8 Reacties
10 maanden geleden
Ik snap dat je je zorgen maakt, je wil toch dat je kind goed eet. Misschien goed om te weten dat in groente veel voedingsstoffen en vitamines zitten, maar niet de dingen waar ze van groeien. Dat zijn vooral vetten, eiwitten en koolhydraten. Als je zegt hij hij aan de kleine kant is heeft hij misschien juist behoefte aan vlees (eiwitten en vetten) en aardappels (koolhydraten). Groente kost juist energie om te verwerken, die niet in groeien kan worden gestopt. Ik geloof ook wel dat kinderen over het algemeen zelf goed weten waar ze behoefte aan hebben. Dat betekent niet dat je hem geen groente meer hoeft aan te bieden, want dat blijft belangrijk, maar je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar peulvruchten, die bevatten ook veel eiwitten, misschien wil hij dat wel.
10 maanden geleden
Als hij te licht is gaat groente hem niet dik maken. Dan is het een slimme jongen die zn vlees (eiwitten) en aardappelen (koolhydraten) pakt die hij nodig heeft om te groeien. Enige wat je kunt doen is blijven aanbieden. Onze oudste is 3,5 jaar en heeft nooit graag groentes gegeten en begint nu langzaamaan af en toe weer wat te proeven.
10 maanden geleden
Hier hetzelfde, dus herken je probleem. Mijn zoontje stagneert ook wat in zn groei, maar eet ook slecht brood. Dus het gaat zeker niet altijd op wat hieronder geschreven wordt, dat ze zelf kiezen voor de koolhydraten als ze dat nodig zouden hebben. Het op de grond gooien en slechter eten, kieskeuriger zijn hoort ook wel echt bij de leeftijd.
Maar mss heb je wat aan het onderstaande, hoe wij dingen proberen.
Mijn zoontje eet graag avocado, dus dat krijgt hij regelmatig of reepjes paprika tussendoor. Ook houdt hij van een gebakken ei en daar doe ik dan spinazie en/of champignons door bakken. Ook probeer ik hem soms voordat we gezamenlijk gaan eten, alvast een bord te geven met alleen de groente. Hij heeft dan honger en eet toch wat hapjes ( niet altijd ) en hij krijgt hier wel eens een knijpfruitje met groente erin, bv die van Ella's kitchen.
Succes😊
10 maanden geleden
Eet hij wel graag soep? anders kun je een heerlijk soep vol groente maken die je natuurlijk helemaal fijn maakt zodat de groente niet meer te zien is
10 maanden geleden
Een saus maken van groente voor bij de pasta? Dat gaat er hier sowieso altijd goed in 😊
10 maanden geleden
Reactie op PJBG
Hier hetzelfde, dus herken je probleem. Mijn zoontje stagneert ook wat in z ...
o en ik maak regelmatig een pasta met een mousse. Deze mousse bestaat uit avocado, gekookte doperwten en zalm uit de oven. Het is dus alleen pasta met een groene purree en dat gaat er hier altijd goed in.