13 Reacties
3 jaar geleden
Afwachten denk ik! Je kunt vrij weinig doen... mocht je kindje klachten krijgen zou ik direct langs de huisarts gaan. Hopelijk krijgt je kindje niks!! Sterkte 鉂わ笍
3 jaar geleden
Reactie op Marleen1992
Afwachten denk ik! Je kunt vrij weinig doen... mocht je kindje klachten kri ...
Hier mee eens inderdaad!
3 jaar geleden
Mijn meisje was 4 weken oud toen ik spontaan een uitbrak herpes kreeg. Nog nooit gehad maar het zat overal waar het kan zitten. Door goed hygi毛nisch te werk te gaan heb ik gewoon alles voor haar kunnen doen. Goed me handen wassen en afplakken enzo. Heb haar gelukkig gewoon me borstvoeding kunnen geven. De ha zei dat ik goed op symptomen bij haar moest letten. Koorst isb1 van de eerste signalen. Als dit het geval is dat moet je direct de ha bellen en duidelijk aangeven dat het om herpes gaat.
Hopelijk komt het allemaal goed en stress er niet veel over.
3 jaar geleden
Misschien dat dit je een beetje gerust stelt. Ik lees online dat het vooral voor baby's onder de 3 maanden heel gevaarlijk is. Ik weet niet of je zelf voor je zwangerschap een keer een koortslip hebt gehad, maar zo ja, heeft je kindje waarschijnlijk ook al wat anti stoffen meegekregen. Ik ga duimen dat je kleintje er niet ziek van wordt. 馃挅
3 jaar geleden
Misschien enige geruststelling: koorstlippen hebben verschillende fases. De eerste is jeuk en irritatie. Je ziet dan niet veel. Daarna een blaasje met vocht. Dat vocht is besmettelijk. Zodra het blaasje openbarst wordt het de welbekende korst die dus niet meer besmettelijk is (uiteraard is dit een overgangsfase en niet ineens). Zodra je dus een heftige korst ziet, ben je over het algemeen niet meer besmettelijk. Geen vrijbrief om met een herpeshoofd iedereen af te zoenen, maar hopelijk stelt het je wat gerust.