12 Reacties
3 maanden geleden
Hahaha ik zou willen dat mijn kinderen dit eten 🤣
Zelf maak ik nog wel eens gepureerde broccoli en erwten met zuivelspread er doorheen. Dat mix ik dan met kleine pasta.
Hier eten ze weinig losse gekookte groenten. Wortel alleen.. en heel af en toe een boontje.
Rijst maken we op de Arabische manier met pasta er doorheen. Erg lekker! Zijn ze gek op.
Pasta met gehakt en frito. Uitje heel klein snijden en beetje knoflook eet de jongste ook (okt 2jr).
Verder ook vaak vlees in de airfryer hier hoor. Krokante kip etc. Het blijft zoeken naar wat ze lekker vinden
3 maanden geleden
Mijn dreumes weigert op dit moment elke vorm van avondeten, dus die van jou krijgt al heel wat variatie binnen hoor! Maar probeer wellicht eens gnochhi? Of qua groenten: gegrilde paprika of courgette, gekookte sperzieboontjes, pompoen uit de oven, zoete aardappel (gekookt of uit de oven) etc.
3 maanden geleden
Qua groente kun je ook nog: sperziebonen, erwten, komkommer, mais, paprika, courgette doen
doen
Je zou ipv vlees ook een keer kip kunnen proberen of gebakken vis (zalm, kabeljouw etc).
En dan ipv aardappelen pasta of rijst.
Hier gaat macaroni en spaghetti er ook goed in. Eigenlijk alle pasta wel, maar met tomatensaus is favoriet. Verder eet ze altijd met de pot mee. Soms wat beter dan anders...
3 maanden geleden
Misschien een goede toevoeging op jouw groente; onze dochter is gek op (zachte) haricot verts! De rest van de groente is momenteel “neee”, dus allang fijn dat jouw kleine groente binnen krijgt! Hier sowieso 2x per week haricot Verts dus😂. Nasi, pasta, macaroni en dergelijke gaan er hier ook goed in. Daar gooi ik dan veel groente in en wissel tussen gehakt en kip.
3 maanden geleden
- Knorr pakketten zoals lasagne, kip madras, risotto.
- Tortellini pasta, met gehakt, Italiaans groentemix en een pakje tomatenpuree.
- Zoete aardappel blokjes uit de oven: Zoete aardappel in blokjes snijden, kruiden met wat gekookte paprikapoeder en knoflookpoeder en wat olijfolie erover. Op 180 graden ca 30 minuten in de oven. En dan een stukje zalm of witvis erbij.
- Bananen pannenkoeken: 1 banaan, 1 ei, wat melk en 3a4 eetlepels volkoren bloem, snufje kaneelpoeder. Even met de staafmixer er door en je hebt beslag voor 2 pannenkoeken.
Vaak doe ik er daarna nog een dun laagje fruitspread over.
3 maanden geleden
Mijn zoontje vind pasta heel lekker en vind just vlees niet zo lekker maar dat heeft die van mij🤣
3 maanden geleden
- pasta pesto/tomatensaus
- pasta salades
- gegrilde groente uit de oven met zoeteaardappel
- knorr pakken: bobotie, burritos, lasagne, risotto
- quiche
- verspakketten van de AH
Wat wij vaak ook doen is de recepten van Picnic. Je kan dat doen als je daar je boodschappen besteld, maar je kan ook gewoon kijken voor inspiratie
3 maanden geleden
Hier is ook avg favoriet. Wij eten dus 1x per week bloemkool, spinazie, rode kool (potje hak zonder zout en zonder suiker), rode bieten (potje hak zonder zout en zonder suiker toegevoegd). Op zondag vaak potje spaghetti van ah merk (die vind ze heerlijk, terwijl zelfgemaakte spaghetti er echt niet ingaat ) wij eten dan vaak soep en dat wil ze niet, zaterdag patat. En dan om de week nog1x sperziebonen met een klein beetje sate saus (zonder lust ze het niet). De andere week eten wij iets van pasta of wraps en als ze niet wil eten prima. De rest van de week eet ze dan iig goed en zo kan ze af en toe iets nieuws proeven. Droge pasta en rijst vind ze dan wel weer lekker.
De rest van de groente lust ze niet. Muv paprika en komkommer.