6 Reacties

3 jaar geleden
Ja je hebt dit eigenlijk de hele zwangerschap nodig. (En ook daarbuiten) Probeer eens de actieve vorm van foliumzuur: folaat. Een groot deel van de mensheid kan foliumzuur (synthetisch) niet omzetten in het bio-actieve folaat. Vandaar toch je tekort. Het beste is om deze vitamine te nemen samen met andere B vitamines waarmee deze samen werkt. Bijvoorbeeld van Vitakruid: B12 combi 6000 met folaat. Dit is een zuigtabletje die je onder de tong laat smelten. Wil je meer weten neem dan eens contact op met een orthomoleculair therapeut bij je in de buurt.

3 jaar geleden
ik heb precies hetzelfde gedaan en zit in dezelfde situatie. ik heb nu bloedarmoede en van de dokter moet ik een cocktail van ijzer, foliumzuur en b12

3 jaar geleden
Ik slik nog steeds de multi zwanger van de Kruidvat.. deze is iets duurder dan de gewone foliumzuur, maar dan heb je gelijk een variatie van meerdere vitamine. Op het doosje staat dat deze geschikt is bij kinderwens, zwangerschap en borstvoeding.
Mijn doosje is weer bijna op en heb nu gekozen om die van lucovitaal te proberen. Deze vind ik normaal best prijzig, maar is deze week bij de Kruidvat nog voor 1+1. ( dat is de magenesium mama en baby multi)

3 jaar geleden
Reactie op Marianne213
Ik slik nog steeds de multi zwanger van de Kruidvat.. deze is iets duurder ...
De multi Kruidvat bevat nog steeds niet de actieve vorm van de vitamines. Er zitten ook veel (schadelijke) hulpstoffen in. De meeste vitamines plas je ook zo weer uit. Ik zou eens kijken naar: Vitakruid mama, Vitals mama, Orthica prena Fem.

3 jaar geleden
Ik heb geen idee of een tekort schadelijk is, daarvoor kun je het beste je verloskundige even bellen. Mijn verloskundige raadde me wel aan om ze de hele zwangerschap door te slikken. Ik gebruik de zwanger compleet van davitamon.
Je kunt er altijd weer mee beginnen, al het overtollige wat je niet nodig hebt plas je gewoon weer uit.