23 Reacties
3 maanden geleden
Hier hetzelfde probleem maar dit is al 9 maanden bezig.
Ooit werkt het om soep te maken en deze goed te pureren.
Ik mag in mijn handen klappen als ze een avond goed eet. Ze zeggen inderdaad dat het een fase is maar mijn geloof begint daar van af te stappen na zo'n lange tijd.
Bij het consultatiebureau zeggen ze, geef niks ter vervanging. Als ze honger heeft dan gaat ze uiteindelijk wel eten. Nou dit werkt hier niet maar misschien bij jullie wel?
3 maanden geleden
Ik geef nu na z’n middag slaapje warm eten. Mijn zoontje wil er ook vaak niet aan beginnen en wil ook alleen maar lekkere dingen maar ik laat het bord net zo lang staan tot ie er uiteindelijk aan begint. Ik heeft dus idd niks aan vervanging en zo gaat hij niet met een lege maag naar bed ‘s avonds 😄
3 maanden geleden
Reactie op Chantie45
Ik geef nu na z’n middag slaapje warm eten. Mijn zoontje wil er ook vaak ni ...
Smiddags zal voor ons lastig worden ivm 3 dagen kinderopvang. Maar het bord laten staan hebben we ook gedaan, maar hij gooit het weg en moet er niets van weten je kunt het wel 10x terugzetten
3 maanden geleden
Mijn zoontje eet haast niets meer.. Alleen lekkere dingen 😅. Ik maak nu zoete aardappel wafels, wortelpannenkoeken, vanmorgen banaan / avocadopannenkoeken, pompoen poffertjes. Ik stop groente in de paar dingen die hij wel eet..
3 maanden geleden
Och jeetje heftig om te lezen en intensief zal dit zijn! Mijn zoontje doet ook vaak moeilijk met ontbijt, lunch en diner en soms als we ons echt geen raad meer weten dan zetten we een filmpje aan.. i know wil je ook niet maar dan krijg je iig nog iets naar binnen.. en idd ook groente pannenkoekjes maken we dan van z’n prakje.
3 maanden geleden
Kan erg lang duren. Die van ons is 3,5 jaar en eet ook niet altijd goed of niets. Dat begon ook al met 2 jaar. We hebben nu wat tips bij de kinderdiëtiste gekregen zoals de hersens weer stimuleren door eerst de groente te laten ruiken, voelen met handjes en tegen de wangetjes aan etc....
Maar mijn tip is ook dat je overdag dingetjes zoals komkommer of paprika kan aanbieden op een bordje zonder verplichting.
3 maanden geleden
Onze dochter had/heeft momenteel ook zo’n fase. Eerst was ze een alleseter en grote porties. Nu direct: bah nee! Dan heel hard huilen. En gooit het bord dan weg. Wij willen niet toegeven in de zin van iets anders aanbieden.
Wat we doen is dat we zelf gaan eten haar bordje net uit haar bereik zetten (maar wel in het zicht) en niet toegeven door haar ander eten te geven. (Ze eet overdag wel goed dus volgens CB niets verontrustend). Sinds 2 dagen eet ze toch weer met enige regelmaat.
Geeft natuurlijk geen garantie voor de toekomst en zal wel niet voor alle kinderen gelden maar ik ben blij dat ze de link nu niet legt met: dit wil ik niet, ik wel wat anders lekkers. Dus moet ik dit doen.
Al is dit soms heeel erg tegen m’n moederinstinct in hoor. Je wil immers dat ze voldoende gezond voedsel binnen krijgen.
3 maanden geleden
Wat bij ons werkt is een knuffeltje en dan net doen alsof die zn eten op gaat eten en dan begint ie r snel zelf aan :). Werkt alleen als ie honger heeft hoor, en als ie te moe is wil ie ook niet meer. Als ik thuis ben geef ik t warm eten vaak al om half vijf/vijf uur dan gaat t nog.
3 maanden geleden
Geen alternatief aanbieden! Hier ging hij daardoor na 2 weken weer mee eten :)
3 maanden geleden
Zoo herkenbaar en heel frustrerend. Wij hebben ook nog niet de gouden oplossing, maar soms werkt een bordje groenten op een laag tafeltje zetten als hij aan t spelen is. Dan ziet hij t als een snack en eet dan wel wat groenten in ieder geval.
En het helpt soms dat hij ons ziet smikkelen van t eten. Dan wil hij van ons bord mee eten.
Ik merk sowieso dat hij nu in een fase zit dat hij ook alleen eet als hij precies hetzelfde bord en bestek heeft als wij..
Succes, probeer er geen strijd van te maken, al weet ik hoe lastig dat is!
3 maanden geleden
Wij geven idd op de dagen dat het kan s middags warm eten. Scheelt al een hoop. Hier ook geen toetje of yoghurt als de groenten niet op zijn. Wij eten zelf ( papa en mama) s ochtends als tussendoortje tomaatjes,komkommer en paprika. Nu ook aan de kinderen geven vinden ze super lekker en zijn toch al weer groente die ze hebben gehad. Dagen na de opvang maak ik verse soep. Dat vinden ze vaak makkelijker eten als ze moe zijn.
3 maanden geleden
Geen tips maar ik weet wat je bedoeld. Hier al vanaf 1 jaar dit drama. Fruit eet hij met vlagen wel maar verder is brood en de warme maaltijd een drama.
Ik geef nu vaak een papfles ipv brood ‘s ochtends zodat hij iets in zijn maag heeft.
Bananenpannekoekjes eet hij wel en een toetje gaat er ook gewoon in.
Een strijd maken we niet. Maar het bordje laten staan werkt ook niet wat hij kiepert hem op de kop en daarna gaat het bord op de grond.
3 maanden geleden
Reactie op Kroos13
Werd de kleine dan niet snachts wakker van de honger?
Nee niet dat ik weet.. en als het wel zo was zou ik het er ook voor over hebben. Het was voor ons echt de manier om het te doorbreken!
3 maanden geleden
Heel herkenbaar
Hier het zelfde
Voorheen ging het er goed in
En nu enkel vlees
Ik zou niet eens weten wat hij wel eet, ga er ook niet apart voor koken
Ik zie het wel en anders lekker yoghurt met havermout en elke keer blijven aanbieden
Zou het graag anders zien maar het is wat het is
3 maanden geleden
Mag ik vragen hoeveel melk jullie kindjes nog krijgen?
Wij geven na het eten (niet eten in ons geval) nog een papfles (savonds gewoon toetje) maar willen dit ook stoppen. Dit in de hoop dat hij leert geen alternatief te krijgen en zo misschien weer gaat eten.
2 maanden geleden
Onze jongste eet ook nagenoeg niks. Vorige week at hij ineens 5 happen rijst met kip teriyaki. Geen idee waar dat wegkwam.
Verder maak ik gezonde alternatieven:courgette pizzabodem kipnuggets en gehaltballetjes met wat groente etc. Maar zelfs dat blijft regelmatig staan.
Heel eerlijk, ik denk dat hij brood/deegproducten veel lekkerder vind en daar overdag zoveel van eet dat hij gewoon te weinig honger heeft 's avonds. Hij valt ook niet af en groeit goed. Het niet eten in de avond gaat al een maand of 4 zo. Dus weinig stress hierom gelukkig.
Hij krijgt al zo'n 6 maanden geen fles meer. Tenzij hij ziek is en helemaal niks eet op een dag,dan bieden we nog wel eens een aan.
2 maanden geleden
Ohh men hier hetzelfde! Het is echt drama. We proberen idd groente in soep te stoppen, geven niet iets anders en proberen er verder geen druk op te leggen. Dus niet hem de hele tijd aan kijken en een hapje proberen te laten nemen (zou je andersom ook heel gek vinden) maar zelf gewoon gezellig eten, liedjes zingen etc.
Helaaaasss op vakantie toch in een patroon gekomen dat ie achter een filmpje wel goed eet. Echt begin er niet aan want we komen er nu bijna niet vanaf… dan is ie afgeleid en eet ie wel goed, maar dat is absoluut niet waar ik achter sta. Zo leert een kind niet luisteren naar zijn eigen lijfje.
Ging ietsje beter maar nu hand voet mondziekte dus weer echt dra-ma!
Ook een beetje hopeloos hier hoor!