Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Zal even kort uitleggen wat de situatie is…
Ik ben een jonge mama van ons zoontje van ruim 1 jaar. Sinds mijn 11e loop ik al met mentale problemen (depressie, ptss, suïcidale gedachten, etc.) en sinds een half jaar loop ik bij een psycholoog hiervoor. Al wel eerder andere psychologen geprobeerd, maar dat was geen succes…
Binnenkort gaan we beginnen met emdr, maar merk nu al hoeveel impact alleen de eerste gesprekken al hebben gehad. Depressie is terug en helaas ook de suïcidale gedachten. De klachten van ptss verergeren ook. Mijn man is heel begripvol en zorgzaam en wil echt dingen overnemen als het nodig is. Alles kost me helaas echt megaveel energie, dus zorgen voor ons zoontje is vaak het enige wat ik zie zitten. Daarnaast voel ik me ook schuldig, dat ik én minder kan doen dan ik wil én dat ik zulke gedachten heb…
Samen met mijn man de optie van vrijwillige opname in een kliniek besproken. Dan zou ik een korte tijd, intensief kunnen werken aan mezelf om ‘sneller’ mezelf te kunnen zijn. Zonder de dagelijkse verplichtingen, die ik thuis niet los kan laten.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, met een opname terwijl je een gezin thuis hebt?