33 Reacties
9 maanden geleden
Hi mama's, de hormoonzalf vd huisarts heeft erg geholpen. Het eczeem is bijna helemaal weg. Ik heb het idee dat de vaseline paraffine ook goed helpt. Aankomende week hebben we een consult. Hoop dat het eczeem wegblijft😁 maar nu iig een tevreden kindje.
9 maanden geleden
Reactie op Romy2107
Hier ook een kindje met een heel eczeem gevoelig huidje. Vanalles geprobeer ...
Creme met ureum hadden wij al geprobeerd. Werkte hier niet helaas. Maar fijn dat het voor jullie wel werkt!
9 maanden geleden
Reactie op FirstTimeMommyRox
Hi mama's, de hormoonzalf vd huisarts heeft erg geholpen. Het eczeem is bij ...
wees er wel erg voorzichtig mee heb dat zelf ook veel gehad nu zijn die plekker heel erg dun geworden waardoor ik in de zomer/winter sneller last heb maar fijn dat het helpt
7 maanden geleden
Hi allen, nou ik heb het e.e.a. geprobeerd natuurlijk en de eczeem kwam weer terug. Gebruik nu n.a.v. een tip van een van jullie natuurlijke frambozenzalf met sheabutter en die lijkt echt te werken. Eczeem bij haar armen is weg en is vooralsnog niet teruggekeerd. Met de vaseline parafine kwam het binnen een week weer terug. Ze heeft nu alleen nog wat kleine plekjes op haar benen en buik. Die verdwijnen nu ook met de hormoonzalf en blijven hopelijk weg met de frambozenzalf.
7 maanden geleden
Vanaf de geboorte van ons dochter hebben wij hier ook last van. Heel veel dingen geprobeerd. Helaas heeft heel veel bij ons dochter niet geholpen. Uiteindelijk zit ik nu midden in een kuur van 7 weken met een hormoon crem. Gelukkig niet zo erg dan dat het klinkt. Ben daar heel voorzichtig mee. Ik merk dat het gelukkig wel afneemt. Ik hoop zodra de kuur voorbij is het ook weg blijft. Ze werd en in de nacht krabbend wakker door zo zielig!
7 maanden geleden
Reactie op FirstTimeMommyRox
Hi allen, nou ik heb het e.e.a. geprobeerd natuurlijk en de eczeem kwam wee ...
Ik heb de toppic volledig gelezen na mijn reactie. Heeft de hormooncrem geholpen bij jullie? En was dit een kuur die je had of smeerde je dit zonder schema? Heb je de frambozenzalf na de ‘kuur’ gebruikt of in combinatie met? Waar kan je dit halen? 🙈
7 maanden geleden
Reactie op burcuaa
Ik heb de toppic volledig gelezen na mijn reactie. Heeft de hormooncrem geh ...
De hormoonzalf smeer ik enkel op de plekjes eczeem. Daarna smeer ik haar hele lichaam in met de frambozenzalf. Dit doe ik 2x per dag. De hormoonzalf heb ik van de huisarts. Ik moest 2 weken smeren en eerder stoppen als het weg was. Nu zijn er een paar hardnekkige plekjes waar ik wat langer mag smeren van de huisarts. De frambozenzalf bestel ik gewoon online. Bijvoorbeeld bij bol.com, neem altijd een 100 procent natuurlijke met 75% shea butter.
7 maanden geleden
Reactie op burcuaa
Ik heb de toppic volledig gelezen na mijn reactie. Heeft de hormooncrem geh ...
De frambozenzalf smeer ik dus altijd 2x per dag, ook als ze geen eczeem meer heeft. Hormoonzalf is alleen voor de eczeemplekken en smeer ik tot het weg is.
7 maanden geleden
Reactie op burcuaa
Vanaf de geboorte van ons dochter hebben wij hier ook last van. Heel veel d ...
Ja het is heel zielig inderdaad😢
7 maanden geleden
Reactie op Smus
Pff mijn dochter heeft hier ook al heel lang last van en het wordt steeds e ...
Ja sommige kindjes krijgen het van een bepaald iets (bepaalde voeding, parfum, crèmes etc.) Mijn zusje heeft ook eczeem en die krijgt altijd eczeem van zonnebrandcrème. Bij mijn dochter is er niet echt iets wat het aamwakkert... ze heeft gewoon een eczeem gevoelige huid. Eczeem zit bij mij in de familie, maar ook mijn man heeft een lastige huid. Dus is denk ik gewoon dikke pech. Dat overheen groeien duurt volgens mij wel een paar jaar hoor... volgens mijn hiisarts is het belangrijkste om de huid gehydrateerd te houden, dus wij smeren nu 2x per dag het hele lichaam in. Ik heb een tijdje gewassen met neutral, maar was nu weer normaal, het hielp hier niet. Inoli zorgt er wel voor dat de huid in bad iets minder uitdroogt.
7 maanden geleden
Reactie op burcuaa
Heb je toevallig een linkje van welke frambozenzalf jij zelf gebruikt voor ...
https://www.bol.com/nl/p/frambozen-zalf-100ml-blik-frambozenolie-met-shea-butter-frambozenzalf-bevat-pure-frambozenpitolie-frambozenzaadolie/9300000040301876?referrer=socialshare_pdp_androidapp