10 Reacties

2 dagen geleden

Dit doen ze om het meer beeldend te krijgen voor ze. Dit doen ze naar mijn idee al heel lang.. of het nodig is? Nee denk het niet is naar mijn idee ook makkelijk om een "grote" groep aandachtig te houden.. Maar nu een vraag vanuit mij geen aanval! Hoe zie je dat dan als ze in groep 1 zit? Alles gaat met een digibord en tv tegenwoordig Mijn dochters worden dan niet schermvrij opgevoed maar het intresseert ze echt geen hol en maak me er ook zeker niet druk om ofzo.

2 dagen geleden

Overdrijf je nu niet een beetje ? . Sorry dat ik mijn mening 馃檲 Dat je thuis dit niet doet oke. Maar op een opvang? En straks wat denk je van school/peuterspeelzaal. Alles is digitaal tegenwoordig. Ga je haar dan ook weg houden van de "leuke " dingen.? Want eigelijks Ga je haar nu een leuke voorleesochtend ontnemen, omdat jij wil dat ze er geen beelden bij krijgt ? Je kunt het jezelf ook heel moeilijk maken.

2 dagen geleden

Reactie op Manu26

Overdrijf je nu niet een beetje ? . Sorry dat ik mijn mening 馃檲 Dat je thu ...
En die mening mag je uiteraard hebben. Het advies van de overheid is dat kinderen onder 4 bij voorkeur helemaal geen tv kijken. En natuurlijk moeten wij ons ook aanpassen aan de maatschappij maar het voelde als een dreigement om mn dochter van 3 dan maar alleen achter te laten in een lokaal waar ze pas 1x eerder is geweest. En ja we gaan het onszelf moeilijk maken. Maar wij geloven erin dat dit beter is voor haar ontwikkeling. En daar mogen de meningen uiteraard over verschillen

2 dagen geleden

Reactie op RobinB122

Dit doen ze om het meer beeldend te krijgen voor ze. Dit doen ze naar mijn ...
Uitstekend vraag. We hebben de basisschool daar op uitgezocht. Ja er is een digibord maar de lesmethode die er gebruikt worden leunen zo min mogelijk op een scherm. Dan kan je denken zo mooi verkoop praatje en dat was ook wat wij dachten. Gelukkig hebben we twee basisschool juffen in de familie zitten waar we onafhankelijk van elkaar hebben gevraagd wat zij van de lesmethode vinden en hoe schermvrij dat is. En het verkooppraatje blijkt te kloppen. Schrijven en lezen en spelen staan centraal bij die lesmethode

2 dagen geleden

Reactie op Dani毛llevpk

En die mening mag je uiteraard hebben. Het advies van de overheid is dat ki ...
Naja dan heb je, je antwoord al. Dan moet idd je dochter in een klas zitten waar ze 1x eerder heeft gezeten. Want hoe zou je het anders willen oplossen/ verwachten? Denk niet dat he kunt verwachten van hun dat ze dan maar hun progamma allemaal gaan aanpassen omdat jou dochter geen tv mag kijken?

2 dagen geleden

Ik denk eerlijk gezegd dat het voor een 3 jarige schadelijker is om haar alleen in een lokaal achter te laten of op een andere groep te zetten dan wanneer er een klein beetje beeldmateriaal bij een leuke voorleesochtend is. Over een half jaar is ze 4 en heeft ze blijkbaar een digibord op school dus die paar maanden maakt dan ook niet zo uit. En het is nu maar 1 keer, verder krijgt ze dan weinig van schermen mee tot ze 4 jaar is

2 dagen geleden

Reactie op Michelle330

Ik denk eerlijk gezegd dat het voor een 3 jarige schadelijker is om haar a ...
Hmm oke wat meer context is wel op zn plaats. Ze gaat vandaag voor het eerst naar de peuterplus groep op de opvang. Ze zit al een jaar op deze opvang locatie en zit s middags in een andere groep. De groep waar ze naartoe gaat heeft een juf die ze lief vindt en dus ook al een jaar ziet en kindjes waar ze ook al een jaar mee speelt maar die onder de 3 zijn. Nu mocht ze voor het eerst naar de plus groep en dan wordt er daar meteen gedreigd met haar alleen laten. Terwijl ook de juf van de plus groep weet dat onze dochter het op haar oude groep ook heel leuk vindt. Dus dan is het van de juf van de plus groep toch een raar dreigement om mijn dochter dan maar alleen in het lokaal te laten terwijl ze haar ook verderop in de gang bij haar oude groep even kan neerzetten?

2 dagen geleden

Reactie op Dani毛llevpk

Hmm oke wat meer context is wel op zn plaats. Ze gaat vandaag voor het eers ...
Ze zitten ook met kind aantallen als ze controle hebben. Maar aan de andere kant je kan haar moeilijk zonder begeleiding op een groep achter laten..

18 uur geleden

Je vraagt hoe andere ouders hier tegenaan kijken. Ik ben van mening dat je ze beter kan leren hoe er met mate mee om te gaan dan het volledig verbieden. Er gaan steeds meer dingen digitaal. Op scholen gaan ook veel dingen digitaal. Op het voortgezet onderwijs gaat alles via een laptop of ipad. Beetje sneu als je dochter als enige niet weet hoe het werkt in de realiteit valt zo'n kind al snel buiten de groep of kan niet meekomen omdat ze niet weet hoe ze haar huiswerk kan vinden. Hoe ga je dat doen als ze ergens gaat spelen en een ouder broertje of zusje zit even op een ipad of voor de tv. Ga je dan daar de tv uitzetten? Of je kind verbieden om daar nog te spelen? Dat je thuis geen schermen hebt is jou keuze maar je ontkomt er niet aan dat ze ergens anders met schermen in aanraking komt. Van een opvang kan je niet verwachten dat ze hun hele programma aanpassen aan jou. Het gaat om eventjes beeld bij een verhaaltje. Mijn mening is dat je overdrijft en op die manier je kind buiten spel zet. Al helemaal als ze straks gaat spelen met andere kinderen

13 uur geleden

Is dit serieus 馃槷