15 Reacties
3 jaar geleden
Ik vond t een beetje te duur en een ongemakkelijk idee of zo. Misschien ga ik nog overstag als er wat positieve dames zijn :)
3 jaar geleden
Reactie op Noatje
Nog nooit van gehoord zelfs. Wist niet dat het bestond😅
Jaa ben er ook onlangs achter gekomen en het idee dat er iets is wat je kan doen om uitscheuren of knip te voorkomen klinkt als een droom🌈
Vraag me alleen af of het echt helpt of dat het gewoon een marketing iets is.
3 jaar geleden
Reactie op Knvh
Als het mogelijk is: beval in bad. Dat is bewezen goed tegen uitscheuren.
Wou het heeel graag al voordat ik zwanger was had ik dat in mijn hoofd maar er is geen ziekenhuis in de buurt waar het mogelijk is en omdat het mijn 1e is en niet weet wat me te wachten staat durf ik het niet aan om het thuis te doen
3 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat je ook vooral geluk moet hebben.
Ik ben vorig jaar bevallen van een zoontje van ruim 4kg en heb geen scheuren of knip gehad. Super goed geluisterd tijdens het persen naar de vk (dat is ook lastig in the heat of the momemt, maar als dit lukt dat is dit het best wat je kunt doen tegen uitscheuren denk ik) en ik had een vk in opleiding erbij. Extra handjes om het hoofdje te begeleiden en warme doeken te gebruiken (bij vagina) voor ontspanning. Dat heeft ook fantastisch geholpen. Dus waar we eerst zeiden: zo min mogelijk personeel bij de bevalling. Ben ik nu juist groot voorstander van hoe meer hoe beter. ☺️
3 jaar geleden
Reactie op Sssham
Sorry misschien gekke vraag, maar is het ook echt mogelijk om het bij jeze ...
Ik vind het goed te doen, de gebruiksaanwijzing is ook echt gericht op zelf doen.
Beetje ongemakkelijk misschien maar je duwt als het ware in cirkels de opening van je vagina richting je anus met die olie op je vingers (duim is het makkelijkst vind ik zelf). Dus heel erg lastig is het niet.
Ik doe het meestal zelf en soms als voorspel door m'n partner, ook niet vervelend haha! 🙈
3 jaar geleden
Reactie op Sssham
Ik ben ook echt benieuwdd naar ervaringen hiermee, ik vind sws hele geboort ...
Zoek even in het forum op anibal en epino en dan krijg je veel ervaringen. Ikzelf ga er niet voor, maar denk dat het ook weer geen kwaad kan, dus als het je een gevoel van rust geeft kun je het aanschaffen natuurlijk.
Ik doe zelf ook perineum olie massages om de dag na het douchen, of het werkt valt nog te zien, maar vind het niet vervelend om te doen 😊
3 jaar geleden
Reactie op Sssham
Jaa ben er ook onlangs achter gekomen en het idee dat er iets is wat je kan ...
Volgens mijn verloskundige is het een goede training voor de bevalling maar zij hebben daar nog geen positieve effecten gezien mbt uitscheuren
3 jaar geleden
Ik heb het mijn verloskundige gevraagd en die zei direct: niet doen, er is niet bewezen dat het werkt, dus bespaar je de moeite