19 Reacties
één jaar geleden
Hier ook een kindje wat aan de kleine kant. Wel een goede eter overigens. Wij geven haar wel volle producten; dus volle melk, volle yoghurt, naturel zuivelboeren. Niks light en dat helpt
één jaar geleden
300ml om 7u met beschuitje (is meer knabbelen dan echt eten), 350gr warm eten om 11u30 250gr fruitpap om 15u30 met erna nog een halve banaan of een stukje peer en dan om 17h30 pistoletje (meestal maar de helft) en 18u30 300ml melk. Ik geef niets tussendoor, als ik dat doe eet hij niet goed op de eetmomenten...
Hij eet wel alleen droge boterhammen of pistoletjes ik wil er zo graag iets op doen maar dan weigert hij... Eten jullie kids beleg? Zo ja, wat precies?
één jaar geleden
7 uur fles 180+6
9:30 3 crackers met beleg zoals hummus en beker water of thee
12 uur 2 boterhammen en beker halfvolle melk
15 uur fruit, beker yoghurt en beker water
17:30 warm eten en beker water
19 uur fles 180+6
23:30 nog een fles 😂😩
één jaar geleden
Reactie op Sobrauwe
300ml om 7u met beschuitje (is meer knabbelen dan echt eten), 350gr warm et ...
Hier eerst wel alle beleg. Nadat hij griep heeft gehad wil doe ook alleen maar droog brood vind ie heerlijk eet zo 3 stukken weg telkens weer geprobeerd met beleg maar weigert ie nou dan maar zo
één jaar geleden
Hier ook een meisje van 14 maand 🥰
7:00 pap of boterham+beleg met beetje warme melk 90cc
9:30 fruit met water/thee
11:45/12:00 2 boterhammen met beleg en warme melk 90cc
15:00 Snackje (Koekje, rozijntjes, maïs vingers enz) met drinken
17:00 warm eten, met de pot mee & drinken +beetje yoghurt als toetje
19:00 slapen en warme melk 90cc
één jaar geleden
Reactie op Sobrauwe
300ml om 7u met beschuitje (is meer knabbelen dan echt eten), 350gr warm et ...
Hier appelstroop, pindakaas, vega paté, zuivelspread & af toe een keer jam ☺️
één jaar geleden
7 uur borstvoeding
8.30 150 cc havermelk met ontbijtgranen (pap)
10.30 2 stuks fruit in stukjes met beker water
13.00 2 boterhammen met roomboter en appelstroop/jam/zuivelspread/notenpasta/smeerkaas/fruitspread + ongeveer 120 cc koude koemelk uit een rietjesbeker
15.30 volkoren soepstengel/maisvinger/koekje/korstjes brood en water
17.30 avondeten (best veel, denk tussen de 150 en 200g) met de pot mee/aardappels groente vlees/ pasta etc. Daarna een beetje Griekse yoghurt met een lepeltje jam erdoor.
19.00 90 cc koemelk verwarmd in een flesje of borstvoeding.
één jaar geleden
Volgens mij is jou zoontje gewoon geen grote eter want eet niet alles op wat jij aanbied, maar ik ben van mening vol is vol. Hij heeft het zelf wel aan en lekker blijven aanbieden. Hij is misschien wat smal en kleiner maar trekt wel ergens in het proces weer bij en schiet die opeens de lengte in. Kindjes hebben echt een kleine maag kan weinig in, kleine beetje aanbieden in de loop van de dag.👍🏻
één jaar geleden
Misschien een gekke vraag maar waarom nog opvolgmelk als eerste in de ochtend? Stel dat je het omdraait en eerst een broodje aanbied en daarna gewone koe melk?
En dan voor het eerste slaapje een fruitje met water? En na het slaapje rond 11.30/12.00 uur een broodje.
Van opvolgmelk zitten ze ook snel vol want dat is eigenlijk een vervanger van de maaltijd. Of als hij brood echt slecht eet misschien een papfles/bordje pap? Zo zijn wij ook begonnen voordat we brood aan gingen bieden.
één jaar geleden
Hier ook een wat kleiner kindje. Hier 's nachts melk en afhankelijk van hoelaat dat was 's ochtends wel/geen opvolgmelk.
Voor ontbijt havermout met wat fruit er doorheen of een boterham met verschillende soorten beleg.
Tussendoor een stuk fruit. Elke dag weer anders.
Lunch is vaak warm. Als dat niet lukt weer iets van een boterham met ei of pannekoeken oid.
Afhankelijk van lunch 's avonds warm of iets van een boterham. Na het eten volle yoghurt met 10% vet.
Voor het slapen een fles 270+9.
Tussendoortjes zijn vaak maiswafels, eierkoek, een mariakoekje of komkommer.
één jaar geleden
Reactie op juudje6
Misschien een gekke vraag maar waarom nog opvolgmelk als eerste in de ochte ...
Eigenlijk meer omdat hij het nog heerlijk vind een fles zodra hij wakker is. Ik ga idd de fles eens proberen weg te doen en dan havermout of een boterham aanbieden. Ik ben alleen bang dat hij de boterham zowiezo niet wilt. Maar ik ga het proberen!
één jaar geleden
Reactie op Mommiejam
Volgens mij is jou zoontje gewoon geen grote eter want eet niet alles op wa ...
Ja klopt hij eet van alles maar een paar hapjes en dan is die klaar. Probeer ik hem meer aan te bieden word hij meteen geiiriteerd. De lekkere dingen eet hij dan wel weer goed op😝
één jaar geleden
Ontbijt 1 of 2 boterhammen met vega pate. Iets anders wil ze er in de ochtend niet op.
10:00 1 stuks fruit
12.00 1 of 2 boterhammen (met pindakaas, appelstroop of jam)
15.00 1 stuks fruit
16.00 tussendoortje
17.30 ong. 125-250 gram avondeten. Ligt eraan hoe lekker ze het vind.
Voor het slapen gaan nog een fles van 180 + 5
Over de hele dag drinkt ze ongeveer 2-3 bekers water.
Tegenwoordig komt ze snachts nog 2-3 x en dan krijgt ze nog een flesje (180+5) welke ze helemaal opdrinkt. Zonder flesje weigert ze verder te slapen 😔
Geeeen idee waarom, want ze krijgt volgensmij op de dag gewoon genoeg binnen.
één jaar geleden
6.30u 90 + 2 (30 ml volle melk en 60 ml kv)
8.00u 1 of 2 boterhammen met beleg zoals pindakaas
11.00u fruit
12.00 2 boterhammen met beleg of scrambled eggs
16.00u maissnackjes of yoghurt of soepstengel
17.30u eet mdt de pot mee
18.30u 180 +3 (90 ml volle melk en 90 ml kv)
één jaar geleden
De mijne is bijna 12 kg en is rond de 83cm. Alleen eet hij veel minder dan jouw kleine. Om eerlijk te zijn denk ik dat genetica ook veel te maken heeft met groei en grootte. Het klinkt alsof je kleine voldoende eet! Ps: probeer een krentenbol ipv een boterham, als afwisseling!
één jaar geleden
Reactie op ikea
De mijne is bijna 12 kg en is rond de 83cm. Alleen eet hij veel minder dan ...
Naar mijn gevoel eet hij werkelijk de hele dag door.. en toch blijkt het dan te weinig? Hij eet meer als mij dat kan ik wel zeggen haha. Een krentenbol lust hij helaas niet heb ik idd al eens geprobeerd. En genetisch dacht ik ook al aan maar wij zijn allebei groot, alleen schoonmoeder is wat klein. Voor de rest zijn de families over het algemeen groot.