11 Reacties
3 jaar geleden
Ik vond het oprecht heel fijn. Even weer iets wat ik ken. Even niet nonstop nodig zijn. Even geen baby talk. Even mn hersenen gebruiken 🤪 Ik had persoonlijk niet langer verlof gehoeven, maar goed ik vind mn werk heel leuk, dat scheelt. En thuiskomen is natuurlijk nóg leuker eind van de dag ❤️👶🏽
3 jaar geleden
Ik vond het juist tegenvallen en was graag langer thuis gebleven. Ik vind het moeilijk om me te concentreren en het kolven elke dag onderbreekt het werk ook vaak waardoor ik niet zo lekker in m'n werk kom voor mijn gevoel.
Het is leuk om m'n collega's weer eens te zien en op zich ook wel om even wat anders te doen. Maar ik vind het moeilijk om naar mijn idee minder efficiënt en nauwkeurig te kunnen werken.
Gelukkig gaat het erg goed op de opvang, en hoef ik me daar dus geen zorgen over te maken. Maar om eerlijk te zijn ben ik wel jaloers op de landen waar ze de optie hebben om langer verlof te nemen 😅
3 jaar geleden
Aan de ene kant vond ik het mega fijn om er even uit te zijn. Even andere mensen zien, productief bezig zijn ipv heel veel onderbrekingen en (ik werk in de zorg) mensen op bed leggen zonder dat ze gaan huilen🫠
Aan de andere kant vind ik het lastig dat ik niet 24/7 bij mijn kindje ben. Het liefst wil ik alles meemaken van ‘m, helemaal dingen zoals zijn eerste keren. Lijkt me bijv echt niet leuk als tie over een poosje z’n eerste keer loopt bij oppas. Maar goed, ik heb niet zoveel keus want wil mijn opleiding wel afmaken:)
Ik vind het dus een beetje twee kanten hebben, ene moment ben ik blij dat ik er even uit kan en het volgende moment wil ik niet werken en ‘m niet achterlaten. Achteraf valt het vaak wel mee en heb ik een voldaan gevoel na het werken. Working mom guilt I guess🤭
3 jaar geleden
Eerst zag ik er even tegenop maar ik vind het heerlijk om weer aan het werk te zijn. Ik werk 3 dagen en dat vind ik ook genoeg.
3 jaar geleden
Ik vind het echt vreselijk om weer aan het werk te zijn. Mijn collega's weer zien en spreken is ontzettend fijn en leuk. Het werk doen is ook echt wel leuk! Maar ohhh wat mis ik mijn kleintje. Lichamelijk heb ik het ook echt zwaar. Vorige week maandag ben ik weer begonnen. Twee dagen weekend was gewoon niet genoeg om van bij te komen. Zo kapot was ik. En ik lig echt iedere dag tegelijk met de kleine op bed. Tussen 20.00 en 21.00 u. Langer hou ik het niet meer vol sinds ik werk.
3 jaar geleden
Ik vind het ontzettend zwaar. Ik werk 4 dagen maar heb het veel te druk waardoor ik altijd stress over werk, ook als ik met de kleine bezig ben. Ook moet je alsnog 100% presteren als ik slechte nachten heb omdat m’n zoontje bijv ziek is of in een sprongetje zit. Het is fijn om collega’s te zien en soms weg te zijn van huis maar de stress en slapeloosheid en niet zo goed kunnen presteren als voorheen is niet fijn 😅
3 jaar geleden
Hi, vraagje. Zijn jullie soort van opnieuw ingewerkt en hebben jullie de kans gehad om rustig te acclimatiseren?
Bij mij op werk was wel het een en ander veranderd en had 1000+ mailtjes binnengekregen, maar geen tijd gehad om alles rustig te lezen of de veranderingen te leren.
3 jaar geleden
Reactie op MirandaSap92
Hi, vraagje. Zijn jullie soort van opnieuw ingewerkt en hebben jullie de ka ...
Ik heb dit zelf een beetje afgedwongen door de eerste dagen thuis te werken. Had dit zelf zo ingepland en gelukkig ging m'n leidinggevende akkoord. Zo heb ik m'n mailbox rustig kunnen leegmaken en weer een beetje kunnen wennen aan het werk.
Achteraf ben ik heel blij dat ik het zelf zo geregeld heb, want toen ik terug begon bleek dat ze een rechtstreekse collega hadden ontslagen twee dagen voor ik terug begon (daar hebben ze dus echt bewust op gewacht 🙄). Waardoor ik ondertussen boven m'n oorspronkelijke taken ook nog eens een deel van haar werk moet overnemen, terwijl ik van 5 dagen naar 4 dagen werk ben gegaan... 🤷🏼♀️
Wel een beetje kunnen acclimatiseren dus, maar puur omdat ik het zelf zo geregeld had en er is nu helaas nog weinig van te merken.
3 jaar geleden
Reactie op MomOfTwo94
Ik heb dit zelf een beetje afgedwongen door de eerste dagen thuis te werken ...
Bedankt voor het delen van je ervaring. Wat goed van je dat je het hebt afgedwongen. Toen ik terugkwam waren er net 2 op vakantie en had 1 iemand ontslag genomen. Ze wouden me eerst 3 dagen achter elkaar inplannen, maar daar heb ik wel een stokje voor gestoken. Mn verlof duurde tot de helft van de week dus hoefde die week maar 2x te werken.