18 Reacties
3 jaar geleden
Waarom zou je geen brood geven? Alleen omdst je het zelf eng vind? 😊 baby kunnen over algemeen heel goed zelf voor zorgen dat ze het goed weg krijgen.. gewoon kleine stukjes geven, en drinken erbij geven..
Bijv melk, ik geef fruit drink van alpro.
En wat betreft "gezond" beleg.. tja.. wat is gezond.. dan kun je beter droog brood gaan geven.. en lijkt me dat je dat zelf ook niet wilt 😁😋
Maar eigelijks kun je alles geven wat je zelf ook op je brood doet..
Hier kindjes met kma. Dus kan niet alles geven, maar wat ik op hun brood doe is, pindakaas, appelstroop, jam, roerei, broodbeleg van de kleine keuken.
Smeerworst.
3 jaar geleden
Ik beleg een boterham met zuivelspread, pindakaas, groente/fruit spread van de kleine keuken (mango+pompoen vind ze echt heerlijk) of ik doe er ook wel eens fruit op uit een knijpzakje, zo is het brood niet droog en de kans op verslikken kleiner denk ik. Het is ff oefenen maar uiteindelijk moeten ze toch wel een boterham gaan leren eten 😉
3 jaar geleden
Ik smeer er vanalles op. Boter, 100% pindakaas, maar vooral vaak z'n fruithapje! Bij mijn zoontje plakt het soms ook aan zijn gehemelte maar krijgt het altijd prima weg en vind het ook echt lekker!
3 jaar geleden
Reactie op Manu26
Waarom zou je geen brood geven? Alleen omdst je het zelf eng vind? 😊 baby ...
Hi, vat dit aub niet betweterig op maar leverworst bevat veel vit A dat schadelijk kan zijn volgens het voedingscentrum. Voedingscentrum raadt het niet aan onder de 4j. Dacht ik vermeld het even.
2 jaar geleden
Reactie op serrabre
Hi, vat dit aub niet betweterig op maar leverworst bevat veel vit A dat sch ...
Consultatiebureau zei bij ons dat een dun laagje geen kwaad kon. Heb het zelf nog niet gedaan maar is ons dus wel verteld
2 jaar geleden
Wat wij op brood doen:
-boter
-100% pindakaas
-zuivelspread
-avocado geplet
-binnenkort ga ik proberen of ze tahin lekker vind op brood
-en heb laatst een soort hummus gemaakt, maar dan van edamame boontjes, viel ook erg goed in de smaak :)
Ipv brood vind ze wraps, bananenpannenkoeken en pita brood ook erg lekker. Binnenkort ga ik ook hartige muffins maken als variatie :)
2 jaar geleden
Hoe geven jullie het brood? Geven jullie een stuk zelf, waar ze dan op sabbelen? Of doen jullie stukjes in de mond? Ben zelf nog aan het oriënteren wat makkelijker is vandaar…
2 jaar geleden
Reactie op momtobeArnhem
Hoe geven jullie het brood? Geven jullie een stuk zelf, waar ze dan op sabb ...
Ik gaf het eerst zelf in haar wangzak. Zo leerde ze kauwen. Nu kan ze de stukjes gewoon zelf pakken. Ik maak ze wel heel klein (helft van een postzegel) en doop ze in een restant fruithapje.
2 jaar geleden
Reactie op momtobeArnhem
Hoe geven jullie het brood? Geven jullie een stuk zelf, waar ze dan op sabb ...
Grote repen of een boterham door de helft snijden. Ik rooster t licht zodat t wat steviger is. Ze pakt t dan zelf. Maar doe ook rapley dus ik stop sowieso geen stukken in haar mond, ze mag lekker zelf ontdekken :)