9 Reacties
10 maanden geleden
Misschien dan een te drukke dag gehad? Dat ze aan het verwerken is?
Mijn oudste (2.5jaar) heeft dit namelijk ook wel eens. Maar hij gaat dan rechtop zitten. En huilt met gesloten ogen. Maar als ik hem dan zijn speentje terug doe en ik leg hem weer plat neer, dan is het ook goed en slaapt hij verder.
10 maanden geleden
Ik denk idd ook aan een drukke dag ( dit hoeft niet persee druk te zijn als in veel plekken gezien) maar kan ook druk zijn in ontwikkeling, bijvoorbeeld leren lopen of praten is bijvoorbeeld best een grote stap voor kindjes.
Maar wat ook nog een mogelijkheid is, is dat ze misschien wat buikpijn heeft ofzo.
Ik zou haar niet persee uit bed halen en wakker maken denk ik, ( heeft ze een tut en/of knuffel?) Dan zou ik haar die geven en kijken wat dit doet. Je kunt namelijk ook door haar wakker te maken verstoren wat ze aan het verwerken is (Als ze dat aan het doen is).
10 maanden geleden
Ja herkenbaar, wij hebben dit ook. Alleen ik laat haar meestal liggen, vaak is het binnen 30-90 seconden voorbij en slaapt ze weer rustig verder. Als ik haar eruit haal en eenmaal rustig heb, is ze vaak erg overstuur als ik haar weer weg leg of valt ze niet makkelijk in slaap.
10 maanden geleden
Reactie op Kaasje21
Ja herkenbaar, wij hebben dit ook. Alleen ik laat haar meestal liggen, vaak ...
Precies dit hebben wij ook. Ze praat ook in haar slaap soms.
Zondag waren we naar de kinderboerderij geweest. En ineens hoorde we; aai aai aaaaaaaaai. Op een hele zachte toon, zo praat ze overdag nooit. Lekker laten liggen en sliep rustig door !
10 maanden geleden
Onze beide kinderen hebben dit wel eens. Na een drukke dag, ontwikkelingen, sprongetjes etc. Ik laat ze liggen, zolang ze hun open dichthebben en lijken te slapen. Anders hoor je het wel aan het huilen.. En geef ze dan vaak hun knuffel en daarna slapen ze weer verder, ik maak ze eigenlijk nooit wakker.
Onze oudste heeft ook night terrors, maar dat komt pas op later leeftijd dacht rond 2 jaar.. dus dat kan het niet zijn bij jullie kindje.