17 Reacties
3 jaar geleden
Ik kijk even mee , twijfel heeeel erg tussen een bad bevalling of op een baarkruk!
3 jaar geleden
Ik ben van de tweede in bad bevallen en vond het super. De ontsluiting ging heel snel, ze is in één perswee naar buiten gekomen, heb haar zelf aangepakt en heb er geen enkel scheurtje aan overgehouden. Het was ook een heerlijk rustig eerste uurtje. We konden lekker in bad blijven liggen. Ik doe het graag nog eens zo.
3 jaar geleden
Ik heb ook de wens om in bad te bevallen en hoorde ook dat Rijnstate daar nu mooie kamers voor heeft. Het lastige is alleen dat je deze niet kan reserveren en dat ze vol kunnen zijn...
Daarom dat ik nu zelf erg neig om thuis een bad klaar te willen hebben staan zodat ik wel de optie open houdt!
3 jaar geleden
Reactie op Geerte 11
Ik heb ook de wens om in bad te bevallen en hoorde ook dat Rijnstate daar n ...
Hier zit ik inderdaad ook mee. Heb alleen het idee dat thuis zo’n ‘birth pool’ opzetten zo’n gedoe wordt, en je (lees: mijn vriend 😜) eigenlijk helemaal niet bezig wil zijn ‘t bad weer leeg te laten lopen e.d. als de kleine er eenmaal is.
Ik kan ‘m wel eventueel huren bij mijn vk, dat ga ik wel doen, voor de zekerheid!
3 jaar geleden
Ik heb via marktplaats een bad gehuurd en afgesproken dat ik deze met 35 weken kom ophalen. Ik beval als alles goed mag gaan gewoon thuis. Dat gedoe er omheen neem ik maar voor lief, zo heb ik in ieder geval zelf de touwtjes in handen. En als het niet lukt dan gebruik ik een baarkruk.
3 jaar geleden
Reactie op momtobeArnhem
Hier zit ik inderdaad ook mee. Heb alleen het idee dat thuis zo’n ‘birth po ...
Hoi! Ik denk ook na over een badbevalling thuis. Ik zat eerst ook een beetje met dat gedoe maar het schijnt makkelijk te zijn en je vriend is niet alleen natuurlijk. Er is een verloskundige en kraamverzorgende die iig mee kunnen helpen opruimen. En dat je vriend even gedoe heeft maar jij op een zo fijn mogelijke manier kan bevallen, tsja ik kan daar eigenlijk niet echt mee zitten. Heeft hij ook zn aandeel;-) en waarschijnlijk vind je vriend het fijn om wat te doen te hebben
3 jaar geleden
In Rijnstate heeft elke kamer een bevalbad. Alleen zijn er geloof ik kamers met van die mooie grote.
Ik 'moet' in het ziekenhuis bevallen en hoop ook op zo'n mooie kamer in rijnstate. Indien bezet is een 'normaal' bad ook prima. Wil, als het kan, een bevalling op de rug vermijden.
3 jaar geleden
Reactie op Dzunia
In Rijnstate heeft elke kamer een bevalbad. Alleen zijn er geloof ik kamers ...
Ze hebben allemaal inderdaad een bad (om in te zitten om de weeën op te vangen),echter het bevallen zelf dient in zo’n ‘groot bad’ te gebeuren, en daar zijn er volgens mij niet zo heel veel van.
3 jaar geleden
Hier had ik de wens bij de eerste ook. Had een bevalbad in huis, ik zou wel als tip geven om die alvast vantevoren een keer op te zetten, zodat zowel jij als je vriend weten hoe dit in z’n werk gaat. Het schijnt dat t voor de man juist heel fijn is om iets te kunnen doen in die periode dat jij je weeen hebt, echt om jou te helpen.
Hier waren de vliezen gebroken, dus dan mag je pas tegen t einde in bad. En we waren medisch geworden omdat het lang duurde voor de weeen echt doorzetten. Toevallig ook uit omgeving Arnhem en vanwege de bevalkamers met bad voor rijnstate gekozen. Wij hadden toen een kamer met bevalbad gekregen, maar omdat ik voor een ruggenprik had gekozen daar geen gebruik van kunnen maken. Ik vond de huiselijkheid van de kamers wel tegenvallen trouwens, dat bevalbed waar jij dan ook kan zitten/liggen is echt alles behalve comfortabel. Maar je kan de lichten wel fijn dimmen, je hebt een leuke muurschildering en het personeel komt echt niet al te vaak binnen.
Ik zou vooral zeggen: hou er ook rekening mee dat het ook anders kan lopen dan de gedroomde badbevalling, maar ik denk dat het zeker een fijn streven is! Ik wil hier ook weer voor gaan, misschien kom ik je daar wel tegen ;)
3 jaar geleden
Reactie op CHMB
Ik hoorde van iemand dat het bad dan op dezelfde verdieping moet als het be ...
Dat ligt iets genuanceerder; stel je bent in bad, en om wat voor reden dan ook moet of wil je even buiten bad liggen. Bijvoorbeeld voor ontsluiting bepalen, andere houding, weet ik het. Dan is het fijn dat je geen trap op of af moet.
Je kunt het ook oplossen door op de bank te gaan liggen, mits die groot genoeg is. (en ingepakt in plastic en celstof matjes tegen nat worden. Of door een matras op een stevige eettafel te leggen en daarop te liggen. Of iets anders creatiefs.