37 Reacties

één maand geleden

Ik heb zelf ook nooit een helm op en mijn kinderen op de fiets ook niet. Misschien straks in het begin als ze zelf gaan fietsen zonder zijwielen.

één maand geleden

Reactie op Dadayla

Ik heb zelf ook nooit een helm op en mijn kinderen op de fiets ook niet. Mi ...
Ja precies! Als ze zelf gaan fietsen lijkt het me ook een goed idee

één maand geleden

Nooit een helm gebruikt. Alleen bij de oudste met zelf leren fietsen. Nu die dat kan fiets die ook zonder helm

één maand geleden

Ik heb een elektrische fiets en dan ga je toch al gauw harder dan je denkt. Dus alleen al gekeken naar m’n eigen val/uitglijgevaar, dus nog los van eventuele aanrijdingen door auto’s, kies ik er wel voor om mijn dochter een fietshelm op te zetten. Wil er eigenlijk ook eentje voor mezelf, omdat je zo een hersenschudding hebt bij een val met 25km per uur. Maar daarvoor wint de ijdelheid het nog van de verstandigheid 😋

één maand geleden

Hier in keihard gevallen toen ik klein was. Zat in het voor stoeltje en ging zo met me snoet op straat. Weken een bult en korst van de wond op mijn voorhoofd gehad. Was geen pretje.. hier krijgt ze een fietshelm. Wennen komt wel.

één maand geleden

Wij gebruiken zeker een helm voor ons zoontje. Vandaag was ik met hem aan het fietsen en tijdens het afstappen, stapte ik mis. We lagen daar bijna met z'n tweeën. Die helm beschermt zijn hoofdje als het een keer echt gebeurd. Ik zou het mezelf niet vergeven als hij dan geen helm op heeft.

één maand geleden

Mijn dochter heeft ook een helm op tijdens het fietsen. Ik maak wel gebruik van een elektrische fiets dus ga al snel wat harder. Ik moet er niet aan denken dat zij door mij hoofdletsel krijgt. Natuurlijk houdt een helm niet alles tegen maar alle beetjes helpen. 😊 Ook ideaal als het begint met regenen haha

één maand geleden

Ook hier een helm op. Elektrische fiets dus dat gaat inderdaad harder. En ik zou ook al kom je op plekken met weinig verkeer alsnog gebruik er van maken. Ongeluk zit in een klein hoekje

één maand geleden

Hier wel een helm, ook in de bakfiets. Kind is er helemaal aan gewend en begint soms zelfs al naar haar hoofd en de helm te wijzen voor we de deur uitgaan . Tegenwoordig is er sowieso veel meer aandacht voor veiligheid dan vroeger heb ik het idee.

één maand geleden

Ik heb vanmiddag eerste fietsritje gemaakt met m’n zoontje. En dat wou ik echt niet zonder helm. Hij vind het ook niet fantastisch maar ik zet hem pas op als hij al zit. Dan is het een keer trekken maar daarna is hij al genoeg afgeleid. Ik ben blijf dat ze fijne helmen verkopen en dat het meer geaccepteerd is in de samenleving. Je zult maar aangereden worden of per ongeluk een glijer maken. Het hoofd is het meest kwetsbaar.

één maand geleden

Reactie op Dadayla

Ik heb zelf ook nooit een helm op en mijn kinderen op de fiets ook niet. Mi ...
Ik denk hier hetzelfde over. Alhoewel met een elektrische fiets had ik het wel gedaan maar die heb ik niet..

één maand geleden

Altijd een helm. Als het om veiligheid gaat, trek ik me niet zoveel aan van wat mijn ouders normaal vinden (normen waren toen heel anders. Denk ook aan de reiswieg gewoon los op de achterbank, geen autogordel etc). En ik trek me al helemaal niets aan van wat mijn kind van 16 maanden wil als het om veiligheid gaat. Sommige dingen moeten gewoon, of ze het leuk vindt of niet.

één maand geleden

Hier geen helm. Voor ons beide niet. Vroeger ook nooit op gehad haha. Misschien als ze zelf gaat leren fietsen. Ik zag laatst mensen die een helm over de muts van hun kindje deden. Ook zo lekker veilig 😅.

één maand geleden

Altijd een helm hier! Elektrische fiets en er zou maar iets gebeuren. Je kind valt van vrij grote hoogte en kan zich niet opvangen, of zich een soort beschermen omdat hij vast zit in t stoeltje. Die van ons is het gewend en vindt inmiddels zijn helm super leuk, hij wil hem soms ook binnen op, als hij op zijn loopfietsje door de kamer gaat.

één maand geleden

Reactie op Lisette3103

Hier geen helm. Voor ons beide niet. Vroeger ook nooit op gehad haha. Missc ...
Als de helm goed aansluit en op blijft, dan is dat geen probleem. Hier ook altijd een dunne bivakmuts onder de helm gehad bij kou. Sowieso veiliger dan niks doen ;)

één maand geleden

Reactie op Veer21

Altijd een helm. Als het om veiligheid gaat, trek ik me niet zoveel aan van ...
Haha helemaal eens 😄

één maand geleden

Wij dragen zelf geen helm maar onze zoon wel. Waren nog aan het zoeken hoe we het gaan doen met de loopfiets. Waarschijnlijk ook met maar voelt zo gek. Denk zelf nu ook vaker zou ook een helm op moeten.

één maand geleden

Reactie op Geerte 11

Wij dragen zelf geen helm maar onze zoon wel. Waren nog aan het zoeken hoe ...
Ik doe met de loopfiets wel een helm op, mijn man niet. Ik vind het toch wel snel gaan en ze valt regelmatig of rijdt zo de stoep af of tegen een muurtje. In de buurt waar ik woon dragen alle kindjes ook een helm als ze voorop/achterop zitten of op hun eigen (loop)fiets of step.

één maand geleden

Reactie op Veer21

Ik doe met de loopfiets wel een helm op, mijn man niet. Ik vind het toch we ...
Hier minder maar ziet het wel meer. Is vooral dat je dan mag loslaten dat je het anders doet dan vroeger en ouders die het niet doen. En lachte Duitsers eerst altijd uit🤣

één maand geleden

Ik heb een gewone fiets en geen helm. Met een snelle fiets zou ik het wel doen. Mijn oudste kreeg een helm op met zijn loopfiets. En later met een gewone fiets ook. En op de skatebaan 😉