14 Reacties
3 jaar geleden
Hier ook zoontje met erge eczeem. Wij zijn inmiddels wel onder controle bij ziekenhuis.
Hier slaapt ons kindje niet in een slaapzak, maar heeft een speciaal pakje aan, heel dun.
Voor slapen gaan smeren wij hem helemaal in. ( of met hormoonzalf als dit nodig is. En anders koelzalf of simplex basis zalf. )
Vooral van warmte krijgen ze nog meer jeuk..
Is het mogelijk dat ze zonder slaapzak slaapt ? Of misschien een dunnere slaapzak?
3 jaar geleden
Reactie op Manu26
Hier ook zoontje met erge eczeem. Wij zijn inmiddels wel onder controle bij ...
Zonder slaapzak met krabwantjes zal ze haar beentjes of wangetjes gaan openkrabben ben ik bang… ik kan tot nu toe geen andere slaapzak vinden die nog dunner is dan de puckababy en die wantjes heeft😭
3 jaar geleden
Reactie op suzieQ04
Zonder slaapzak met krabwantjes zal ze haar beentjes of wangetjes gaan open ...
Nee snap ik, en Hydrofieleslaapzak dan? En dan met losse krabwantjes aan?
Wij hebben van dit merk: https://www.binamed.nl/
Het is niet het mooiste.. hier zitten de krabwandjes aanvast namelijk. Mijn zoontje heeft ze op de foto nu niet, maar je kan bij uiteinde de mouwen omslaan.
En door deze pakjes trekt de zalf heel erg goed in, in gewone kleding en rompers trekt dit meteen in de kleding en dan heeft het weinig zin.
Als hij zijn eczeem op ergst heeft, draagt hij de hele dag zulke pakken. Net zolang tot dat het weer rustig is.
Heb je wel al zalf voor je kleine zodat de jeuk kunt stillen?

3 jaar geleden
Wij hebben krabpakjes van Dermacura met omslagmouwtjes, die vonden wij heel fijn. Via de dermatoloog inmiddels ook een grotere maat onderweg. Zo lastig he eczeem, het is hier redelijk onder controle maar hij wilt zijn hoofd nog weleens krassen van de jeuk (of gewoon "gewenning") zeker nu hij ziek is geweest laait het weer op. Wij hebben krabwantjes van KipKep, maar die zijn heel dik en warm. Wel de enige die hij niet zelf uit krijgt... Welke maat heeft je kindje nu? Misschien staan er nog krabpakjes op MP in haar maat? Die zijn vrij dun en kan je evt een hydrofiel slaapzak zonder mouwen overaan trekken.
3 jaar geleden
Ons zoontje heeft ook eczeem en wij hebben heel lang sokjes aangedaan tegen de jeuk, maar we merken dat het gewoon echt te warm voor hem is nu. Wij smeren hem inderdaad ook meerdere keren per dag goed in en houden zijn nageltjes kort zodat er zo min mogelijk scherpe randjes aanzitten. En nu is het dus eigenlijk maar gewoon elke ochtend hopen dat hij zichzelf niet heeft open gekrabd.. maar te warm vind ik nog enger
3 jaar geleden
Geen idee of t iets is hoor. Maar ik heb een fedde en kees slaapzak (Ivm de ristjes dan wel) maar die is maar 0,3 tog en zitten van die stukjes aan die je om het handje heen kan slaan zeg maar dat ze bedekt zijn. Geen idee of t heel goed blijft zitten want hier nooit gedaan. Zijn tweedehands nog wel voor oké prijsje te halen.
3 jaar geleden
Ik heb hetzelfde en ook kleding besteld van Binamed. Je hebt een krabbel nodig van de huisarts en kan dan 3 kledingstukken per lichaamsdeel bestellen. Ik heb handschoenen, rompers en broekjes besteld. Hier kunnen we ook geen korte broeken ana doen nu, hij krabt zich helemaal open
3 jaar geleden
Bij onze oudste zoon hebben we via de verzekeraar en dermatoloog krabpakjes gekregen . Deze kun je gewoon in een normale slaapzak