3 Reacties

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje werd na de geboorte een hartritmestoornis vastgesteld. Hij had een extra prikkel die zijn hart veel meer liet slaan dan gemiddeld. Dmv medicijnen is dat nu perfect onder controle. Cardioloog vertelde ons dat hij hier ofwel uitgroeit, ofwel dat een kleine ingreep (weg branden van die extra prikkels op latere leeftijd) het zal oplossen. Voorlopig nog steeds medicatie. Hij doet het super en groeit en evolueert goed. Ik verstond dat een hartritmestoornis daarom nog niet wil zeggen dat het hart op zichzelf het niet goed doet. Maar enkel dat ze die extra slagen best onder controle krijgen om hartvermoeidheid te vermijden. Nu met m'n tweede zwangerschap ook extra naar het hartje laten kijken. Veel moed, laat je goed ondersteunen en dit hoeft op zich geen ramp te zijn. 🍀🤞🏻

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje werd na de geboorte een hartritmestoornis vastgesteld. Hij ...
Dankjewel voor je verhaal. Stelt me wel iets gerust. Wat super dat je zoontje het goed maakt met medicatie! Hopelijk groeit hij er snel overheen. ❤

3 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap moest ik een extra 20 weken echo in Groningen krijgen doordat ze bij de normale 20 weken dachten te zien dat er een minuscuul gaatje tussen de hartkamers zat.. In Groningen konden ze daar toen gelukkig niets van zien, maar op het tweede deel van de echo was er wel ineens een ritmestoornisje te horen. Daarom wouden ze dat ik de 3 weken daarna elke week langs mijn eigen verloskundige ging om even te luisteren of vaker voorkwam.. 2 x niet 3e keer wel.. hierdoor ben ik toen tot week 28 gwn elke week even langs eigen verloskundige geweest.. volgens mij nog 1 x daarna weer gehoord andere keren gewoon.. Met 28 weken wouden ze ons nog een x in Groningen zien aangezien het hartje dan wat groter was en ze nog beter konden bekijken (was dus al een afspraak die stond voor het eventuele gaatje tussen de hartkamers) en was alles weer goed.. In Groningen gaven ze toen ook al aan van het komt vaker voor.. meeste kindjes groeien er overheen en soms al in de buik, bij anderen wordt het überhaupt pas na de geboorte ontdekt..