Bij onze dochter is in de zwangerschap tijdens de 20 weken echo een dubbel nierbekkensysteem geconstateerd. Na de geboorte is met onderzoeken vastgesteld dat ze geopereerd moest worden, omdat ze gevoelig is voor blaas- en nierbekkenontsteking. De eerste operatie is eind '23 gebeurd. Bij deze operatie is haar slechte urineleider uit haar blaas gehaald en deze is rechtstreeks uit haar buik geplaatst en met de operning druppelt er vocht uit in de luier. Er komt binnenkort nog een operatie waarin waarschijnlijk die urineleider en een deel van de nier wordt verwijderd.
Ik vroeg me af of meer ouders hiermee bekend zijn bij hun kindje en hoe jullie dit traject ervaren? Onze dochter heeft nog geen ontstekingen gehad, maar we moeten bij koorts iedere keer naar het ziekenhuis om urine te laten controleren vanuit haar blaas en vanuit die urineleider uit haar buik. Dit is nu een keer of 6 voorgekomen. We merken dat ze iedere keer erg overstuur raakt in het ziekenhuis en dat dit erg belastend voor haar is. Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar het vervolg van en na de tweede operatie.
Wat vervelend voor je kleine meisje en jullie. Ik heb er hier geen ervaring mee, maar een kleine tip om dit in het algemene forum te plaatsen. Dan kun je hopelijk wat meer lotgenoten vinden. Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor je dochter!