18 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb de ByKay click classic. Een heel handige draagzak die je echt makkelijk zelf aan kan doen. Geen ervaring met een doek. Lijkt mij heel ingewikkeld :) is ook maar net of je er handig mee bent. Deze draagzak is nieuw rond de 130 euro, maar die van mij heb ik op marktplaats gevonden voor een fijner prijsje, staan er genoeg op! Ik vind het in ieder geval heerlijk om haar mee te dragen ♥️

2 jaar geleden

Ik heb beide aangeschaft en moet zeggen dat de draagdoek veel gedoe is met knopen en dan nog zo voorzichtig de baby erin doen etc. Ik heb de draagzak van ergobaby, het is net zo zacht als een draagdoek, maar dan met eenvoudige klepjes. Voor zulke jonge kindjes, kun je het gewoon van onderen dubbelvouwen en past het gewoon goed! Succes met je zoektocht!

2 jaar geleden

Reactie op ikea

Ik heb beide aangeschaft en moet zeggen dat de draagdoek veel gedoe is met ...
Ook grote fan van deze! Heel gemakkelijk aan te doen als je alleen thuis bent ook. Met de draagdoek lag ik altijd in de knoop.

2 jaar geleden

Reactie op Readyforbaby2

Ook grote fan van deze! Heel gemakkelijk aan te doen als je alleen thuis be ...
Deze is super fijn, en niet de duurste. Hoewel nog steeds 80 euro nieuw. Echter heb ik via marktplaats er een gevonden voor 15 euro!

2 jaar geleden

Reactie op JoelleBolinde

Ik heb de ByKay click classic. Een heel handige draagzak die je echt makkel ...
Wij hebben deze ook en oooh zo fijn! Heel makkelijk zelf vast te klikken voor als je alleen bent.

2 jaar geleden

Reactie op ikea

Ik heb beide aangeschaft en moet zeggen dat de draagdoek veel gedoe is met ...
Ook ik heb de draagzak ergobaby embrace aangeschaft. Ideaal en makkelijk. Draagdoek vond ik erg ingewikkeld..

2 jaar geleden

Ik ben heel erg fan van draagdoeken omdst deze precies aansluiten bij vorm baby

2 jaar geleden

Ook ik heb beide. Ergobaby draagzak en een draagdoek. Zelf fan van de draagdoek omdat deze mooi aansluit op mijn lichaam en van mn dochtertje. Draagdoek knopen vind je snel handigheid in, is mijn ervaring. Vind het persoonlijk niet heel moeilijk. Ergobaby draagzak is overigens ook fijn en makkelijk in gebruik. Volgens mij is de keuze dus erg persoonlijk:)

2 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met draagzak, wel met draagdoek. Leek me allemaal heel ingewikkeld, maar we leenden er eentje van onze vroedvrouw voor een paar dagen en kochten er meteen zelf een. Ik vond het helemaal niet ingewikkeld en baby paste er van bij de geboorte in. We hebben een draagdoek van babylonia.

2 jaar geleden

Ik heb beide. De doek heb ik leren knopen en heb ik sindsdien dagelijks gebruikt. Nu net heb ik even snel de zak gepakt, maar ik vind dat toch een stuk minder fijn. De doek sluit aan op het lichaampje en draagt veel fijner. De zak is ook prima, maar ik zou dan toch eerder gaan voor de doek!

2 jaar geleden

Ik heb de ByKay click carrier deluxe, via marktplaats voor een leuk prijsje gevonden. Heel makkelijk zelf om te doen en aan te passen als je kindje nog klein is, ik gebruik hem vanaf 3 weken ongeveer. Met een draagdoek geen ervaring dat leek mij te veel gedoe!

2 jaar geleden

Wij hebben een draagconsult gedaan met iemand die er verstand van heeft. Beide hebben we geprobeerd. Mijn man gebruikt nu een draagzak en ik een doek. Het is heel persoonlijk wat je fijn vindt. Ik raad een consult aan, zo weet je ook dat je je kleine op de juiste manier draagt

2 jaar geleden

Even een vraag aan de draagmoeders: hoe doen jullie dat met het nekje en ademhalen? Ik heb zowel een rekbare doek als een draagzak (stokke carrier) maar bij beide gaat toch als hij in slaap valt zijn kin naar de borst. Iemand tips?

MOD

2 jaar geleden

Wij hebben een Draagdoek en voelt heel fijn hoe het perfect aansluit overal. Ik vind het geen gedoe na een paar keer geoefend te hebben met een draag consult. Maar als ze wat groter is nemen we denk ik ook nog een draagzak erbij, mijn vriend vind de doek wel nog wat lastig maar is kwestie van doen en persoonlijke keuze denk ik!

2 jaar geleden

Ik heb hier vanalles! (Voordeel van wat later moeder worden en veel vriendinnen hebben die de babytijd erop hebben zitten). Ik heb ook een draagconsult gehad om wat algemene uitleg te krijgen en specifieke instructies voor een aantal doeken/zakken die wij hebben. Dat is sowieso fijn, maar wel erg prijzig. Ik vind de rekbare draagdoek fijn als je je kindje er langer in wil hebben zitten en je niet heel actief bent. Ideaal bijvoorbeeld tijdens het eten. Lekker zacht, maar ik merk wel dat als ik veel loop/beweeg dat ze dan een beetje wegzakt ofzo en dat krijg je met je baby erin moeilijk hersteld. Dat schijnt met een geweven doek makkelijker te zijn trouwens, dus die wil ik binnenkort gaan uitproberen. Ik heb ook een draagzak, de Marsupi. Mijn vriend heeft alleen deze gebruikt om te dragen, hij vond dat knopen maar niks. Voordelen vind ik dat het sneller gaat, dat is bijvoorbeeld handig als je boodschappen gaat doen. Ook kun je je kindje er makkelijker uithalen vond ik. Ik heb mijn zoontje (nu anderhalf) vaak in slaap gewandeld in de draagzak en dan thuis over gelegd in bed, ging niet altijd goed, maar wel vaak. De basis voor de rekbare doek kun je trouwens wel alvast omknopen, dus dat zou je ook kunnen doen als je ergens heen gaat en je niet die lappen stof op de grond wil hebben liggen in een vieze parkeergarage of op straat. Dan heb je je kindje er natuurlijk ook snel in zitten. Sowieso is dragen echt zo fijn! Lekker je kindje dicht bij je en toch je handen soort van vrij. Sommige dingen zijn wel echt nog wat lastiger hoor, bijvoorbeeld bukken of de was vouwen ofzo.. maar je kan in ieder geval bewegen! En ook heerlijk om dan lekker buiten te wandelen met dat warme hummeltje op je, helemaal ontspannen… geniet ervan!!

2 jaar geleden

Groot fan van een draagzak! Ik vond een draagdoek teveel gedoe en te slap. Wij zijn veel outdoor en willen iets makkelijks en stevigs. Dit is de Be Safe (uit Zweden). Prijzig, maar zo fijn! Er begonnen met een Manuka en draagdoek. Beiden tweedehands. We merkten dat wij en onze dochter het dragen fijn vonden, maar de zak en doek niet. Toen kwamen we met passen uit op deze.

2 jaar geleden

Ik heb een combi! Een draagzak met banden die ik knoop. Beetje moeilijk uitleggen maar is van Pure Baby en bevalt heel goed!

2 jaar geleden

Tula free to grow via Vinted 👌🏽 Ik zou sws voor een zak gaan. Ik heb beide maar heb de doek alleen gebruikt tot 3.5 kilo (prematuurtje hiero) en die momenten konden eigenlijk ook prima gewoon zonder. Zodra je echt dingen wilt doen is een zak steviger vind ik, zeker met een zwaarder kindje