17 Reacties

10 maanden geleden

hier is het veel gebrabbel maar de woordjes zijn beperkt tot auto en soms eens mama of papa maar veel meer zegt ze nog niet, al loopt ze wel heel de dag te tateren 🙈

10 maanden geleden

Reactie op JoyPixX

hier is het veel gebrabbel maar de woordjes zijn beperkt tot auto en soms e ...
haha, dat gebrabbel is hier ook niet uit te zetten😉

10 maanden geleden

Hoi, ons dochtertje van 16 maand zegt alleen papa, mama en doei. Ik verbaas me gewoon als ik al die berichten van anderen lees.

10 maanden geleden

Hier ook alleen papa, mama en ja. Ze is nu 15 maanden.

10 maanden geleden

Hier ook niet. Papa en mama kan hij zeggen maar of hij ook echt door heeft dat wij dat zijn weet ik niet. Soms denk ik van wel en soms ook weer niet. hij wijst veel en zegt dan iets wat lijkt op het woord 'die'. Hij probeert veel klanken na te doen dus als wij een woord zeggen klinkt het geluid hetzelfde maar hij brabbelt dan. Verder snapt hij wel als ik vraag of hij wil eten, hij kruipt dan naar zijn stoel. Zo nog wel meer dingen. Hij begrijpt het dus wel maar gebruikt het nog niet zelf. Ik zie het inderdaad ook veel voorbij komen maar het komt vanzelf. De ene is daar wat sneller in als de ander.

10 maanden geleden

Hier brabbelt hij de hele dag door hele verhalen. Maar woordjes zijn beperkt. Die en deze als hij iets wil. Papa zegt hij goed. Ik ben een soort van bapa. Verder zegt hij Uh oh en zo.

10 maanden geleden

Hier ook. De hele dag brabbelen maar geen echt woorden. Soms een mooie gelukstreffer en probeerd inderdaad veel klanken na te doen. Ach ieder kindje ontwikkeld zich op zijn eigen manier. Dus maak je er niet te druk om. Ik geloof erin dat hij straks als een speer gaat.

10 maanden geleden

Helemaal prima toch, komt vanzelf! Onze dochter praat erg veel, maar loopt bijvoorbeeld nog niet.😊

10 maanden geleden

Idd veel gebrabbel maar geen (gerichte) woorden. Ook geen mama of papa. Begrijpt wel wat we zeggen maar lijkt te druk met echt interesse tonen om te praten. Hij was met andere dingen zoals lopen wel weer heel vroeg… Consultatiebureau zei dat ze bij 18 maanden wel 3 woordjes moeten kennen. Hij is nu 16 maanden en zie het niet gebeuren eigenlijk.

10 maanden geleden

Reactie op nada005

Idd veel gebrabbel maar geen (gerichte) woorden. Ook geen mama of papa. Beg ...
+1, alsof ik het zelf heb geschreven 😉

10 maanden geleden

Mijn dochter zegt ook nog niks. Ze liep snel en ze babbelt maar geen woordjes 🫣🫣
Kindjes die vaak snel zijn op lichamelijk gebied (snel lopen) die gaan over het algemeen wat later praten.

10 maanden geleden

Mijne praat, maar loopt niet en heeft nog maar 2 tanden. Alles op zijn eigen tijd 🤗

10 maanden geleden

Bij die van mij is bijna alles mama, dus ook zijn papa😛 en brabbelt ook alleen maar. Komt geen zinnig woord uit. Zelfs als hij iets wilt wijst hij alleen maar zonder een geluid erbij te maken. Soms hoor ik een hele stille “die”. Liep wel redelijk snel en is heel avontuurlijk jongetje. Maar praten is er dus ook nog niet bij.

10 maanden geleden

Hier ook vooral alleen gebrabbel, 'mama' en 'die'. Een paar weken geleden bij het consultatiebureau vroegen ze of hij verschillende klankwoorden gebruikte. En dat doet hij zeker wel met zijn gebrabbel, de arts hoorde het en vond dat al erg goed. Het komt vanzelf!

10 maanden geleden

Reactie op nada005

Idd veel gebrabbel maar geen (gerichte) woorden. Ook geen mama of papa. Beg ...
het kan sneller gaan dan je denkt.