16 Reacties

2 jaar geleden

Hoe biedt je het nu aan? Wij koken een ei, prakken een kwart van dit ei heel fijn en doen dit meestal door de broccoli. Maar hij vindt het tot nu toe met alle combinaties prima. Je zou ook een stuk (klein stukje) ei in zijn hand kunnen geven of een ei bakken ipv koken. Dan smaakt het toch weer net iets anders.

2 jaar geleden

Wij doen ook gekookt en door groente prakken. Hij lust ook geen ei als hij het los krijgt.

2 jaar geleden

Lange vinger? Daar zit ook ei in. Misschien vind hij dat lekker

2 jaar geleden

Als je mama roos volgt dan heb je ingevroren blokjes ei? Ik volg ook mama roos maar doe de ei er elke keer vers bij want ingevroren leek mij zo smerig. Ene keer bak ik het als roerei en andere keer kook ik het en prak ik het er door. Omelet heb ik ook wel eens geprobeerd zo in de hand maar dat wil hij dan weer niet, structuur is niet lekker denk ik

2 jaar geleden

Ik heb net een bananenpannekoekje gebakken voor zometeen na zijn dutje, zien of dat werkt. Gekookt ei, roerei, los of helemaal vermengd met zijn hapjes (steeds andere combi), hij moet er allemaal niks van hebben. Vers niet en ingevroren niet. Omelet heb ik nog niet geprobeerd dus dat kan sowieso nog, maar die pannenkoeken ben ik ook heel benieuwd naar zometeen! Was een tip van het cb.

2 jaar geleden

Onze oudste at tot ze 1,5 jaar was absoluut geen ei. En opeens van de één op andere dag is ze het gaan eten. We zijn het altijd blijven aanbieden en ook opgegeven moment gewoon een ei op der bord en dat ze gewoon kon voelen enzo.

2 jaar geleden

Oh dan is er hoop! Het pannenkoekje was nog niet zo’n succes. Maar we zullen gewoon blijven proberen en zien of het nog bij trekt :-)

2 jaar geleden

Wij bieden ei aan door een ei hard te koken en dit samen met een fruithapje (uit een potje) te pureren. Meuren dat het doet, maar zoonlief eet het met veel smaak op 😂

2 jaar geleden

Ik zou het idd op verschillende manieren aanbieden. Gekookt ei smaakt ook heel anders dan een omelet. Hier tot nu toe ook geen succes, maar ik blijf het proberen door te variëren. Je kunt het ook pureren (gekookt ei) door yoghurt of avocado. Bananen pannenkoekjes is ook wel een goeie, of muffins met ei. Ik zou het combineren met iets wat hij lekker vindt, en dan steeds de verhouding ei groter maken. En tja, de aanhouder wint denk ik maar. Andere vraag, is het schema van mama roos de moeite waard? Ik doe nu maar wat qua hapjes, maar vraag me af wat de meerwaarde is van mama roos want het is niet super goedkoop .

2 jaar geleden

Reactie op Flopje23

Ik zou het idd op verschillende manieren aanbieden. Gekookt ei smaakt ook h ...
Zoek even op het forum op mamaroos, er zijn best veel mensen die het aanbieden!! ♥️

2 jaar geleden

Mijn dochter wilde het ook echt niet als roerei, of ergens doorheen. Heb toen maar een heel stuk omelet op haar tafeltje gelegd. Daar heeft ze van gegeten. Zolang ze dingen kan voelen en zelf in haar mond stoppen, gaat er meer in dan gepureerd. En ook wel ernaast, die hand oog coördinatie is nog ver te zoeken, maar hee, we’re getting somewhere!

2 jaar geleden

Reactie op Mamavancrumb

Zoek even op het forum op mamaroos, er zijn best veel mensen die het aanbie ...
Ik zou het niet kopen maar heb ze idd dankzij het forum. En het is vooral heel prettig omdat ik niet hoef na te denken (daar gaat het me vaak mis en dan gebeurt het dus niet). Op deze manier vergeet ik dus het ei of de pindakaas niet en variëren we lekker. Maar als ik dat mentaal beter kon hebben, zou ik het lekker zelf gedaan hebben! Dank nog voor de extra tips trouwens, gaan we zeker blijven proberen!

2 jaar geleden

Nou, ik dacht na dit topic, ik probeer het gewoon weer. Ik heb twee eitjes, drie cherrytomaatjes en een stukje paprika door de blender gegooid, gescrambled, een beetje op haar tafel gestrooid, (Alsof ik n kip voer.. hahaha) en de rest met de hand gegeven. Met de lepel spuugt ze het uit, maar als ik het een beetje in haar mond stop met mijn handen dan eet ze het op en lijkt het nog lekker te vinden ook! (Ze heeft lang niet alles op hoor, maar ik dacht met twee eitjes blijft er ook nog iets over om op de grond te gooien en te kijken of dat ook weer magically naar boven komt, en om mee te spelen!) 🍳

2 jaar geleden

Ik heb toevallig vanmiddag een combi gemaakt van broccoli, aardappelen en ei en dan in de blender. Ze vond het heerlijk!

2 jaar geleden

Ik heb laatst met succes ei (gebakken in olijfolie) kunnen geven, heel fijn geblenderd door een hapje gemixt. Het hapje was pastinaak, wortel, tomatenpuree, zoete aardappel, kip. Gebakken eitje apart geblenderd en erdoorheen gedaan. Ze heeft alles opgegeten 👍🏼