Ik heb van alles al geprobeerd maar misschien hebben jullie nog tips die ik niet heb geprobeerd.. :-)
Mijn dochter eet al vanaf +/-6 maanden slecht avondeten. We deden meteen aan BLW omdat ze zeggen dat ze dan goede eters worden.. nou dit is niet gebeurd haha!
De laatste tijd wil ze al helemaal geen avondeten meer eten. Het enigste wat ze eet zijn pannenkoeken/poffertjes. Ze at eerst nog wel erwten met vissticks en aardappelsmileys, pasta en rijst maar dit wil er ook niet meer in. Af en toe eet ze een paar patatjes als we dat eten maar ook met moeite. Meestal eindigen we met een broodje met fruit of yoghurt erbij.
Fruit at ze in het begin goed alleen nu is het ook dat ze alleen nog maar aardbeien wil. Broodjes voor lunch of ontbijt gaan er prima in.
We merken bij haar dat ze gewoon niet wil eten wat ze niet kent of lust. Ik probeer af en toe iets anders voor te schotelen maar dan gooit of duwt ze het meteen weg of als ze met moeite 1 lik probeert is het niet lekker..
Ze heeft nogal een temperament en weet precies wat ze wel en niet wil dus dat maakt het ook moeilijk (lees boos/driftbui als er iets voor haar komt te staan wat ze niet wil)
Ik hoor bijvoorbeeld ook van haar juf dat haar dochtertje van 2 nog steeds amper avondeet en dat het in de toekomst echt wel beter gaat worden en goed gaat komen maar ik hoop ergens dat we haar met tips andere maaltijden kunnen laten eten.. :-)