30 Reacties

2 jaar geleden

Heel herkenbaar

2 jaar geleden

Ja hier ook👋 ben doodop

2 jaar geleden

Ja dat heb ik op het moment ook nogal 🥴 ben ik niet zo van mezelf gewend. Maar soms als ik erover nadenk; 2 kleine kinderen, net een nieuwe baan, net de sleutel van een nieuw huis.. het houdt een keer op met energie hebben 🙈 Ik weet van mezelf dat het eigenlijk even tijd is om een dagje voor mezelf in te lassen. Dan laad ik weer op. Sporten komt er de laatste weken ook niet mer van… Misschien hebben jullie ook zoiets wat je goed doet en energie oplevert

2 jaar geleden

Ik zeg het dagelijks tegen patiënten: wat doe je om je batterij op te laden? Een lege batterij kan je niet gebruiken? Dus wanneer neem jij tijd voor jezelf, om te sporten, conditie goed te houden en echt te ontspannen? En ondertussen doe ik zelf niks aan Sport, vind ik het superlastig tijd voor mezelf te nemen omdat ik liever bij mijn zoontje ben… 😅

2 jaar geleden

Ik maak altijd lijstjes. Wanneer de kleine meid slaapt, kan ik beginnen met die lijst afwerken. Sommige avonden ben ik heel productief, sommige avonden doe ik helemaal niets. Het heeft niet perse met moeheid te maken, wel met ‘ook nog willen chillen’. Balance baby!

2 jaar geleden

Slik je extra ijzer? Kan een wereld van verschil maken!

2 jaar geleden

Mega herkenbaar! Ben continu gesloopt. Ik geef nog fulltime borstvoeding. Hangt er ook mee samen. Maar inderdaad ook als de baby naar bed is nog teveel willen doen. In het huis of voor jezelf en dan lig je weer te laat in bed. Net als nu haha

2 jaar geleden

Hier ook! Echt verschrikkelijk. 2 kindjes onder de 2,5 en het maakt niet uit of ik 9 uur slaap of 6, altijd moe 🤣

2 jaar geleden

Herkenbaar ik heb zo mijn dagen probeer het meeste te doen in de ochtendslaapje, dan ben ik nog energiekste. Savonds komt er niks tot nauwelijks uit mijn handen na het koken ben ik gesloopt.😊

2 jaar geleden

Herkenbaar, weinig slapen helpt natuurlijk ook niet

2 jaar geleden

Hier nog een vermoeide mama! Al 8 maanden ellende met slapen en nu komen we erachter dat onze kleine man allergieën heeft.. ondertussen ook nog een peuter van net 3 jaar rondlopen en klusjes doen tijdens slaapjes gaat niet want de oudste slaapt niet meer en de jongste slaapt in de draagzak 😁 Dus ik doe de hoognodige dingen in de spaarzame tijd dat de kindjes zichzelf even vermaken. En 's nachts word de jongste nog minimaal elke 2 uur wakker.. Oftewel ik ben moe!

2 jaar geleden

Jaa hier ook, de hele dag moe! 😒 Ik probeer de energie uit eten en koffie te halen, extra ijzer slikken etc.. Maar helpt niet 🙄

2 jaar geleden

Energie meter is dagelijks meerdere malen leeg en dan moet ik echt weer even minimaal 10min zitten of liggen om verder te kunnen gaan. Echt klote met een peuter van bijna 3 en de beeb die de kamer door tijgert.

2 jaar geleden

Reactie op Waka

Jaa hier ook, de hele dag moe! 😒 Ik probeer de energie uit eten en koffie ...
Bij mij was jet een te kort aan vit d. Kun je makkelijk laten prikken via de huisarts.

2 jaar geleden

Fijn de herkenning hier. Man wat ben ik moe. Baby van 9 maanden en peuter van ruim 2 jaar. Ik reageer zoveel af op m'n man momenteel, hij doet echt vanalles hoor maar hij ziet zo vaak de dingen niet. Ik ben moe van 't zorgen, plannen, opruimen, nadenken over het hele huishouden.

2 jaar geleden

Reactie op Sharkie89

Fijn de herkenning hier. Man wat ben ik moe. Baby van 9 maanden en peuter v ...
Ik snap je wel, als ik niet goed slaap dan voel ik mij hetzelfde,heb er ook twee lopen van dezelfde leeftijd. Is er een manier waarop je misschien ook iets voor jezelf kan doen? Ik merk dat ik op mijn werk goed bijkom, dat het mij energie geeft. Bij mij gaan ze ondanks m'n ouderschapsverlof op de vrijdag evengoed naar opa en oma voor de oppas. Klinkt egoïstisch, maar dan heb ik even mijn bijkom momentje, ik doe tegelijkertijd ook de grootste dingen in het huishouden en ik sport een uurtje. Dat sporten doe ik 2x per week, dat zijn ook echt "mijn" momenten, sporten klinkt misschien niet relaxed maar het maakt mij wel fitter en sterker(ook qua tillen). Plus dan ben ik even mezelf en niet mama.

2 jaar geleden

Ik heb dit echt heel erg op dit moment.. ik word ook echt onwijs moe wakker en het lijkt alsof ik het er niet bijgeslapen krijg. Kan ook niks hebben, ben niet mijzelf, ben chagrijnig en heb in weinig dingen zin. Ben snel teleurgesteld als het net wat anders gaat en kan ik echt niet handelen nu 😂🫣

2 jaar geleden

Ik had dit ook! Heel logisch gezien alles wat er gebeurde in mijn leven… dacht ik laat toch even bloed prikken, blijk ik post partum een mega trage schildklier te hebben overgehouden… dus een keer bloed prikken kan zeker geen kwaad!

2 jaar geleden

Ik had dit ook! Heel logisch gezien alles wat er gebeurde in mijn leven… da ...
Jeetje! Af en toe twijfel ik hier zelf ook over. Wat waren precies jou klachten als ik dat mag vragen?

2 jaar geleden

Hebben inmiddels nog anderen bloed laten prikken? Ik ben de laatste weken weer erg moe. Kan komen voor de vakantie en minder gezond voedsel naar binnen werken, maar toch twijfel ik om eens bloed te prikken.