26 Reacties

2 jaar geleden

Slecht! Ons zoontje kreeg alleen maar meer last, nooit meer infacol hier..

2 jaar geleden

Hier werkte het niet. Ik heb echt heel wat middeltjes tegen krampen geprobeerd. Wat het best werkt, is Imutis collic. Het lijkt op Infacol, maar is op oliebasis waardoor het beter opgenomen wordt. Infacol is namelijk op waterbasis. Na de druppels Imutis laat mijn zoontje heel veel boeren en scheten waardoor de lucht afgevoerd wordt. Van geen enkel middel hadden we zo snel en zo’n goed resultaat.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ik had het idee dat het alleen maar verergerde. Meneer had ook geen ontlasting meer. Gestopt en weer regelmatig ontlasting, winderig en weer boeren! Hier dus geen goede ervaring mee.

2 jaar geleden

Bij mijn dochter werd het alleen maar erger dus ik raad het af. Daarna 1x per dag een theelepel olijfolie gegeven en alles kwam los.

2 jaar geleden

Wij hebben druppels van vsm werkten perfect!

2 jaar geleden

Werd bij ons afgeraden door kraamzorg op aanraden van hun sab simplex gaan gebruiken gaat hier nu super goed geen tot weinig krampjes nog

2 jaar geleden

Wij hadden infacol op aanraden van kind en gezin. Naar ons idee werkte het wel(krampjes werden minder) Toen de vroedvrouw bij ons kwam en het zag zei ze dat het niet hielp en raden mama coli druppels aan. Wij overgestapt en de krampjes werden steeds erger en erger. Sinds 2 dagen weer terug naar inflacol en ik merk dat hij echt minder last heeft.

2 jaar geleden

Ik gebruikte altijd Mama Natura Coli druppels is een homeopathisch kindergeneesmiddel dat helpt bij darmkrampen. Maar nu heb ik deze niet nodig voor moment aangezien de difrax flessen en water en melk verandering

2 jaar geleden

Infacol werkte bij ons niet. Wij hebben sab simplex gebruikt en dat heeft erg goed geholpen bij ons zoontje

2 jaar geleden

Die van ons kreeg meer last en verstoppingen. Beter om probiotica te gebruiken
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Ik gebruik deze al sinds geboorte. Tot nu toe zelden last kan t op 1 hand tellen 👍

2 jaar geleden

Werkt goed hier! Eerst de druppels van VSM gebruikt maar die hadden geen effect. Infacol zorgt bij mijn zoontje echt voor minder krampjes en ook dat hij wat minder obstipatie heeft.

2 jaar geleden

Als je het eenmaal gebruikt, kan het de kramp ook versterken juist. Hier was de tip om te proberen zo min mogelijk ‘spul’ aan je baby te geven. Misschien even wat dagen doorkomen, maar dan zijn ze er wel sneller vanaf. De darmen moeten het dan zelf oplossen namelijk. Tuurlijk zijn er uitzonderingen voor baby’s die extreem kramp oid hebben!

2 jaar geleden

Werd bij ons afgeraden door kraamzorg op aanraden van hun sab simplex gaan ...
Waarom afgeraden?

2 jaar geleden

Mee gestart sinds gisteravond. Voor wat ik nu kan zeggen: ze drinkt minder nml 50/60cc ipv 90/100cc. Ik vraag me af waarom ze minder drinkt. Ze oogt rustiger, boert beter en laat meer scheetjes, maar kan ook toeval zijn omdat het even duurt voor het werkt.

2 jaar geleden

Mijn kraamzorg rade het af om infacol te gebruiken of welke vorm van anti kramp middeltje. Ook infacol is een middeltje waar het buikje van je baby weer aan moet wennen waardoor ze juist weer meer krampen kan krijgen.. krampen worden meest veroorzaakt door lucht.. boertjes laten is dus heel belangrijk. Ik geef mijn dochter eerst een halve fles, dan verschoon ik haar en laat haar boeren en dan krijgt ze de rest aangeboden, soms laat ze wat staan en soms drinkt ze hem leeg. En daarna laat ik haar weer boeren .. ik weet niet of het door de manier van voeden is maar mijn kleine meid heeft amper last van krampjes gelukkig

2 jaar geleden

Bij mij werkt het

2 jaar geleden

Gebruik het nu een kleine week en ja misschien ietsje minder krampen MAAR ik heb nu het idee dat hij spuugt door de infacol. Mijn zoontje is geen spuger maar sinds een paar dagen veel meer en net zelfs een hele golf..ik ga er dus mee stoppen..ben benieuwd of meer mama's dit ervaren.

2 jaar geleden

Ons kindje ging hierdoor teruggeven. We gebruiken nu mama natura coli en dit doet wonderen

2 jaar geleden

Reactie op NinaNova87

Gebruik het nu een kleine week en ja misschien ietsje minder krampen MAAR i ...
Hier precies hetzelfde, gebruiken het nu 2 dagen, dus 2 keer aan ons zoontje gegeven, gaan er ook mee stoppen door het vele overgeven