14 Reacties
één jaar geleden
Bij sommige kindjes raden ze wel volle melk aan. Omdat ons zoontje onderin de groeicurve zat was het advies volle producten. Mijn dochtertje groei bovengemiddeld en voor haar het advies halfvolle producten te gebruiken.
één jaar geleden
Reactie op yazzzz123
Ik volg🫣 ik dacht dat de volgende stap groeimelk was
Na 1 jaar is het advies halfvolle melk in principe. Als je kindje goed eet over de dag heen dan kun je prima overgaan op halfvolle melk. Bij ons zie ik er weinig verschil van iig. De rest van de opvolgnummers is onzin worden alleen maar suikers aan toegevoegd. Wij zijn nooit verder gegaan dan 2. 2 zit extra ijzer in..
één jaar geleden
Bij de 1e die nu 3 jaar is was het advies volle melk. Maar wij drinken zelf ook halfvolle en volle zit toch echt een sterkere smaak, zoon weigerde volle, halfvolle dronk hij wel. Met onze dochter eigenlijk meteen halfvolle gedaan.
één jaar geleden
Dat is het advies in Nederland, en alleen maar omdat zoveel kinderen te dik zijn. Als je meer internationaal leest, wordt aangeraden om in ieder geval tot 2 jaar volle producten te geven. Zelf vind ik al die halve / light producten maar vreemd - als je gezonde voeding eet en goed beweegt, kun je gewoon eten wat de natuur gemaakt heeft (uitzonderingen met ziektes daargelaten natuurlijk) 😉
één jaar geleden
Dit wordt geadviseerd door het CB omdat het Voedingscentrum dit aangeeft... Ikzelf kies voor volle melk. Het zijn natuurlijke vetten waardoor je kindje langer verzadigd zal zijn. Ik heb zw diabetes gehad en als ik halfvolle melk dronk steeg mn suikerpiek heel hoog. Bij volle melk was dit niet het geval doordat de gezonde vetten hier hun werk doen.
één jaar geleden
Het Belgische voedingscentrum adviseert volle melk. Het Nederlandse voedingscentrum adviseert halfvolle melk. Best raar eigenlijk. Ikzelf kies volle melk voor mijn dochtertje van 1. Ze is een licht gewicht, net als ik. Ik heb als kind ook altijd volle melk gedronken. In ieder geval tot ze 2 jaar is wil ik haar dit geven.
één jaar geleden
Wij geven volle melk. We hebben al niet zo een vol kindje dus alle extra vetjes zijn hier goed meegenomen 😊
één jaar geleden
Dit staat letterlijk op de site van het Voedingscentrum:
“Je kunt je kind vanaf 1 jaar het beste halfvolle of magere melk geven. Die soorten bevatten minder verzadigd vet dan volle melk. En dat is beter voor hart en bloedvaten.“
Rest van het stuk gaat in op voedingswaarde & gevoel van verzadiging, zie link :)
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/kinderen-en-jongeren/geef-ik-mijn-kind-volle-halfvolle-of-magere-melk-.aspx
Wij geven biologische, halfvolle melk naast nu nog 1x flesje kv en 1 a 2x bv.