9 Reacties

3 maanden geleden

Bij ons ook al een tijdje zo. Kan gelukkig ook superlief zijn, maar heel veel nee en meer drama als er iets anders gaat als hij wil of voor onduidelijke redenen.

3 maanden geleden

Jaaaa wij hebben ook helse 4 weken achter de rug and counting. Wat een helll. Doe mij de leeftijd van 7 maand tot 1.5 maar weer. Dat was écht easy😂😂

3 maanden geleden

Oh ja vreselijk, dramaaa, overal om huilen, gewoon doorgaan met wat niet mag...man. Ze heeft deze week voor het eerst op de gang gezeten. We wisten het ook niet meer 😭

3 maanden geleden

Wij hebben het de laatste tijd veel over scholen uitzoeken, verjaardag plannen en Sinterklaas plannen. Dat gaf hier wel wat slechter slapen. En slechter slapen geeft weer meer dwarsheid, behoefte aan autonomie en slecht reageren op nee.. sinds we hebben uitgelegd dat school nog een hele tijd duurt, hij niet eerst nog 3 worden en daarna nog een heel jaar met alle seizoenen tot hij 4 is voordat hij naar school gaat. Nou, dat gaf weer rust. Toen sliep hij weer beter. De wens voor autinomie is een sterke. Hoe vaker je op een dag stuurt, wat van je kind wil, verwacht dat je kind iets doet en je kind nee of dat mag niet hoort, hoe meer behoefte aan autonomie. En hoe vervelender als je kind het niet krijgt. En dan te bedenken dat je kind ook behoefte heeft aan grenzen, en het ook gezond is om af en toe nee te horen.

3 maanden geleden

Oke linksom of rechtsom hoe dan ook geruststellend dat we niet de enigen zijn 😅 Ja ik herken dat gevoel van ‘anders weten we het ook niet meer’ ook heel erg. En ook dingen die eerst goed gingen die ze dan nu niet meer goed haalt, dat je denkt ‘hoe haal je het in je hoofd’. Zeker als het om gevaarlijke dingen gaat vind ik dat echt heel moeilijk. Vanmiddag sprong ze bijvoorbeeld van de trap. Niet vanaf de onderste trede, maar vanaf de bovenste trede naar een trede daaronder. En dan nóg een keer nadat ik er iets van zei. Whyyyy!? En ook, wat voor straf verbind je er nou aan als ze door zou blijven gaan. Niet meer zelf trap mogen lopen is ook geen oplossing 😅

3 maanden geleden

Reactie op Kaasje21

Oke linksom of rechtsom hoe dan ook geruststellend dat we niet de enigen zi ...
Geen straf toch? Maar subiet van de reap halen, en dan pas naar beneden als ze weer rustig is.eerst kind uit de situatie. En pas uitleggen als ze rustig is. En zeggen dat van de onderste tree afspringen wel mag, maar dat ze op de rest van de trap rustig moet doen.

3 maanden geleden

Ja hier ook! Was na een week of 2 ook weer over. Meestal zijn het fases 😅

3 maanden geleden

Reactie op SmilingEve

Geen straf toch? Maar subiet van de reap halen, en dan pas naar beneden als ...
Ah nee ik vertel het dan niet goed. Ze was gewoon helemaal rustig op dat moment. Maar wel dat je denkt ‘waaaarom doe je dit!?’ En ik bedoelde: hoe zorg je ervoor dat ze ermee ophoudt en volgende keren niet weer ineens doet

2 maanden geleden

Hier zo ontzettend veel gemopper en gezeur. Veel moeilijk doen en niet mee willen werken