcompressen erin, en daarna lost je lijf dat in principe vanzelf op!

één jaar geleden

Ik heb een matrasbeschermer op het bed liggen, hele dunne van de action. Soms draag ik een voedingsbeha met wasbare zoogcompressen, maar die bleven niet altijd goed zitten. Hier lek ik meestal niet meer door behalve als de kleine ineens een langere nacht maakt. Het is nog niet zo regelmatig hier met z'n slaapjes.

één jaar geleden

Reactie op JazzRodrigues

Ik kolf af voordat ik naar bed ga. Ze zijn wel vrij hard dan nog steeds in ...
Dit doe ik ook! Dochter sliep eigenlijk gelijk al door. Je lichaam regelt dit ook zelf. Ik ga straks kolven en morgenochtend heeft m’n dochter aan 1 borst genoeg . Dus dan kolf ik de andere ook af en dat kan als voorraad in de vriezer 👍🏻

één jaar geleden

Zoogkompressen blijven vaak snachts niet goed zitten, hier heb ik de gouden tip gevonden! Ik smeer mijn borsten altijd even in met een goed vette zalf, baby bephanten of medela tepel zalf. Hier plakken de kompressen aan vast en het gaat niet ten koste van wat ze kunnen opnemen :D gebruik dan NIET de plakstrip en trek er een strak hemd over aan. De stof glijd over de kompressen maar drukt ze wel tegen je borsten aan. En omdat die plakkerig zijn, blijven ze perfect zitten!

één jaar geleden

Dochter krijgt 20;30 laatste voeding en komt pas weer om 7:30. Eerst nog altijd snachts gekolfd maar nu al 2 mnd mee gestopt. Duurde bij mij 2 weken met veel zeiknatte zoogcompressen en dekens maar inmiddels zijn m’n borsten gewend. Wel nog hard sochtends maar niet meer nat

één jaar geleden

Geen tips. Gewoon geaccepteerd en ik geniet van mijn nachtrust waar mogelijk. Hier wisselt het namelijk. Ze slaapt regelmatig goed door maar soms ook weer eens een paar nachten niet. Met als gevolg dat ik inderdaad nat wakker wordt. Maar mijn dochter spuugt ook nog veel (vooral als ze weer veel te veel drinkt door die stuwing). Dus of ik nou daarvan nat wordt of van verse melk. Dan verkies ik toch mijn nachtrust boven droog blijven. Mijn zoogcompressen zijn ook compleet doorweekt dan namelijk. Enige vervelende is dat ik rond 7u vaak wel wakker wordt omdat het echt pijn gaat doen. (voor het beeld: ik kan zo nog >200cc kolven uit de linkerkant terwijl ik haar dan al rechts gevoed heb).

één jaar geleden

Fijn om alle ervaringen te horen en ook de tips.. geeft me wel een geruststelling. Het enige waar ik me nu nog zorgen over maak is of de productie niet achteruit gaat en dat ze dan nog genoeg voeding heeft. 🙈

één jaar geleden

Reactie op Samiej91

Fijn om alle ervaringen te horen en ook de tips.. geeft me wel een gerustst ...
Dit regelt zichzelf! Als er toch te weinig is, komt er waarschijnlijk weer eens een regeldag.