3 Reacties

7 maanden geleden

https://www.bol.com/nl/p/slaap-voor-dreumes-en-peuter/9300000004184291?referrer=socialshare_pdp_androidapp Bij ons was het ook drama! Echt al anderhalf jaar gebroken nachten, en die tijd was helemaal ruk en heftig. Dit boek heeft mij veel geholpen met inzichten en associaties. Na anderhalve week sliep ze ineens door 🤭🤭. Werkt totaal niet met de achterhaalde theorie van laten huilen. Heel liefdevol en duidelijk.

7 maanden geleden

Hier precies hetzelfde; op de dag dat hij 1,5 was. 2 weken lang bij hem gelegen, op de grond, tot hij sliep. Maar soms duurde dit wel een halfuur en met een tweeling van 3 maanden had ik hier gewoon geen tijd voor.. daarna rustig uitgelegd “jij gaat slapen en mama gaat naar beneden toe” eerste dagen gehuild, timer 5 minuten en weer terug leggen op z’n rug en weer hetzelfde zeggen. Om de zoveel minuten erheen (steeds wat langer). Na 3 dagen kon ik weer zijn kamertje uitlopen zonder gehuil.

6 maanden geleden

Mijn zoontje gaat nu ook door deze fase. Nooit eerder problemen mee gehad. Ik kreeg laatst de tip om een gedragen shirt als Knuffel mee te geven in bed. Was een beetje sceptisch hierover, maar hij gaat weer veel makkelijker rustig slapen nu! Geeft toch een beetje geruststelling denk ik, dat je geur aan het shirt zit. Wellicht iets om eens uit te proberen?