13 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het zelfde ik kijk even mee!

3 jaar geleden

Buikspieroefeningen 🙂

3 jaar geleden

Ik heb er geen last van, maar heb ook nog 4 kilo te gaan. Ik denk dat het hangt doordat je snel bent afgevallen. Het zal denk ik in ieder geval niet door de keizersnede komen. Buikspieroefeningen inderdaad, maar mijn gynaecoloog zei dat ik nog zeker tot 3 maanden na de keizersnede nog niet de rechte buikspieren mag trainen

3 jaar geleden

Ik volg heb ook het zelfde maar nog niet al mijn gewicht afgevallen. Was 25 kg. aangekomen en ben er nu 15 kwijt. Nog 10 te gaan.

3 jaar geleden

Nou hier ook hoor! Ik heb ook een hangbuik nu :-(

3 jaar geleden

Ik lees mee!

3 jaar geleden

Ik volg even. Onze zoon is 6 december geboren. Ik zit op dag 12 nu en mijn onderbuik is zo slap en hangt ook over mijn litteken, huid voelt ook nog wat verdoofd/gevoelloos. Wanneer mag er geen helderrood bloed meer komen? Ik vloei nog wel.

3 jaar geleden

Reactie op Elieve

Ik volg even. Onze zoon is 6 december geboren. Ik zit op dag 12 nu en mijn ...
Volgens mij kan het vloeien tot 6 weken duren... bij mij had ik na een week of 2-3 alleen nog maar bruin bloed/afscheiding, maar zal wel per persoon verschillen. Zit nu in week 5 en heb mijn eerste menstruatie.

3 jaar geleden

Reactie op joeliette

Ik heb er geen last van, maar heb ook nog 4 kilo te gaan. Ik denk dat het h ...
Ik heb a.s. dinsdag een gesprek met de gyno. Wilde inderdaad die vraag stellen over het trainen van de rechte buikspieren. 3 maanden is wel erg lang... hoopte hier vanaf dinsdag mee aan de slag te kunnen😂 In de hoop zo van mijn hangbuik af te komen

3 jaar geleden

Reactie op FirstTimeMommyRox

Volgens mij kan het vloeien tot 6 weken duren... bij mij had ik na een week ...
Bedankt voor je reactie. Ik kan nergens lezen vanaf welke week je bruin bloed zou moeten verliezen. Anders bel ik maandag even naar de gynaecoloog.

3 jaar geleden

Reactie op Elieve

Ik volg even. Onze zoon is 6 december geboren. Ik zit op dag 12 nu en mijn ...
Ik vloei nog steeds na bijna 7 weken 😅 maar bij de controle zag alles er goed uit 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op joeliette

Ik vloei nog steeds na bijna 7 weken 😅 maar bij de controle zag alles er g ...
Ja volgens mij verschilt het erg per persoon hoor

3 jaar geleden

Ik ben 1 september bevallen met een keizersnee (van een tweeling met 30 weken) Ik herken de hangbuik wel. Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan maar gok dat ik nog 5/6 kilo eraf moet. Ga echt niet tevroeg beginnen met buikspieroefeningen. Je doet hier meer kwaad mee dan goeds. Ik heb nu na 3,5 maand pas het gevoel dat m'n buikspieren weer een beetje op z'n plek zitten. (Gemiddeld is dit 3 mnd) Daarna kun je ze pas gaan trainen. Doe je dit als ze nog niet op de juiste 'plek' zitten dan blijf je ruimte tussen je buikspieren houden en blijft je 'hangbuik' aanwezig. Dus...: geduld 🙈 Tijdens de zwangerschap gaan je buikspieren naar de zijkant om ruimte te maken voor je buik, met een keizersnede duwen ze je buikspieren nog verder naar buiten. Dit is echt niet in 6 weken opgelost. Het advies is om na een keizersnede het sporten na 8 weken weer rustig op te bouwen. (Maar geen buikspieroefeningen dus) Bij mijn oudste ben ik vaginaal bevallen en had ik ook zeker die 'hangbuik' na een jaar was ik (zonder buikspieroefeningen, want geen tijd om te sporten🙈) weer zo plat als voor m'n zwangerschap.