13 Reacties
3 jaar geleden
Heb je al eens gezegd dat je het fijn vind als ze jullie ritme volgt? En dit ook opgeschreven omdat dat voor haar kleinkind het beste is?
Anders zou ik je man/vriend eens dit aan laten geven. Mijn schoonmoeder luistert ook niet altijd maar wel naar mijn man,
3 jaar geleden
Wat een lastig verhaal! Misschien dat je kan uitleggen aan haar waarom het zo moet zodat ze ook begrijpt waarom de dingen zo gedaan moeten worden. En anders misschien je kindje naar de kinderopvang brengen. Ik werk zelf in de kinderopvang en daar heb je echt veel regelmaat en wordt er ook echt naar je kindje gekeken.
3 jaar geleden
Als je geen andere oppas hebt en je hebt dit nodig om welke reden dan ook, dan zou ik zeggen laat het een beetje los. Dus wel blijven herhalen en opschrijven wat jij graag wilt, maar gaat het anders dan is het maar zo. Op een kdv doen ze het ook anders dan thuis. Je kunt niet alles van ze verwachten. Misschien doet ze wel haar best en kan ze niet beter dan dit.
3 jaar geleden
Heb je al eens gezegd dat je het fijn vind als ze jullie ritme volgt? En di ...
Ja opschrijven kan ik wel eens doen voor haar maar weet nu al dat ze dan denkt komt zij aan met der papiertje ik zie het wel. Mijn vriend kan wel al eens met haar praten maar betwijfel of ze daar ook heen luisterd
3 jaar geleden
Accepteren dat het maar af en toe is en het op die momenten ook proberen los te laten.
Mijn schoonmoeder past 1 dag per week op mijn beide kinderen en doet echt niet alles precies zoals wij het doen (slaat regelmatig dutje van dochter over bijvoorbeeld). Tja, het is wat jammer soms en soms vervelend, maar de wereld vergaat niet. Ze krijgen wel veel liefde en plezier daar en de rest van de dagen (buiten kdv om) volgen ze wel het thuisritme.
3 jaar geleden
Ik probeer het los te laten. Mijn moeder doet de dutjes ‘s middags niet in haar ledikantje maar wil nog te graag met haar knuffelen 🤦🏼♀️🤷🏼♀️. Ik zeg er nog maar niets van, het is sporadisch een dagje in de week.
3 jaar geleden
Nou ik kan me hier enorm in vinden..
Precies hetzelfde met mijn schoonmoeder. Ik vertel hoe ik het graag wil, maar ze luistert gwn niet. Ze heeft 6 kinderen(de betweter), maar haar opvoedstijl ben ik absoluut niet mee eens. Ik wil graag mijn dochter opvoeden op mijn manier en zo vroeg mogelijk goeie ritme creëeren. Ze had al een perfecte ritme maar die is nu nergens meer te vinden door mn schoonmoeder.
Mn dochter zit zowat de hele dag voor de tv.
Hapjes vergeet ze heel vaak te geven.
Ze kleed haar niet om terwijl ze helemaal onder de melk zit.
Ze geeft haar de fles met dekens enzo om haar heen, zodat de fles niet valt en gaat vervolgens naar buiten om te roken.
Zeggen hoe ik mijn dochter moet opvoeden en wat ik moet doen of wat mijn dochter heeft met van alles en nog wat, bijv. “ze heeft gwn honger, ze heeft buikkrampen, ze moet poepen, ze heeft last, ze moet een boertje laten”.
Ik kan zo nog 100 dingen opnoemen.
Kort gezegd MIJN dochter voelt niet meer als de mijne, maar die van haar.
Ik voel me zo enorm negatief hierdoor en ik denk er elke dag aan haar van waarom ze de dingen doet die zij doet en niet gwn luistert naar mij. Ik kan niet eens een gesprek aangaan met haar, want alles wat ik doe is fout en zij weet het beter.
Alles wat mn schoonmoeder zegt gaat 9/10x oor in oor uit, hoewel er momenteel een verstopping is
daarboven want er gaat niks meer uit.
Ik probeer nu alles los te laten en gwn te zeggen dat dit niet voor altijd is en dat ze gwn haar best doet en dat ik zo erg dankbaar ben dat zij wil en kan oppassen.
Ik heb helaas niet veel tips want ik zit hier zelf erg mee..😔 Maar succes mama u got this!!
3 jaar geleden
Het is lastig maar probeer het beetje los te laten. Balans te vinden in wat is echt belangrijk voor je schoonmoeder om te weten en waar komt je schoonmoeder vanzelf achter. Ik probeer soms te denken: dat het een beetje anders gaat dan mijn dochtertje gewend is goed, krijg je uiteindelijk makkelijke kinderen van. Ik vind dat ook erg moeilijk, zeker als ik hoor dat ze soms overstuur is bij mijn moeder of schoonmoeder en bij mij bijna nooit 😞 ook de aanpak van tijd laten huilen heb ik moeite mee.
3 jaar geleden
Ik denk dat dit wat met iedereen zo is. Je kent je kind super goed en dat is fijn maar anderen hebben die feeling niet en kunnen die ook niet hebben of zij merken andere dingen op en doe het anders. Ik probeer het los te laten en te denken dat dat gewoon de realiteit van het leven is. Er gaan nog 1000mensen in contact komen met je kind en vanalles doen en zeggen wat jij anders zou doen, denk aan onthaalouder, grootouders, andere kinderen, mss je partner, leerkrachten,... Ik denk voor mezelf: als zij willen dealen met een vervelende baby dan doen ze maar zolang hij nog leeft straks is er geen ramp gebeurt als hij wat minder gegeten heeft, minder geslapen heeft en andere pamperverzorging heeft gekregen of whatever 🤷 en als ze vragen hebben wil ik wel zeggen hoe wij het doen. Probeer het wat los te laten, je zal je netwerk zeker nog nodig hebben 😘😘