10 Reacties
3 jaar geleden
Wat bij mij helpt is vet houden. Ik gebruik gewoon olie maar hoorde dat vaseline ook goed helpt tegen smetten. Zelf geen ervaring mee. Ook draagt ze een slabje. Hele dag door. Want ze kwijlt veel en heeft reflux. Dit houd het wat meer droog. En inderdaad niet teveel in bad of met zeep wassen. Wij wassen alleen haar handjes omdat ze die veel in de mond doet. Verder gewoon badderen met warm water en 1 x in de week de haartjes even met de borstel en neutrale zeep voor het berg.
3 jaar geleden
Hee, vervelend is dat he. Wij bleven ook maar smeren totdat wij naar de huisarts zijn gegaan. Het bleek eczeem te zijn. Wij gebruiken nu een combinatie van hormoonzalf voor de plekjes en een vette lanette cr猫me voor de rest van haar huid. Alles is weer rustig na 1 week smeren (:
3 jaar geleden
Wij badderen haar 1x per week en deppen haar heel zorgvuldig droog. Onze dochter heeft gelukkig geen last van droge huid maar wij smeren ook niet onnodig cr猫mes of olie.
Na haar badje smeren wij haar in met een lichaamsmelkje, haar gezichtje wordt elke ochtend en avond zachtjes gewassen met lauw water en handjes regelmatig omdat ze hier aan sabbelt. Misschien wat minder in bad steken?
3 jaar geleden
Ik heb foto's naar de huisarts gestuurd en we moesten toch even langs komen. Heb een vette creme bij de apotheek opgehaald. Gewoon even laten checken! Hier dus beginnend eczeem
3 jaar geleden
Onze zoon van 2 jaar heeft ook eczeem en onze zoon van 3 maand (nog) niet. We zijn eindelijk bij onze oudste zoon van de hormoonzalf af en zweren bij de cr猫mes van TinyTodd