9 Reacties

één jaar geleden

Ja! Vreselijk...gilt alles bij elkaar :-(

één jaar geleden

Nee geen last van meer, het helpt bij ons om het met een washandje te doen met warm water. Als we het aankondigen dan houdt hij zijn handjes al omhoog, ook met aankleden helpt hij dan. Misschien heb je er iets aan ☺️

één jaar geleden

Hier ook… Alsof je hem heel veel zeer doet…🥴

één jaar geleden

Klinkt heel bekend, vooral bij het aan en uitkleden.

één jaar geleden

Wij hebben er een heel blij ritueel van gemaakt, we gaan een liedje zingen ("wij gaan naar het handenwasstation") en dan mag ie zelf z'n handen onder de kraan steken. Dat maakt wel dat ie het minder vervelend vindt, alleen mond schoonmaken blijft natuurlijk ellende maar ja, dat hebben alle kinderen geloof ik 😋

één jaar geleden

Handen wassen onder de kraan ipv met doekje of washandje. Werkte hier erg goed; en gaat nog sneller en schoner ook. Mond doe ik ook gewoon aan t aanrecht, water op en hand en over z’n gezicht heen. Zelf handdoek geven en beetje bijsturen 😊

één jaar geleden

Voorspelbaarheid maakte voor mijn zoontje uit. Dus ik kondig het nu aan, met woorden en gebaren. Houd een doekje voor zijn hand, zeg "kom, tijd om handen te poetsen" en wijs op de hand die ik wil poetsen. Zelfde bij de andere hand. Dan trek ik mijn zoontje zijn aandacht en zeg ik "tijd om gezicht te poetsen" en dan doe ik of ik mijn eigen mond poets. Sinds hij weet dat het eraan komt, is het minder drama. Nog steeds niet zijn hobby, maar alleen nog huilen als hij heel moe is. Bij beetje moe of bij niet moe, geen gepiep, gewoon alsof het bij het leven hoort. Beetje van "schiet op, hier is mijn hand, ik wil verder spelen". En ik doe het gewoon met een doekje met koud water.

één jaar geleden

Bij ons helpt het om de mond te deppen in plaats van (ruw) vegen. Maar dan moet je kindje het eerst wel een paar keer toe laten om te merken dat dit minder vervelend voelt..

één jaar geleden

Wij hebben wasbare doekjes (billendoekjes heten ze maar we gebruiken die alleen voor handen/mond). Geef er altijd 1 zodat ze dat zelf kan doen en 1 gebruik ik om te poetsen. Dat gaat vaak beter.