16 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee. Hier heeft m'n zoontje het op 1 voetje.

2 jaar geleden

Oren zouden kunnen komen van streptokokken en bij streptokokken is bekend (zover ik weet) dat de handen en voeten kunnen vervellen na infectie...

2 jaar geleden

Heeft hij misschien 2 a 3 weken geleden koorts, vlekjes op de huid gehad ?

2 jaar geleden

Oren zouden kunnen komen van streptokokken en bij streptokokken is bekend ( ...
Jaa dat las ik net idd op internet. Komt wel heel erg overeen met dat die heeft

2 jaar geleden

Reactie op Manu26

Heeft hij misschien 2 a 3 weken geleden koorts, vlekjes op de huid gehad ?
Niet hoge koorst wel lichte verhoging. Ook heeft die allemaal uitslag op zijn romp nek en liezen. Al bij de dokter geweest ivm met aanhoudende oren trekken en die gaf aan dat die uitslag waarschijnlijk 5e of 6e ziekte was.

2 jaar geleden

Reactie op Savania

Jaa dat las ik net idd op internet. Komt wel heel erg overeen met dat die h ...
Mijn kindjes hebben het beide gehad. En toen waren ze ook zoooo ziek. Zo ziek dat ik voor beide een antibiotica kuur heb gehad. Dacht dus eerst dat het daardoor kwam maar de huisarts vertelde toen dat kinderen (die echt ziek zijn) vaak besmet zijn met streptokokken en dat dit daar weer bij hoort. Maar ben benieuwd wat jouw huisarts zegt morgen 😊 Heb het toen wel echt vet gehouden want die nieuwe huid vond ik in het begin wel wat dun. Ik vind wat jij typt niet echt een beeld van een schimmel ofzo.

2 jaar geleden

Reactie op Savania

Niet hoge koorst wel lichte verhoging. Ook heeft die allemaal uitslag op zi ...
Uitslag kan ook bij streptokokken horen. Sorry, ik zal nu stoppen met m'n relaas maar wilde het nog even zeggen haha! 😉

2 jaar geleden

Mijn kindjes hebben het beide gehad. En toen waren ze ook zoooo ziek. Zo zi ...
Hij is wel echt een paar weken niet in zijn doen geweest. Dus dacht dat het door de oorontsteking kwam. Steeds weer contact gehad met de huisarts en in totaal ook 4 keer geweest. De eerste arts stuurde ons gewoon maar huis en heb toen afspraak gevraagd bij mijn eigen arts en die constateerde oorontsteking. Dus antibiotica en paracetamol. Streptokokken klinkt zo eng. Hoop dat het snel morgen middag is dat ik terug kan bellen.

2 jaar geleden

Reactie op Savania

Niet hoge koorst wel lichte verhoging. Ook heeft die allemaal uitslag op zi ...
Roodvonk heb ik ook eens van horen en zeggen gehoord, waren de kindjes eerst ziek met vlekjes en daarna gingen ook de handjes en voeten vervellen. Maar streptokokken zoals hieronder vermeld staat kan idd ook.

2 jaar geleden

Uitslag kan ook bij streptokokken horen. Sorry, ik zal nu stoppen met m'n r ...
Geef niet hoor ik vraag toch om hulp. Vind streptokokken zo eng klinken. Morgen maar even de huisarts afwachten dan. Hoop gewoon dat die er geen last van heeft

2 jaar geleden

Reactie op Manu26

Roodvonk heb ik ook eens van horen en zeggen gehoord, waren de kindjes eer ...
Jaa las ik ook net op internet. En iets met kawasaki. Maar dat komt meestal alleen in Japan voor of Japanse afkomt. Hier erg zeldzaam. Bedankt voor het mee denken

2 jaar geleden

Reactie op Savania

Geef niet hoor ik vraag toch om hulp. Vind streptokokken zo eng klinken. Mo ...
O, ik bedoelde het juist niet om je ongerust te maken. Een streptokokken infectie komt heeeel vaak voor. Mijn kindjes waren echt ziek dus zodoende moest ik naar de kinderarts en kreeg ik er heel veel info over haha! Roodvonk kan bv ook door deze bacterie komen. Dat vervellen komt, dacht ik, als de infectie al over is. Dus ws is je zoontje er alweer doorheen

2 jaar geleden

O, ik bedoelde het juist niet om je ongerust te maken. Een streptokokken in ...
Vind het gewoon een naar idee dat is het meer dat die er waarschijnlijk al die tijd last van heeft gehad en dan de dokter gewoon niet verder heeft gekeken 😉. Als het goed is belt mijn eigen dokter vanmiddag.

2 jaar geleden

Reactie op Savania

Vind het gewoon een naar idee dat is het meer dat die er waarschijnlijk al ...
Snap ik. Is je zoontje verder wel weer zichzelf?

2 jaar geleden

Snap ik. Is je zoontje verder wel weer zichzelf?
Jaa gelukkig wel. Huisarts gaf net aan dat het waarschijnlijk een infectie is geweest of idd roodvonk en nu het "einde" is zeg maar.

2 jaar geleden

Hi, onze dochter heeft dit in wat mindere mate gehad. Voornamelijk rondom der nageltjes- vingertoppen/en teentjes. Opvang ging hand-voet-mondziekte rond en dit kon ook een van de symptomen zijn.