8 Reacties

één jaar geleden

Ik had na een week al geen grote stolsel meer eigenlijk niet echt hele grote meer in ziekenhuis alleen tot 6 uur na bevalling daarna alleen nog 1x kleine in kraamweek. Mijn kraamzorg zei als stolsel grote heeft van vuist of 2 grote van halve vuist verliezen dan moet je verloskundige bellen? Misschien toch even controleren bij ze voor zekerheid 🤞

één jaar geleden

Ik ben 20-11 bevallen en heb nu sinds een paar dagen dat ik vooral savond stolsels verlies met helder rood bloed. Vroeg me ook al af hoelang dit aanhoud. Overdag heb ik regelmatig dat het heel minimaal is wat ik vloei.

één jaar geleden

Reactie op Samiej91

Ik ben 20-11 bevallen en heb nu sinds een paar dagen dat ik vooral savond s ...
Vloeien is niet erg dat kan komen en gaan als de grote van de stolsels maar niet groter dan 1x per dag je vuist is want anders verlies je teveel bloed, ook alle stolsels bij elkaar mogen niet meer dan een vuist zijn. Als dat wel zo is moet je verloskundige toch even bellen. Verder hoort kleine stolsels of bloedverlies erbij, zeker als je wat hebt gedaan die dag, maar het kan ook zijn dat je baarmoeder weer meer naar beneden zakt. Hierdoor verlies je ook bloed en stolsels.

één jaar geleden

Reactie op Jennifer5214

Vloeien is niet erg dat kan komen en gaan als de grote van de stolsels maar ...
Het is tot nu toe nooit groter dan een vuist geweest. Voel het wel telkens aankomen

één jaar geleden

Reactie op Samiej91

Het is tot nu toe nooit groter dan een vuist geweest. Voel het wel telkens ...
Bij elkaar als je nadenkt en van alle stolsels bij elkaar optelt is het dan de grote van je vuist? Of dat nog niet. Ik had een stolsel in kraamweek die voelde ik ook aankomen was grote van halve vuist toen. Kwam geen tweede van dezelfde grote dus hoefde niet verloskundige te bellen maar houd het in gaten beter dubbel checken dan te weinig ☺️

één jaar geleden

Ik had een week na bevalling ook nog stolsels verloren. Zelfs een dag drie stolsels verloren zo groot als twee vuisten. Dag erna ook weer grotes als een vuist. Op een avond koorts gehad dat niet weg wou en uiteindelijk naar het ziekenhuis doorverwezen. Bleek dat een stukje placenta was achtergebleven. Dit was operatief verwijderd. Voelde me daarna stukken beter! Maar idd even vk bellen voor de zekerheid. Kan nooit kwaad.

één jaar geleden

Volgens onze vroedvrouw kun je tot 6 weken na de bevalling bloed blijven verliezen en kun je periodes hebben waarin je erg veel verliest, en periodes waarin het bloedverlies gestopt lijkt te zijn.

één jaar geleden

Gangt af van persoon tot persoon hoor hier enkel week na bevalling grote stolsels gehad en is vree goed anders kan je problemen krijgen na week geen bloedverlies zelf niet meer nu 3 weken verder en geen bloed verlies meer