10 Reacties
één jaar geleden
Onze dochter is altijd al een hele makkelijke eter geweest, al heb ik nooit potjes gegeven (geen idee of dit een verschil maakt qua smaken hoor). Hier geeft ze wel de voorkeur aan stukjes. Wellicht eens proberen stukjes groente, aardappel, vlees voor haar neer te leggen en dit zelf laten eten?
één jaar geleden
Reactie op Celestevdw
Onze dochter is altijd al een hele makkelijke eter geweest, al heb ik nooi ...
Ik heb ook altijd zelf eten gemaakt, tenzij we ergens heen gingen dan krijgt hij een potje, Voor ons maakt het helaas geen verschil. Ons zoontje is ook een kieskeurige eter. Hij begint eigenlijk pas sinds een week goed stukjes te proeven. Dus stukjes geven zou ik inderdaad ook doen. 😊
één jaar geleden
Mijn kindje houdt juist niet van potjes. Die vindt de structuur te glad. Ze wil graag een beetje structuur in haar eten. Ik zou het wel fijn vinden als ik eens een potje zou kunnen geven ipv alles zelf te maken 😅 Zo hebben we denk ik allemaal wel wat.
Wij doen het verder zo: we kijken per dag of ons kindje deels of volledig met ons mee kan eten (voedselallergie maakt het weleens lastig). Voor ik zout toevoeg zet ik een portie voor haar apart. In sommige producten zit al zout, denk bijvoorbeeld aan voorgekruid vlees. Dat is dan maar zo denk ik dan. Zolang het niet elke dag is. Qua kruiden krijgt ze alles zoals wij het ook eten. Vindt ze juist wel lekker. Mocht ze iets na het te proeven niet lekker vinden dan smeer ik een boterham met boter voor haar. Maar ook die gerechten blijven we wel aanbieden. Ik ga dus niet iets heel anders maken voor haar als het niet hoeft.
Mijn advies is om gewoon elke dag weer eens wat te proberen. Geef zoveel als kan wat je zelf ook eet. Eet ze het op, top! Zo nee, dan heb je altijd nog een potje oid om op terug te vallen. Komt vast goed 😊
één jaar geleden
Als je vers kookt, mag je zeker gewoon wat zout gebruiken hoor. Helemaal als je kindje helemaal geen sterk bewerkt eten krijgt 😘
één jaar geleden
Wij hebben een hele makkelijke eter, dus ik heb geen tips voor als ze niet eten. Maar wat wij doen is hij eet alles wat wij ook eten. Dus ook gekruid eten, pannekoeken of andere dingen. Het enige is dat wij geen extra zout toevoegen, maar producten waar het al in zit, bijv. Pastasaus, gekruid vlees of iets dergelijks eet hij ook gewoon. We snijden alles fijn tot proporties dat hij kan eten (hij heeft bijna geen tanden namelijk). En potjes krijgt hij als we bijv. een dagje weg zijn..
één jaar geleden
Blijven proberen! Onze dochter eet de ene dag ook meer avondeten dan de andere dag omdat ze het wel of niet lekker vind. Bij ons hielp het wel om ze zelf te laten eten, dus stukjes op een bord en zelf laten pakken en appelmoes is ook een grote favoriet! Als ze zelf eten wordt het wel een gigantische bende dus hou daar rekening mee 🤣
één jaar geleden
Hier eet ze ook met de pot mee! Wij zijn wel anders gaan koken omdat we geen bewerkt eten en zout willen geven. En aangezien ik geen goede kok ben (of mss wel was ondertussen😉) en weinig recepten wist was dat zeker even lastig in het begin. We gebruiken nu veelal de recepten uit het boek “lust ik wel” van Voedingscentrum en zijn daar erg blij mee! Bijna alles is wel echt lekker (wij houden alleen niet zo van makreel) 😋. Onze dochter heeft wel haar voorkeuren en eet niet dagelijks even veel, maar hier eet overal wel iets van.
Bij ons is juist het broodbeleg een probleem. Ze wil eigenlijk alleen boter erop. Heel soms een plakje kalkoenfilet met minder zout, maar al het andere (en ik heb veel geprobeerd) laat ze gewoon liggen😅
één jaar geleden
Gewoon lekker met de pot mee eten. Dus wat jullie eten ook voorschotelen. Let dan alleen in jullie eten ook op zout. Zien eten doet eten.
Hier wordt de ene dag 3 happen genomen en de andere dag 2 borden vol. Wat wel helpt zijn gerechten die makkelijk met de handen te eten zijn. Dus aardappels in stukjes, vlees of vis in stukjes, groente in stukjes. Maar bijvoorbeeld ook quiche. Of iets van groente aardappel omelet wil ook helpen als meneer kieskeurig is