20 Reacties

5 maanden geleden

Wij zijn van 1x per maand (toen sliepen beiden kids slecht) naar 1x per week gegaan en we voelen ons herboren en enorm blij😂

5 maanden geleden

Heyyyy, mijn zoontje is nu 1,5 en ik heb nooooooooit zin in seks! Haha als het aan mij ligt hoeft het niet. Heb n drukke jongetje en ben zo moe in de avond, heb gewoon de energie niet. Denk dat veel vrouwen er last van hebben na het krijgen van een kindje. Vroeger deden wij het ook vaak maar na mijn bevalling, 1 x in de week😵‍💫 en dat omdat hij wilt anders zoek ik het echt niet op😅

5 maanden geleden

Verschilt heel erg bij ons 1 tot 3x per week. Maar maakt wel heel erg uit of ons zoontje doorslaapt of niet..

5 maanden geleden

Verschilt, soms elke dag, en soms maar zo een week niet. Ligt er aan, of ik zin heb. Soms ben ik ook helemaal dood als ik eindelijk op bed lig 🤣 vooral nu met 2 kids en zwanger van nr 3 voltime werken. Bruiloft die er aan komt, verjaardag van de oudste die 3 word 17 juli.. Druk zat.. 🤣🫣

5 maanden geleden

Haha hier zwanger van nummer 2. Ik ben echt zwanger geraakt van toevallig seks op de juiste dag van mijn cyclus, we waren er totaal niet mee bezig. Dochter die veel ziek is geweest en dus echt nachten achter elkaar slecht slapen verschillende keten hap geweest... ook gewoon simpelweg geen behoefte aan seks😅 overigens wel dolblij met de zwangerschap maar daardoor nog minder zin en gebeurd het gewoon echt alleen we beide de behoefte voelen kan zijn iedere dag maar meestal 1x in de 2 weken of maand

5 maanden geleden

2x per week vind ik echt niet weinig. Sinds de geboorte van ons zoontje is het bij ons meestal 1 keer per 1.5 week zoiets..

5 maanden geleden

1x per week. En dan moet ik er meestal zin voor maken. Als we het dan doen is het toch wel fijn. Tenzij ik rond mijn eisprong zit dan heb ik wel vaker zin. En soms dan geef ik hem zijn plezier en vind ik het ook prima.

5 maanden geleden

Hier 1x per 2 weken ongeveer en dat ligt ook echt aan mij. Mijn hoofd staat er niet naar en ik heb eigenlijk nooit zin, maak het wel eens want weet dat het dan fijn is. Mijn vriend heeft zich er nu wat meer bij neergelegd maar vindt het ook echt te weinig. Het levert gelukkig geen discussie meer oo.

5 maanden geleden

Wij doen het om de dag maar komt ook omdat we voor de 2 keer zwanger willen worden Maar daar voor ook om de dag

5 maanden geleden

Reactie op Dileek

Heyyyy, mijn zoontje is nu 1,5 en ik heb nooooooooit zin in seks! Haha als ...
Hahah alsof ik het geschreven zou hebben. Heb echt weinig zin. Voor de zwangerschap was het echt zo anders maar nu geen puf voor. Hoop dat als de kleine eindelijk een keer gaat doorslapen dat ik weer wat meer zin ga krijgen.. eerst effe bijtanken van de afgelopen 1,5 jaar gebroken nachten 😅

5 maanden geleden

2x per week is niet weinig. Het is normaal dat je minder zin heb nu met een kleine . Ik heb bijna nooit sex en dit werd wel echt een probleem, nu is mijn spiraal eruit en hoop dat ik dat mijn libido stijgt. Ook wat meer elkaar masseren en aanraken helpt echt bij mij om het wat meer aan te wakkeren.

5 maanden geleden

Waarom zou dat een rare vraag zijn? Ik vind het helemaal niet gek dat je relatie en seksleven verandert als je een kindje hebt gekregen in ieder geval. Ik had door een zware zwangerschap toen helemaal geen zin in of behoefte aan seks. En dat is (helaas) ook niet helemaal hersteld omdat we allebei gewoon best moe zijn en minder tijd voor elkaar hebben. Twee keer per week zou voor ons al een goede week zijn. Ik probeer wel bewust vaker zin te maken en initiatief te nemen, binnen mijn eigen grenzen. Maar vooral meer echte aandacht en tijd voor elkaar. Dus bij thuiskomst niet eerst alle aandacht voor m'n kind maar ook voor mijn man. Tegelijk samen naar bed gaan ipv de een heel vroeg en de ander op de bank. Regelmatig samen een dagje weg of tussen werk door even samen lunchen. In de super verliefde beginfase doe je het misschien wel meerdere keren op een dag, dat gevoel probeer ik terug te vinden.

5 maanden geleden

Ik ben blij dat we allemaal op 1 lijn zitten! Mijn libido is echt 0, ik geef nog borstvoeding en dacht dat het daaraan lag, maar waarschijnlijk is het gewoon chronisch slaaptekort.

5 maanden geleden

3x per week, maar scheelt wel als je kindjes goed slapen enzo hoor... in zo'n tijd is het altijd minder helaas.

5 maanden geleden

Haha hier 1x per maand ofzo. Man zit vaak te gamen 's avonds en ik ben vaak te moe om überhaupt van de bank te komen nadat m'n zoontje eindelijk slaapt 😅

5 maanden geleden

Ik vind 2 x per week zeker niet weinig. Maar misschien hangt het er ook vanaf van hoeveel je weg komt. Als je het elke dag deed is het wel omschakelen. Maar goed, hoort er gewoon bij als je kinderen hebt 🤷🏼‍♀️ ik vind persoonlijk 2x per week al heel veel hahaha.

5 maanden geleden

Ik merk dat als we het vaker doen ik ook vaker zin heb. Maar momenteel is mij behoefte daar aan zeer minimaal. Met 2 kinderen, werk, huishouding en alle andere dingen heb ik er gewoon geen zin in. Ben ik blij dat ik even rust heb en niet weer iemand aan mijn lichaam hangt. Dat is al ruim 6 jaar een slaapprobleem heb zal daar ook niet echt goed aan doen. Ondanks dat ik nu langzaamaan toch vaker de "normale" slaapuren haal wordt de behoefte aan sex niet meer. Gelukkig heeft mijn vriend de behoefe ook niet zo sterk.

5 maanden geleden

Het is op zich geen rare vraag. Volgens mij is kwantitatief gezien 2x per week zeer bovengemiddeld, zeker met een jong gezin. Hier wisselt het, soms vrijen we meerdere keren per week, soms een paar maanden niet. Libido wisselt gedurende fases van een relatie en tijdens zwangerschap en postpartum heeft het vaak weinig prioriteit voor mij. Ik kan echt niet duiden hoe vaak het bij ons gebeurt. Ik ben gezegend met een partner die dat begrijpt. Intimiteit kan ook uit andere dingen komen dan (penetratieve) seks. Ik hoop dat je vriend begrijpt dat jouw welzijn en gezondheid een stuk belangrijker zijn dan zijn behoefte aan seks.

5 maanden geleden

Hier een slechte slaper gehad en sinds zij 1 is zwanger van de tweede. Libido is bijna 0 dus met 1x in de week mag hij tevreden zijn. 😅😂

5 maanden geleden

Reactie op Dileek

Heyyyy, mijn zoontje is nu 1,5 en ik heb nooooooooit zin in seks! Haha als ...
Oh, precies hetzelfde! Voel me gelukkig niet alleen in dit. Blijkt normaal te zijn.