8 Reacties

één jaar geleden

Zeker herkenbaar! Ons zoontje had dit wel wat eerder denk rond 11 maanden en we zijn er voor mijn gevoel nu net doorheen.. nu kan hij weer lekker zelf spelen en is weer vrolijk. heeft ongeveer een maand geduurd hier en ik vond dat af en toe best pittig zo'n kind aan je been. MAAR het gaat echt over!

één jaar geleden

"Hij huilt hard als hij iets niet mag, hangt de hele dag aan mijn been maar als ik hem op pak om te knuffelen wil hij vaak ook meteen weer weg." Heel herkenbaar bij onze dochter. Enige waar ze dan beetje rustig van word is als ik bij haar op de grond ga zitten en samen met haar met de vormenstoof ga spelen of haar door een boekje laat bladeren. Maar al de hele week veel huilen, gefrustreerd, boos. Volgens mij ook frustratie dat sommige dingen niet lukken. Ben niet zo van het nauwkeurig volgen van de sprongetjes, maar heb zelfs al in die app gekeken en daar zou ze juist midden in het groene deel moeten zitten. Het maakt me onzeker dat ik niet weet wat er is en haar niet kan troosten

één jaar geleden

Niet je hulpvraag, maar houd er rekening mee dat wennen op de opvang lang duurt met 1 dag per week. Met 2 dagen per week gaat dat veelal makkelijker. En het is ongetwijfeld een fase nu.

één jaar geleden

Hier hetzelfde hoor. Mijn kindje gaat al naar de opvang maar ook zij hangt veel aan ons en alles is opeens een groot drama. De ene dag wat lastiger dan de ander. Vaak naar de avond toe het ergst. Het is grenzen verkennen en verlatingsangst. Super pittig vinden wij het ook. Zou blij zijn wanneer het voorbij is 😅

één jaar geleden

Oh zoooo herkenbaar. En zo vermoeiend. Opvang is hier geen enkel probleem, maar thuis... Kan niet wachten tot deze fase voorbij is, hij is bijna 14 maanden...

één jaar geleden

Heeel herkenbaar dit! Bij onze oudste dit nooit zo gemerkt, maar de jongste zet het bij het minst of geringste op een brullen. Ook bij de opvang al weken verdrietig bij het wegbrengen. Kan hem ook niet neerzetten of even met de oudste knuffelen. Dan is het gelijk brullen. Soms laat ik het toe en soms moet hij maar even huilen. Als ik bijv. Even met de oudste aan het spelen of knuffelen ben. Merk dat als ik hem even laat dat hij naar een paar minuten zelf opzoek gaat naar afleiding en meestal gaat spelen. Misschien helpt dat bij jullie ook! Succes in ieder geval!

één jaar geleden

Hier 13 1/2 maand en ook al een paar weken niet erg tevreden en veel zeuren en aan mijn been hangen. Ik pak hem niet altijd meteen en kijk of hij dan toch weer gaat spelen. Als ik aan tafel zit en hij is aan het spelen moet ik ook echt blijven zitten want anders is het gedaan met het fijne spelen. Ik probeer me er niet te druk om te maken, het gaat vanzelf een keer over, maar je krijgt gewoon echt niets gedaan

één jaar geleden

Hier ook ineens veel huilen met de slaapjes, overdag en savonds helemaal drama. Ze slaapt alleen bij ons direct in.