50 Reacties
één jaar geleden
Ik werd na 10 maanden voor het eerst weer ongesteld. Gaf toen nog drie voedingen per dag. Sindsdien iedere maand (nu nog 2 voedingen).
één jaar geleden
Hoi hoi,
Hier ‘helaas’ ook nog geen menstruatie, 3-4 voedingen per dag.
Groetjes
Lisanne
één jaar geleden
Bij mij kwam t vorige week voor het eerst, zoontje is 14 maanden oud.
Voor ik zwanger werd was ongesteld zijn een hel, zoveel pijn en zoveel bloedverlies, maar nu is het heel anders! Op een beetje hoofdpijn na nergens last van, en normaal bloedverlies. Wat een opluchting, want ik las zo vaak dat de eerste keer heel heftig kon zijn!
één jaar geleden
Hier 14 maanden, nog geen menstruatie. Ik geef gedurende dag& nacht meerdere voedingen. Ik had het er laatst met mijn acupuncturist over, en zij zei: het is een hele slimme zet van het lichaam om nog niet te menstrueren, want het lichaam wil de (schaarse!!) energie bewaren.
Ik voel hier zo veel waarheid inzitten. Moedermelk produceren kost bakken energie, naast het sowieso “moeder-zijn”.
Ik heb zelf vaak moeite met voldoende slaap en voldoende eten. Om zeg maar het energieverbruik van bv te compenseren. Hoe doen jullie dat?
één jaar geleden
Reactie op bloomingflower
Hier 14 maanden, nog geen menstruatie. Ik geef gedurende dag& nacht mee ...
Heel de dag eten 🤣🙈 En veel.. ik ontbijt met 2 of 3 boterhammen, tussendoor fruit, tussen de middag 3 tot 5 boterhammen, tussendoor koek/fruit/chips of allemaal 🤣 en dan avondeten 2 tot 3x opscheppen en 's avonds nog wat lekkers of yoghurt met muesli ofzo.
ik heb een tijdje te weinig gewogen door stress (ziekenhuisopname van onze jongste) en kreeg als tip om vooral te letten op vetten en eiwitten. Dus kipfilet op brood met een laag (vegan) roomkaas eronder. En alles dubbel beleggen. Dus ipv 1 plakje pak ik er 2. Dubbel dik choco pasta erop en overal (room)boter onder. Yoghurt ook volle producten pakken ipv mager of half volle (ik eet geen koemelk dus ik pak nu kokosyoghurt, maar de diëtiste zei vooral te letten op dat er calcium en b12 is toegevoegd). Je moet dus vooral kijken naar wat je eet denk ik. Of daar wel voldoende voedingsstoffen in zitten. Ik dronk bijvoorbeeld altijd suikervrije ranja of thee heel de dag. Nu drink ik bij ontbijt en lunch haverdrink omdat daar veel meer voedingsstoffen in zitten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
één jaar geleden
Hier bijna 15 maanden fulltime borstvoeding of kolven op het werk. We hebben nooit KV hoeven geven aangezien er altijd genoeg melk was nog. Bij mij was mijn cyclus met 6 maanden weer terug op gang gekomen. En hij was regelmatiger dan ooit. Heel apart, want ik blijk nu de ziekte van Hashimoto te hebben (trage schildklier) met extreme waardes. Deze is ondertussen onder controle, maar ik heb al die tijd een normale cyclus gehad. Ondanks de BV en Hashimoto ben ik nu zelfs weer zwanger!
Maar wat ik hierover weet van een lactatiekundige en de lll is dat het terugkeren van de cyclus bij iedereen die BV geeft anders is. Sommige dus al met 6 maanden (of zelfs eerder) en anderen bij bijvoorbeerd 2 jaar.
één jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Heel de dag eten 🤣🙈 En veel.. ik ontbijt met 2 of 3 boterhammen, tussendo ...
Dank je wel voor je antwoord en tips! Tja ik vind het soms uitdagend om ook de tijd ervoor te vinden! Eet zelf ook geen koemelk producten en veel snacks etc zit dat toch wel in. Maar bedankt hier kan ik wel wat mee!
één jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord en tips! Tja ik vind het soms uitdagend om ook ...
Er zijn zoveel snacks zonder koemelk! Sowieso groente en fruit 😜🤣 Maar ook best veel koeken zoals speculoos, (de meeste) speculaas, neo (neppe Oreo, wel even opletten want de grote variant zit wél koemelk in), oat cookies van sonday, suikerwafels, peperkoek, rijstwafels, granen biscuits, pure chocolade, pinda's, noten, beschuit, bijna alle chips, roze koeken.. Ik kan nog wel even doorgaan 🤣 Ik weet niet wat je lekker vind?
en qua tijd is echt tijd ervoor nemen.. Ik ga bewust minimaal 3x per dag met de kinderen aan tafel eten en zorg dat ik dan flink eet. En voor tussendoor maak ik vaak een monkey platter zoals ze dat noemen en ga lekker met de kinderen op de grond snacken. En 's avonds als ze op bed liggen pak ik dan nog iets wat de kinderen niet mogen 😁🤭 Vegan ijs ofzo 🤭
één jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Er zijn zoveel snacks zonder koemelk! Sowieso groente en fruit 😜🤣 Maar oo ...
Ahh wat goed!! Dank voor de tips haha ik ben denk ik niet zo meer thuis in die snacks en koekjes enzo 🤪 eet dat op de een of andere manier al zo lang niet meer (suiker). Maar ik vind noten/chips een goed idee - snel en makkelijk. Monkey platter ook nooit van gehoord zal het eens doen 😁
één jaar geleden
Ahh wat goed!! Dank voor de tips haha ik ben denk ik niet zo meer thuis in ...
Wij hebben een pot met noten op het aanrecht staan. Dan pak je het ook makkelijker als je erlangs loopt en denkt oh ja lekker, haha. Ik pak makkelijk 2 plakken peperkoek. Voorgesneden. kwestie van uit de verpakking halen en opeten haha. Goede dikke laag boter erop.
Monkey platter is gewoon een leuke naam voor een bordje met eten 🤣 Ik gebruik meestal zo'n schaal. In de ochtend ligt er alleen fruit en rauwkost op en in de middag vul ik de lege vakken met mais stengels en/of koekjes (ik heb 2 kinderen en eet er zelf ook van, haha)
(sorry trouwens aan ts voor het off-topic gaan!)
één jaar geleden
Werkte deze extra snacks bij jullie dan om de menstruatie weer op gang te krijgen?
Inmiddels kriebelt het wel voor een 2e . Mijn dochter drinkt nog 1 a 2 x, maar nog niks hier 😁
één jaar geleden
Reactie op Lisannenovember
Werkte deze extra snacks bij jullie dan om de menstruatie weer op gang te k ...
Nee dat was echt totaal off-topic. sorry! Dat ging over energie verbruik door de borstvoeding 😁
één jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Nee dat was echt totaal off-topic. sorry! Dat ging over energie verbruik do ...
Haha evengoed wel leuke tips! Die kleintjes slurpen je leeg 😁
één jaar geleden
Overigens wel leuk om te horen dat er nog meer zijn die nog borstvoeding geven! In mijn omgeving is iedereen nu wel gestopt al een tijdje