28 Reacties
één jaar geleden
Kinderen zijn zooo flexibel, vooral nog op die leeftijd. Zou me vooral niet te druk maken.
En alles is te koop onderweg mocht je wat vergeten.
En met slapen.. je zoontje is dan ook wel oud genoeg om in een "grote bed" te slapen in de camper.. maak voor de opening iets langs zodat hij evt er niet uit kan vallen.
Of misschien verkopen ze vast wel in Canada van die bedhekjes.
Of neem evt zelf een mee in je koffer dat heb je altijd een!
Super gave reis ga je maken! Wens je alvast veel plezier.
één jaar geleden
Wij zijn met onze dochter van 1 naar Canada gegaan. Voor het slapen hadden wij een deryan tentje. Voelde voor ons veiliger dan in een bed los. Goede draagzak mee. Vraag aan de camper verhuurder of ze een kinder auto stoel hebben. Wij hadden potjes voeding mee genomen. Eten is daar duur en wij vonden het makkelijk om zo snel iets te hebben voor haar. En daar hebben ze niet van die voedingspotjes zoals we die hier hebben. Neem voor je kindje genoeg dikke kleding mee/dikke slaapzak. Het kan er koud worden in de nacht.
Vliegreis niet zoveel tips. Ons kindje was wat jonger en sliep toen nog vrij veel en bleef rustig in het vliegtuig en was al tevreden met haar knuffel en speen
één jaar geleden
Wij gaan 3,5 week naar Australie met een dreumes van dan 18 maanden, we gaan ook met een camper rondreizen. We gaan ze op een groot met laten slapen en proberen er wat voor te zetten zodat ze er niet uit kan rollen, wat weten we nog niet precies 😅 ik zie wel op tegen de vliegreis maar laat het maar over ons heenkomen, veel eten en spelletjes mee denk ik en hopen dat ze best wat uurtjes slaapt 😅
één jaar geleden
Ik raad ook het deryan tentje aan. Hadden wij op het grote bed gelegd in de camper. Zelf sliepen we op het hefbed boven het eetgedeelte: dan konden we savonds gewoon lekker spelletje doen of tv-kijken terwijl ons zoontje sliep.
één jaar geleden
Hoi,
Wat leuk, Canada! En ik zie nog meer mooie reizen van anderen er tussen staan🤩
Wij hebben inmiddels twee kids (jongetje van november 2023 en een meisje van juli 2020). Sinds onze dochter 1 jaar is hebben we meerdere (verre) reizen gemaakt dus ik zal onze bevindingen delen. Stuur voor een vraag of DM als je meer wil weten!
Vliegen:
- voor onze kids werken dagvluchten beter. Want: uren van te voren op vliegveld zijn, soms lang wachten tot diner is geserveerd en lichten uitgaan, nieuwe indrukken = oververmoeid en overprikkeld kind = voor niemand leuk😂 Uiteindelijk komt het altijd goed (soms is het niet anders te plannen).
- draagdoek/draagzak mee (tot 2 jaar ongeveer) voor slaapjes en om tot rust te komen
- extra spenen mee!
- genoeg eten mee. Vooral snacks zodat je regelmatig wat aan kunt bieden. Fruit, cracottes, rozijnen, etc.
- voldoende speelgoed, je weet zelf wat je kindje leuk vindt. Bij ons waren dat boekjes bij de een en iets met licht en geluid bij de ander (wel even gezocht naar iets dat niet teveel herrie maakt😉). Ook bestaand speelgoed pakte ik in als cadeautje, dan is het uitpakken ook weer een activiteit op zich😉 Niet vergeten wat voor de terugweg te bewaren. Pop-it is hier bij beiden populair en voor de laatste reis heb ik een “Montessori ufo” aangeschaft (ff Googelen) was een grote hit, ook tijdens lange autoritten! Verder zo’n tekending dat je uit kunt vegen (geen geklieder), raamstickers, etc
- probeer je niks aan te trekken van andere mensen als je kindje huilt of iets dergelijks. Daar schiet je niks mee op en hij heeft het zelf het zwaarst!
- Jetlag: direct mee in het nieuwe ritme. Eerste dag direct juist dingen doen om te voorkomen dat jij en je kind teveel/lang slaapt. In de nacht wakker? Niet eruit of gezellig maken/spelen, maat donker en in bed houden (evt bij ons in bed)
Slapen:
- Deryan tentje was heel handig tot 1 jaar ongeveer, daarna waren ze allebei te beweeglijk en teveel aan het protesteren. Tot ze in een normaal bed kon hebben we ook wel eens een Aeromoov meegenomen: licht en makkelijk. Zou je ook op een bed in de camper kunnen zetten lijkt me.
- reserve slaapzak en pyjama mee voor wanneer er een poep- of braaksel explosie is🙈
Verder meenemen:
- ORS, voldoende zetpillen/neurofen en neusspray. Ook in de handbagage.
- voldoende reserve kleding en 1 slaapset (pyjama en slaapzak) in de handbagage voor het geval dat de koffer achterblijft
- in koude gebieden vind ik een skipak een uitkomst. Ook neem ik dan een maillot mee voor onder de kleding en een fleecevest vind ik ook ideaal. Decathlon heeft super dingen!
- wij hebben een reisbuggy gekocht, makkelijk en klein op te vouwen, handig voor mee naar de gate en on niet continu te hoeven dragen. Kan bijna altijd gratis als extra handbagage mee als je kindje op schoot vliegt.
En wat ik verder nog kan bedenken:
- waar mogelijk autoritten tijdens de slaapjes plannen
- het belangrijkste is denk ik je eigen houding. Als jij uitstraalt, we doen het gewoon en het komt goed, dan is de kans groot dat je kindje daarin mee gaat. Wij hebben onze reizen natuurlijk rekening gehouden met de kinderen en wat zij leuk vinden. Maar grotendeels hebben we het na aanpassingen aangepakt zoals we daarvoor ook deden (veel wandelen, musea, op doorreis). Voor de kids is dat dan het nieuwe normaal. Van al het speelgoed is bijna niks nodig zolang je ze in alles meeneemt/betrekt.
Nou het is een heel verhaal geworden sorry hoor🙈 En dit zijn dus persoonlijke bevindingen en ervaringen die voor ons werken, maar jullie zullen je eigen weg daarin vinden.
Ik wil vooral iedereen aanmoedigen om (lange) reizen te blijven maken omdat het zo bijzonder is dat samen te delen!🥰
één jaar geleden
Reactie op F&M
Wij gaan 3,5 week naar Australie met een dreumes van dan 18 maanden, we gaa ...
Is zoiets misschien handig voor aan het bed?
https://www.bol.com/nl/nl/p/safety-1st-draagbaar-opvouwbaar-bedhekje-donkergrijs-met-netstructuur/9200000060076341/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9200000060076341&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmOv5o382rLsEPnoXsJptmiTR&gclid=Cj0KCQiAnfmsBhDfARIsAM7MKi1eNOXfLbb001coSCgArkyUslXhlSLVUmpdvgGcaFXd4hHoA_Kz3UAaAufqEALw_wcB#modal_open
Zelf geen ervaring mee, maar mijn zusje was positief
Je hebt ook een andere variant van Deryan
één jaar geleden
Reactie op Krabbeltje
Is zoiets misschien handig voor aan het bed?
https://www.bol.com/nl/nl/p/ ...
Zo'n bedhekje is helaas alleen maar schijnveiligheid.. Mijn dochter had deze afgelopen zomer mee naar Italië en is er evengoed 3x uitgevallen helaas. Je plaatst het bedhekje alleen met pootjes onder het bed, je zet het nergens echt "vast" helaas.. Ik zou eerder voor de deryan gaan, die hebben wij ook maar dan voor de jongste.
één jaar geleden
Reactie op juudje6
Zo'n bedhekje is helaas alleen maar schijnveiligheid.. Mijn dochter had dez ...
Oei dat is niet best! Dan is een tentje of campingbedje waarschijnlijk handiger ja.
In Amerika was het kopen van een autostoel en mogelijk ook een campingbedje trouwens veel goedkoper dan huren 😉
één jaar geleden
Superleuk dat jullie gaan! Wij zijn vorig jaar in juni geweest toen ons zoontje 7mnd was dus hierbij een paar tips:
De vliegreis is gewoon overleven, anders dan zonder kids toen je lekker kon slapen en films kon kijken. Veel klein speelgoed, filmpjes op je telefoon downloaden, snacks en drinken meenemen. Bij KLM waren ze wel super behulpzaam en lief. Gewoon instellen op het ergste dan kan het alleen maar meevallen 😁 en gewoon denken: deze mensen zie ik nooit meer dus pech als ze last van ons hebben.
Zorg voor een goeie drager dat je mooie wandelingen kan maken. Luiers en doekjes enzo alleen voor de reis meenemen en op de eerste dag gewoon inslaan bij de supermarkt. Wij hadden een deryan tentje mee maar uiteindelijk sliep hij naast mij maar toen kon hij nog niet kruipen. Voor een reis in mei naar Amerika ben ik ook echt aan het dubben.. ik denk toch een deryan tentje op bed.
Je moet even goed rekening houden met de temperaturen. Bij ons was het heel warm overdag (27 graden) maar koelde het ‘s nachts gewoon af naar 1-2 graden. Je hebt niet op alle plekken stroom en je mag ‘s nachts eigenlijk nooit de aggregaat aan dus werd het best heel koud. Wat bij ons een oplossing was was in een dun pyjama (want binnen warm) beginnen en ‘s nachts overtillen in een skipak, dan sliep hij heerlijk weer verder.
Ik zou wel vast kijken naar je rondreis en campings boeken, wij houden niet van vastleggen en zaten ‘net voor het hoogseizoen’ maar veel campings zaten met name in het weekend vol omdat dan alle Canadezen zelf erop uit trekken. Dan sta je op van die grote ongezellige velden, is toch minder dan een leuke natuur camping in het bos waar je een vuurtje kan stoken (bijna alle camping plaatsen hebben een picknicktafel een vuur/bbq plek, hout vaak gratis te pakken, ideaal!)
Laatste tip; de app GuideAlong, niet nadenken over de prijs maar gewoon kopen! Dit heeft onze reis zoooo veel leuker gemaakt (en gaan we zeker in Amerika weer gebruiken, ze hebben ook een van Australië)
Je download een pakket van een gebied, waarbij je allemaal hoogtepunten ziet maar vooral het leuke: je zet tijdens het rijden de app aan en hij ziet op de navigatie waar je bent, rij je dan langs een punt geeft hij allemaal uitleg over de omgeving en suggesties waar je kan stoppen. Echt superleuke verdieping van onze reis!
Ik weet niet hoe lang jullie hebben, wij hebben ervoor gekozen heel rustig aan te doen en alleen van banff naar Jasper via de icefield parkway en terug via kootenay en joho te gaan omdat je met een kleintje toch aanzienlijk minder snel reist(maar onze stijl is ook wel relaxen, eerst lekker ontbijtje en dan pas rijden ipv 6uur de wekker, tis wel vakantie)
Lange reactie maar hopelijk heb je iets aan de tips!
één jaar geleden
Ik lees graag mee met de reacties!
Wij gaan in april met een camper vanuit Las Vegas bijna 3 weken rondreizen!
Vliegreis op schoot ‘overleven’🤣 en stiekem hopen dat de stoel naast ons vrij blijft voor Noah haha.
Voor de camper gaan we bij de Walmart autostoel en bedhekje ed kopen😬 en in uiterste nood gaat Noah naast 1 van ons liggen in het grote bed en de ander dan boven het rij gedeelte.
Veel plezier met de voorbereidingen!!
één jaar geleden
Reactie op Denise354
Ik lees graag mee met de reacties!
Wij gaan in april met een camper vanuit ...
Wat leuk! Wij gaan in mei! Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en route en tips etc. Misschien kunnen we elkaar even volgen ofzo?
Die app waar ik het over had GuideAlong is er ook voor Amerika!
één jaar geleden
Reactie op Krabbeltje
Hoi,
Wat leuk, Canada! En ik zie nog meer mooie reizen van anderen er tuss ...
Hé hoi nog even een paar vragen ik heb geen idee hoe ik een persoonlijk bericht schrijf 😊🤷♀️
- wij hebben een aeromoov bedje kunnen en mogen we die zo mee nemen of moet ik daar wat voor regelen?
- die kinderwagen wat nu dus als buggy word gebruikt is best een groot ding ik neem aan dat we zo’n kleinere buggy moeten kopen en die mee mogen nemen? Wel jammer dat we die rugleuning niet naar achter kunnen doen mocht hij in slaap vallen toch..?
- toen ik jaren terug naar nieuw Zeeland ging zag je kleine kindjes in van die bedjes slapen in het vliegtuig weet jij tot welke leeftijd ze daar in mogen en moet je dat speciaal aanvragen?
- wij moeten eerst de eTA voor Canada aanvragen? Wat houd dit in en moet een iemand dat aanvragen of iedereen?
- qua koffers etc mogen we dan alleen als ouders die mee nemen of mag je voor je zoontje ook gewoon koffer mee nemen?
- wat voor eten namen jullie allemaal mee als in mag ik zomaar alles mee nemen?
één jaar geleden
Reactie op BdeG
Hé hoi nog even een paar vragen ik heb geen idee hoe ik een persoonlijk ber ...
Hi! Wij gaan dan niet naar Canada maar miss nog wat tips waar je wat aan hebt:
- Wij hebben de buggy Maxi cosi lara 2 gekocht, die is heel compact en licht en mag mee in het vliegtuig als handbagage.
- Wij vliegen met Singapore airlines en hebben stoelen gereserveerd met een baby bedje, de richtlijnen verschillen per vliegmaatschappij maar bij ons is het 80 cm lang en 14 kg max. Ze is wel langer dan 80 cm maar we gaan het gewoon proberen.
- Wij mogen 2x 25 kg bagage en 10 kg handbagage meenemen bij Singapore airlines. Als je een stoel boekt voor de kleine mag je nog een extra koffer meenemen.
één jaar geleden
Reactie op BdeG
Bij KLM is dat bedje volgens mij maar tot 10/11kg, verschilt per maatschappij dus even checken. Je moet het dan van te voren aanvragen en even rekening mee houden dat je dan wordt overgezet naar andere stoelen (die tegen de muur, dus vaak bij de WC). Wij vonden het toen wel ideaal als een soort box (slapen is voor apen) maar zou nu niet meer kunnen, veel te bewegelijk dus hebben nu maar een extra stoel geboekt (💸) en denken na over zo’n opblaasbedje die je tussen de stoelen kan doen. (maar volgens mij mag dat ook niet bij iedere maatschappij).
ETA kan je online regelen en moet wel voor iedereen idd.
Koffers verschilt per maatschappij maar ook voor je kind mag je spullen mee!
Buggy hebben wij toen gehuurd voor 3 weken bij reisbaby, de Joolz aer+: echt een topper, kan bijna helemaal plat dus lekker slapen, goeie zonnekap en rijdt bijna lekkerder dan onze kinderwagen. Vind hem alleen wel prijzig in de aanschaf dus voor nu was huren prima 👌
Aeromoov zit denk ik in zo’n beschermhoes toch? Dan kan hij wel mee alleen telt hij natuurlijk wel als 1 bagagestuk.
één jaar geleden
Reactie op BdeG
Hey!
- Bij de meeste maatschappijen mag je 1 extra ruimbagage item gratis meenemen als je een baby op schoot hebt. Dat kan dus een buggy zijn, een bedje of iets anders. Check even bij de maatschappij of het kan en zo ja welke afmetingen/gewicht. Soms mag je ook extra handbagage meenemen.
- Wij hebben een tweedehands reisbuggy aangeschaft Mountain buggy Nano. Een top ding, vouwt op tot handbagage formaat (alleen wielen eraf halen dan, die kan je in je koffer/tas doen) en kan je de rugleuning van inklappen.
- die bassinets zijn naar mijn weten altijd tot 80cm en/of zo’n 10 kilo. Het kan alleen op specifieke plekken (aan muurleuning van toiletten) bij bepaalde vliegtuigen. Bij stijgen, landen en turbulentie moet het bedje eraf. Lijkt dus leuk, maar voor jullie denk ik te klein en in de praktijk werkt het niet altijd even goed. Je moet er een klein extra bedrag voor betalen.
- voor Canada weet ik niet wat je aan moet vragen, sorry
- koffers zie eerste antwoord :) even checken dus.
- naar mijn weten mag je alles meenemen vanuit huis, het gaat toch door de scanner. Toen we aankwamen in Amerika vroegen ze alleen of we vlees bij ons hadden (dat was niet zo).