9 Reacties

10 dagen geleden

Ons zoontje is van dezelfde leeftijd en heeft juist problemen met slapen ‘s nachts als hij zijn dutje mist overdag. Heb je al geprobeerd haar in de middag eerder te laten slapen? Ons zoontje leggen we rond half twaalf in bed voor zijn middagdutje. Als het veel later wordt is hij over zijn slaap heen en slaapt dan ‘s middags ook niet meer.

10 dagen geleden

Bij onze middelste zoon werkte niet meer slapen inderdaad, op dezelfde leeftijd. Als hij maar 5 min in slaap viel, was het in de nacht én in de avond feest. Onze jongste slaapt nu max 1 uur, omdat hij anders ook in de nacht wakker wordt. Maar ik verwacht dat ook hij snel helemaal niet meer zal slapen. Gewoon proberen, dan kom je er vanzelf achter wat voor jullie kind werkt.

9 dagen geleden

Ik zou dit eerlijk gezegd niet doen, geheel vanuit mijn eigen perspectief hoor. Mijn zoontje sliep nog tot ruim 3 jaar. Ik moet ook regelmatig naar mijn dochtertje 's nachts om een aai over haar rug te geven. Is het bij jullie in bed verder slapen wellicht een gewoonte geworden, denk je? Ik zou vooral dicht bij je gevoel blijven, als je zou willen proberen zonder dutje, gewoon doen.

8 dagen geleden

Ik heb het 3 dagen geprobeerd zonder dutje gaat eigenlijk wel prima maar wel enorm druk in de avond en alsnog wakker snachts.. dat het bij ons in bed een gewoonte is geworden zou heel goed kunnen maar weet ook niet goed hoe ik er dan vanaf zou komen heb haar gisteren wel even getroost gepakt en daarna weer terug geleged maar ze jankt zo 15/20 minuten is in de nacht super vermoeiend uiteindelijk heeft ze het wel opgegeven maar daarna wel weer 2x op een ander moment wakker geweest.. Misschien werkt een peuterbed maar vind dit zon grote stap 🫣

7 dagen geleden

Reactie op Illayssa

Ik heb het 3 dagen geprobeerd zonder dutje gaat eigenlijk wel prima maar we ...
He lastig zeg. Je hoeft dat bij jullie in bed ook niet perse te veranderen he! Als jullie er oke mee zijn, helemaal prima. Ik snap dat je 's nachts zo'n huilmoment vermoeiend vindt 🙈 Succes, hopelijk is de fase snel voorbij of ga je iets vinden wat werkt!

6 dagen geleden

Ons zoontje slaapt al sinds 1.5 smiddags niet meer. Want dat zorgde voor de nodige problemen snachts en met naar bed doen...

6 dagen geleden

Reactie op Hoihay

He lastig zeg. Je hoeft dat bij jullie in bed ook niet perse te veranderen ...
Haha nou ja ik wil haar er niet aan wennen en vind dan op zo'n moment dat gewoon de makkelijkste oplossing 😆 maar wil het wel graag veranderen hoor lijkt me niet echt helemaal de bedoeling het is ook echt elke nacht hetzelfde liedje..

6 dagen geleden

Reactie op Jilaysa

Ons zoontje slaapt al sinds 1.5 smiddags niet meer. Want dat zorgde voor d ...
Welke problemen ervaarde je dan? Als ik vragen mag haha misschien wat erkenning! Ik merk als ik haar die dagen dan smiddags geen dutje heb laten doen ze savonds wel echt helemaal hyper is hoort dit bij het wennen of is dit dan juist een teken dat ze er nog niet aan toe is?

5 dagen geleden

Bij ons was het kletsen, wild doen in bed. Niet willen slapen. Kei overdreven huilen als we weggingen. Als we erbij waren alles koek en ei. En weggingen weer helemaal huilen krijsen alles.. als we er waren weer lachen en doen. 2 a 3 uur bezig met naar bed doen. .lieten we t middagdutje weg, zonder problemen in bed gaan liggen en slapen.. Dus voor ons de keuze snel gemaakt.