5 Reacties

24 dagen geleden

Ik denk even met je mee.. Misschien douchen bij iemand anders? Opa en oma bijv? Andere omgeving. Misschien maakt het verschil? Zwemmen? Weer het vertrouwen terug krijgen in het water en dat het leuk is.

24 dagen geleden

Ik heb dit soortgelijks gehad met handen wassen. Het water was iets te heet (niet kokend of ernstig) maar ze schrok ervan. Ze wilde niet meer handen wassen en echt volle paniek. Heb toen wel paar keer doorgezet en nu heeft ze er weer vertrouwen in. Praat met je dochter en zeg dat het leuk is om even te douche en echt alleen maar warm water is 🚿 laat haar zelf de douche aanzetten en voelen met haar handen dat het echt warm is. Niet met geweld haar er onder zetten want krijgt ze een trauma maar ook niet toegeven en er in mee gaan. Kalmeert ze als ze eenmaal onder de douche is? Of samen douche ga je er eerst zelf onderstaan voor vertrouwen.

23 dagen geleden

Wat een vervelende situatie... Misschien helpt het als je de douchekop op de grondlegt, de douche warm laat worden en haar dan laten voelen. En dan de douchekop pakken en haar beetje nat maken of haar jou laten nat maken. En zo steeds meer totdat je de douchekop weer kan ophangen...

23 dagen geleden

Alvast bedankt voor jullie reacties! Ja het is onwijs vervelend, ze was altijd zó gek op badderen en douchen en het kon haar niet lang genoeg duren! We laten haar nu steeds maar in de badkamer als 1 van ons doucht, met al het engelengeduld wat we in ons hebben.. Waar het een paar dagen geleden al dikke tranen was toen de deur van de badkamer open ging, kreeg ik vanmorgen al een high five en durfde ze te voelen aan het water wat ik in mijn handen had opgevangen.. Voor ik moeder was had ik misschien een klein vooroordeel over dit soort 'betutteling' maar als je dan nu ziet wat een paniek het bij zo'n kleintje teweegbrengt heb ik mijn mening toch vrij snel bij moeten stellen! We hopen op deze manier het toch weer wat vertrouwder te laten worden en minder eng en hopelijk kan ze inderdaad heeel snel weer genieten van een fijne douche! 🚿

22 dagen geleden

Wij deden onze zoon de laatste maanden in bad bij mijn schoonouders. Wij wonen nu namelijk in een omgebouwde schuur en hij was te groot voor het badje. Vorige week eerste keer douche met regendouche in de schuur en hij was helemaal overstuur. Drama! Keer erna ook. Vandaag ging mijn man douche en ik zat er naast met hem. Speelgoed in de douche gelegd en hem laten kijken en met waterballetjes (hema) laten spelen. Beetje bij beetje ging hij dichterbij en uiteindelijk stond hij onder het water te spelen. Dit duurde wel een half uur en hebben hem gewoon rustig laten spelen en niet gewassen. Dit komt de volgende keer weer. Merkte dat het ongedwongen spelen hem hielp niet bang te zijn.