17 Reacties

één jaar geleden

Dit is heeeel herkenbaar 😂 ik probeer haar dan wel uit te leggen dat iets niet mag bijv. soms helpt het dan om heel bij een liedje te zingen zoals ‘ klappen in de handjes blij blij blij’ 😅

één jaar geleden

Reactie op Demivanes

Dit is heeeel herkenbaar 😂 ik probeer haar dan wel uit te leggen dat iets ...
Blij*

één jaar geleden

Reactie op Demivanes

Dit is heeeel herkenbaar 😂 ik probeer haar dan wel uit te leggen dat iets ...
Hahahaah jaaa dat doe ik ook! Helpt indd wel. Soms 🤣

één jaar geleden

Ja heel herkenbaar! Ook sprong 9 en echt werkelijk bij alles huilen, krijsen, stampen als ze iets niet mag 😅 ik probeer het ook zoveel mogelijk uit te leggen en vol te houden dat ze het niet mag of afleiden met wat anders. Ze is ook echt net een aapje momenteel die zich aan me vast klampt, zal ook wel bij de sprong horen 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Hier ook 🤣 temperament had ze al.

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Ons meisje is dit al vanaf het begin. Soms als ik haar verschoon lijkt de wereld te vergaan. Of als ze zo'n keel opzet vanuit het niets denk ik wel... wat zouden mensen denken? Dat ik haar wat aan doe ofzo? Echt niet normaal. Ik heb er inmiddels lak aan hoor. Als iets niet mag, mag het niet punt. Het zal ooit wel overgaan (hoop ik 🤭). Maar het is zo anders dan bij ons zoontje. Echt zo'n goedzak, hoorde je nooit.

één jaar geleden

Hier een jongetje van ruim 13 maanden met ook een hoop pit! Maar, mag ik vragen waarom je weinig 'nee' wil zeggen? Ik denk juist door dingen (hoe jong ze nog zijn) duidelijk uit te leggen en 'nee' te zeggen juist heel goed is. M'n zoontje weet maar al te goed wat 'nee' is, maar het testen er van is ook nog erg leuk.. 🥲 Door zelf duidelijk te zijn en je grenzen aan te geven leert je kindje wat wel en niet mag. Ik werk ook op een kdv en zie dit heel veel in m'n werk, ook al is je eigen kindje toch best lastig, ik zie nu nog meer in hoe belangrijk het is om duidelijk te zijn. Succes met deze fase, ik vind 'm ook best pittig!🙈

één jaar geleden

Reactie op Marleen1992

Hier een jongetje van ruim 13 maanden met ook een hoop pit! Maar, mag ik vr ...
Ik denk ook dat nee zeggen prima is hoor! Heb ik niks op tegen. Mijn dochter trok al toen ze 8 maanden was aan de tv of aan de plant in de woonkamer. Ze begreep nee al heel snel. Als ik nee of niet zeg begint ze al met haar hoofd te schudden en ze zegt tegenwoordig ook al nee nee nee 🤣. Ik merk alleen dat ze het gewoon niet echt begrijpt. Wel dat als we nee zeggen ze iets niet mag maar het waarom gedeelte begrijpt ze niet (denk ik). Ik leg wel uit aan haar waarom iets niet mag maar ik heb niet echt het idee dat ze dit al begrijpt. Daarom dat ik toch maar probeer af te leiden om strijd te voorkomen. Ik merk dat dit voor ons allebei beter is 🤣. Maar ik zeg wel gewoon nee hoor en prima om te doen!

één jaar geleden

Reactie op Marleen1987

Heel herkenbaar! Ons meisje is dit al vanaf het begin. Soms als ik haar ver ...
Nou dat verschonen blijft ook maar een ding ja. Pff herkenbaar. Ik heb ook wel eens vernomen dat meiden pittiger zijn dan jongens. Maar ik heb zelf geen vergelijkingsmateriaal 😁

één jaar geleden

Reactie op mamacam90

Nou dat verschonen blijft ook maar een ding ja. Pff herkenbaar. Ik heb ook ...
Haha nou hier 2 temperamentvolle jongens hoor 🤣 1 van 3,5 jaar die enorme peuter puber is geweest en de jongste van 1 zegt het woordje nee ook al errug goed 🤣

één jaar geleden

Hier een dochter van 14 maanden die al enige tijd last heeft van boos worden als ze iets niet mag. Ik heb gemerkt dat afleiden of een alternatief bieden eigenlijk het best werkt. Nee gebruik in vaak alleen in situaties die ik echt onwenselijk vind. Dus als ze me pijn doet, iets kapot maakt of gevaarlijke dingen doet en vaak ook in combinatie met een actie. Dus nee en weghalen, nee en weglopen etc. Vaak maakt nee alleen niet zoveel indruk. Dan gaat ze lachen en door😮‍💨

één jaar geleden

Haha zo herkenbaar. Ik ben blij dat ze nu enkel nog boos wordt, want eerder gooide ze zichzelf naar achteren met haar hoofd op de grond. Nu doet ze dat alleen nog als ze moe is. Laatst het toppunt van drama mogen aanschouwen: papa deed iets wat niet naar haar zin was. Ze kwam uithuilen bij mij. Was snel weer tevreden want ja, er was niets aan de hand. Kruipt vervolgens terug naar papa, die in de keuken stond. En zodra ze om de tafel en daarmee in beeld bij papa kwam, zette ze weer haar keel op😂. Pfff wat moest ik toen de pokerface op houden😂

één jaar geleden

Hier ook een zoontje die vanaf 2 weken na zijn geboorte al een enorm temperament heeft. Ik kan er helaas niet om lachen en ga er echt slecht mee om. Ik had gezegd nooit te gillen in bijzijn van mijn kind, maar zijn eeuwige gekrijs als iets niet naar zijn zin is, triggert mij enorm. En mijn man geeft hem dan dus bijna altijd direct zijn zin om hem te kalmeren, waardoor hij bij mij alleen maar meer van streek raakt als ik dat dus niet doe. Bijvoorbeeld zijn telefoon aan hem geven aan de eettafel.. en het lijkt nu idd alleen maar erger te worden 😭

één jaar geleden

Ohh ja hier ook, precies dit! Fijn om wat herkenning te lezen 😅 Ik probeer het ook zo veel mogelijk te vermijden, om zo min mogelijk strijd in huis te krijgen. Maar inderdaad als iets echt niet mag, dan afleiden/ingrijpen. De ene keer succesvoller dan de andere keer 😅

één jaar geleden

Reactie op mamacam90

Nou dat verschonen blijft ook maar een ding ja. Pff herkenbaar. Ik heb ook ...
Nou in ons geval klopt dat zeer zeker.

één jaar geleden

Reactie op TwisterFries

Hier ook een zoontje die vanaf 2 weken na zijn geboorte al een enorm temper ...
Ja ik denk dat het wel belangrijk is dat jullie samen op 1 lijn zitten. Dat is het een beetje met driftbuien. Als je 1x toegeeft kun je weer vanaf het begin beginnen want dan hebben de driftbuien zin. Als je consequent bent houden ze na een tijdje wel op met het ongewenste gedrag. (En beginnen ze weer aan nieuw ongewenst gedrag🤣🤣🤣)

één jaar geleden

Reactie op FirstTimeMommyRox

Ja ik denk dat het wel belangrijk is dat jullie samen op 1 lijn zitten. Dat ...
Ja precies, maar hij wil op dat moment dat het zo snel mogelijk stopt, vindt het zielig. Hij weet dat het niet handig is wat hij doet maar blijft het toch doen 😓