11 Reacties

9 maanden geleden

Hier ook al enige tijd. Alleen hier gaat het haar middageten ook niet altijd even goed. Lees graag mee voor tips!

9 maanden geleden

Het ligt eraan wat we als avondeten eten. Vandaag burritos, wordt niet gewaardeerd. Ik geef dan gewoon een boterham met beleg. Toetjes doen we niet maar een schaaltje yoghurt of kwark kan geen kwaad.

9 maanden geleden

Hier altijd volle yoghurt toe ongeacht hoeveel er is gegeten. Soms ook een banaan erbij. En als ze ziek zijn geef ik gerust een boterham bij slecht eten.

9 maanden geleden

Hier gaat avondeten vaak ook slecht. Hij raakt vooral de groenten liever niet eens aan. En de ene keer eet hij al zijn aardappeltjes bijvoorbeeld op, maar een paar dagen wil hij ze niet eens aanraken. Ik bied altijd na het eten nog een beetje kwark of banaan aan, ook als hij niets heeft gegeten.. 😅

9 maanden geleden

Bij ons helaas nog weinig van wat wij eten. Heeft een lange tijd gehad waarin hij alles weigerde. Dan kreeg hij een cracot, broodje, yoghurt oid. Dit lijkt vooral te zijn als hij echt last van zijn tanden heeft. Nuneet hij inmiddels weer. Vaak eerst kijken hoeveel hij eet van wat wij eten. Maar hij is erg van wat de boer niet kent vreet hij niet. Dus vaak toch een potje of de staafmixer erover.

9 maanden geleden

Hier wordt ook veel avondeten geweigerd. Boterhammen eet hij overdag heel goed, maar die geef ik hem savonds niet. Als ie echt niks wil eten geef ik wat yoghurt (normaal niet) en bij een klein beetje laat ik het zo. Het hangt af van wat het is en hoe moe hij is.

9 maanden geleden

Reactie op Moes5

Hier wordt ook veel avondeten geweigerd. Boterhammen eet hij overdag heel g ...
Hier hetzelfde.. Ik geef niks vervangends. Maar rond deze tijd komen ook veel kiezen bij mijn dochter door dus ik vind het niet altijd gek dat eten weigeren. Pas vanaf 2 jaar wordt het echt 2 is nee, let maar op dat maakt je nog meer gefrustreerd als ouder zijnde.. -.-

9 maanden geleden

Hier gaat het “met de pot mee eten” ook nog niet goed. Ik maak vaak wat anders voor m’n zoon en bied wel altijd aan wat wij eten. Heb wel het idee dat hij langzaamaan steeds meer verschillende dingen gaat eten. Als hij niet eet geven we vaak een banaan of een potje. Heb liever dat hij wat binnen krijgt.

9 maanden geleden

Ik prijs elke hap die erin zit. Scheelt een hoop frustratie. Daarna soms nog pap, wel doen we dat een half uurtje later, zodat hij met een volle maag naar bed kan.

9 maanden geleden

heel herkenbaar wij hebben dagen dat een dag goed gaat de dag erna gaat er niets in en zo steeds om en om dan maak ik een sinaasappel liga met benaan of ander fruit en dan iets vollere fles dwn maak ik bv in de middag groenten koekjes

9 maanden geleden

Hier ging het eerder echt fantastisch: curry, Mexicaans, pasta, stamppot alles ging erin.. maar sinds 2 weken ofzo kauwt hij wel maar spuugt het dan demonstratief uit. We proberen het maar te negeren en geven later nog wel wat volle kwark als toetje. Hopelijk is het weer een fase!