4 Reacties
5 maanden geleden
Volgens mij heel normaal gedrag. Ze zijn volop bezig met het verkennen van grenzen en het ontwikkelen van hun eigen wil.
Mijn dochter heeft dit soort buien ook. Soms kunnen we toegeven, maar vaak is het toch nodig om even opgetild te worden of in de wagen gezet worden. Ik kan er vrij rustig onder blijven en vaak is de bui ook zo weer voorbij.
Ik kondig wel even van te voren aan dat ze weer terug in de wagen moet. Dan zeg ik bijvoorbeeld ‘aan het einde van de straat tilt mama je op’ of ‘nog 2 minuten spelen en dan gaan we weer terug in de wagen’. Dat helpt bij ons vaak om de buien te voorkomen
5 maanden geleden
Ohh heel herkenbaar. Slaan en krabben deed ze hier vooral rond bedtijd. Toen heb ik elke x heel consequent gezegd: 'als je mama nog een keer slaat, ga ik weg'. Nou natuurlijk deed ze het nog een keer, dan liep ik de kamer uit en moest ze heel erg huilen. Na een paar minuutjes weer terug en aangegeven dat het slaan/krabben mama pijn doet en mama dat niet leuk vindt etc. En mu doet ze het gelukkig niet meer. In de kinderwagen/autostoel is fat natuurlijk wel lastiger uitvoeren. Ze was nu op haar kamertje, wat een veilige omgeving is waar ik haar kan achterlaten. Weglopen was overigens het enige wat hielp. Soms wordt ze ook hysterisch met in de wagen/autostoel gaan. Ik probeer haar dan vaak af te leiden met iets lekkers of leuks. Een speeltje/liedje/koekje. De laatste tijd helpt het ook met van tevoren aankondigen wat we gaan doen of inderdaad zeggen: nog 1x glijden, nog 1x een rondje rennen etc
5 maanden geleden
Heel herkenbaar. Bij ons doet hij zelfs bijten uit frustratie. Ik ben heel consequent in het aanspreken hierop. Ik verwacht dat dit wel over gaat zodra hij door praten zich beter duidelijk kan maken. Voor nu frustreert het enorm.