11 Reacties

één jaar geleden

Bij ons is het de ene dag 1 dutje dan weer 2, misschien proberen om de dutjes een half uur later te doen. Dat hij dan van 9.30 tot 10.30 slaapt en van 13.30 tot 15.00. Hoe laat is hij in de ochtend wakker?

één jaar geleden

Hier exact hetzelfde probleem! Ik volg mee

één jaar geleden

Hier echt precies hetzelfde verhaal. Overdag dan maar een uur en dan slaapt ze 's avonds ook heel onrustig.. vandaag maar weer 2 geprobeerd. Soms tweede slaapje in de auto. Hier ook erg zoekende.🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Bij ons ging het eigenlijk vrij geleidelijk. Ze deed een dutje in de ochtend vanaf ongeveer 10 uur en dan in de middag rond 15.00 uur, maar ik kreeg haar dan savonds niet in bed. Nu leg ik haar na 4 uur na het opstaan in bed. Dus als ze om half 8 wakker is dan gaat ze rond half 12 naar bed. Dan slaapt ze vaak 2 uurtjes en kan ze savonds weer rond 8 uur naar bed. Soms wordt ze na 1.5 uur wakker, maar als ik dan naar haar toe ga en weer in slaap sus slaapt ze vaak nog makkelijk een half uur tot een uur.

één jaar geleden

Wij hadden de sprong en de slaapregressie in ons achterhoofd. Waardoor ze bij elk dutje en avond in slaap moest worden gewiegd - trouwens nooit haar gewoonte geweest. Sinds een paar dagen 1 dutje van 1.5 - 2u en ze slaapt de nachten weer wat beter. Het is nog een beetje puzzelen, maar ze slaapt de nacht zo goed als weer door ipv wakker worden midden in de nacht.

één jaar geleden

Reactie op Bediha

Bij ons is het de ene dag 1 dutje dan weer 2, misschien proberen om de dutj ...
Toevallig gister geprobeerd met als gevolg half 6 wakker ipv 7 uur. Ik ga de tip hierboven proberen en hem 4 uur na het wakker worden op bed leggen! Laat weten hoe dat uitpakt😅

één jaar geleden

Wij gaan vaak rond 10u even wandelen ‘ontprikkelen en uitrusten’ en dan red hij het net tot 12u. Slaapt dan wel zeker 2.5/3u. Eigenlijk zou hij nog prima 2 dutjes kunnen maar dan moeten we hem bij de eerste wakker maken en is hij poepchagrijnig dus vandaar tijdelijk even zo. Slaapt hij in de kinderwagen? Anders zou je hem daar even in kunnen laten wegdommelen zodat hij toch iets van rust krijgt maar niet complete slaap.

één jaar geleden

Mijn zoontje redt het vaak nog niet op 1 dutje, tenzij hij pas wat later wakker wordt. Wat ik doe is het eerste dutje inkorten, zodat ie wel genoeg slaapdruk heeft om in de middag nog een keer te slapen. Zo proberen we geleidelijk de overgang naar 1 dutje te maken.

één jaar geleden

Reactie op KerkhofE

Wij gaan vaak rond 10u even wandelen ‘ontprikkelen en uitrusten’ en dan red ...
Vanochtend lekker gewandeld inderdaad (vindt hij heerlijk) en om 11:45 in bed. Hij sliep alleen maar 1.5 uur en niet lekker 2.5… Ik hoop en duim dat dit vanzelf langer gaat worden haha. De dag is anders wel heel lang zo.

één jaar geleden

Onze oudste sliep ook in de ochtend langer dan in de middag. Die ging zn ochtend dut steeds verder opschuiven en het middag dutje werd een powernap aan het eind vd dag en uiteindelijk viel de ochtend dut zo laat dat het zn middag dutje werd en verviel de powernap 😁 wij hebben hem daar altijd in gevolgd. Onze jongste brengen we ook gewoon naar bed wanneer hij moe is en laten we slapen zolang hij slaapt. De ene keer is hij om 930uur al moe en de andere keer pas om 1130uur. Ik merk vooral met ontwikkelingen dat slaap even niet belangrijk is voor hem haha. Dan slaapt hij duidelijk minder en daarna geeft hij er weer aan toe en daar ga ik in mee

één jaar geleden

Hier ook zelfde. Zelfs als die aangeeft, mislukken de dutjes. Maar hij Wordt nu in de nacht ook gillend en huilend wakker 😅