12 Reacties

9 maanden geleden

Dit is echt alsof ik mijn eigen verhaal lees. Soms maar 3 kwartier per dag...heb allerlei verschillende tijden geprobeerd onder het mom van "misschien is ze gewoon pas om 15u echt moe". En dan vandaag bij mijn schoonouders opeens netjes van 12-14u geslapen terwijl ze hier de hele tijd in haar bedje gaat staan. Werd er gisteren even helemaal moedeloos van omdat een rustmoment voor ons allebei fijn is overdag. In de nachten slaapt ze goed inderdaad en ze heeft overdag altijd al minder slaap nodig gehad dan andere kinderen. Hopelijk wordt het vanzelf beter, sterkte en succes!

9 maanden geleden

En als je haar 's ochtends wakker maakt, dan wil ze 's middags ook niet meer slapen? Mijn dochter is ook op weg naar een slaapje maar houdt dat nog niet vol en slaapt dan ook te kort. Dus we doen nog twee, maar soms wil ze een slaapje niet doen. Tja, dat is dan maar zo.... Probeer haar nu niet langer dan een uur te laten slapen 's ochtends, in de hoop dat ze in de middag nog wil. Mijn dochter is ook wel van de lange slaap in de ochtend. Ze gaat nu meestal rond 10 uur en rond half 3 naar bed.

9 maanden geleden

Reactie op Anna987

Dit is echt alsof ik mijn eigen verhaal lees. Soms maar 3 kwartier per dag. ...
Klinkt stom, maar toch fijn wat herkenning te lezen. Had vandaag ook echt even een mega mental breakdown.😅 Jij ook succes en sterkte!😘

9 maanden geleden

Reactie op LD86

En als je haar 's ochtends wakker maakt, dan wil ze 's middags ook niet mee ...
Ja ook wel eens geprobeerd, maar dan wordt ze echt bloed chagrijnig.🫠 En merk ook dat ik dan zo blij ben dat ze eindelijk even goed slaapt, dat het mega tegen mijn gevoel in gaat.🙈

9 maanden geleden

Reactie op Celestevdw

Ja ook wel eens geprobeerd, maar dan wordt ze echt bloed chagrijnig.🫠 En m ...
Ja dat heb ik ook wel, maar merk wel dat het bij haar wel helpt...soms. Helaas werkt het niet elke dag hetzelfde 😬

9 maanden geleden

Die van mij heeft dit ook zo. Die slaapt rond 9.30/10.00 tot vaak 12.00 uur en in de middag een half uur of uurtje en soms niet. Ik ben er flexibel in, gaan we een dagje weg zoals zondag met onze peuter erbij dan slaapt ze bijna niet(één uurtje in de auto). Ik ga een beetje mee in de flow en hoe het uitkomt. Er komt vanzelf en natuurlijk wel een middagslaapje uiteindelijk.

9 maanden geleden

Ik leg mijn dochter vaak rond half 11, 11 uur op bed. Dan slaapt ze 1.5 tot 2 uur. En s avonds gaat ze pas tussen 20-21 uur naar bed. Eerder lukt niet. Dus ze heeft sochtends ook meer slaapbehoefte dan de middag. Weet niet hoe de rest van jouw schema eruit ziet, maar stel dat ze al om 19.00 uur naar bed gaat, misschien redt ze het dan wel met een iets langer slaapje rond 10 of 11 uur?

9 maanden geleden

Reactie op FirstTimeMommyRox

Ik leg mijn dochter vaak rond half 11, 11 uur op bed. Dan slaapt ze 1.5 tot ...
Ja, ik ga er denk ik ook maar gewoon aan toegeven. Heb haar vandaag om 11.00 op bed gelegd en ze sliep ineens een uur en 3 kwartier!😲 Doet ze nooit, dus zal misschien geluk zijn, maar ga het toch denk ik maar even volhouden.🙈

9 maanden geleden

Reactie op LD86

En als je haar 's ochtends wakker maakt, dan wil ze 's middags ook niet mee ...
Alsof ik mij eigen verhaal lees. Wat is de leeftijd van jou dochtertje ?

9 maanden geleden

Hier hetzelfde. Thuis al weken geen middagdutje maar bij de opvang af en toe wel. Ze kan ook nog steeds maar 2 slaapcyclussen koppelen dus als het ochtenddutje goed gaat dan slaapt ze maar 1,5 uur overdag. Ze laat zich ook niet zomaar toegeven aan haar slaap dus ik laat der altijd maar. Ze kan het op zich best wel goed doen op alleen een ochtenddutje maar begin avond zie je dan wel even in de oogjes wrijven. Ze is sowieso nooit een goede slaper geweest. Ze was een heel alert babytje dus de eerste 3 maanden waren pittig. Ze kon niet zelfstandig in slaap vallen dat heeft ze echt moeten leren.

9 maanden geleden

Reactie op Celestevdw

Ja, ik ga er denk ik ook maar gewoon aan toegeven. Heb haar vandaag om 11.0 ...
Wat fijn! Hoe gaat het nu?

9 maanden geleden

Reactie op FirstTimeMommyRox

Wat fijn! Hoe gaat het nu?
Ze gaat nu vaak rond kwart over 12 naar bed. Slaapt dan wisselend tussen de 1 uur 20 min en 2 uur. Echt al super blij mee.😊 Nachten slaapt ze bijna altijd door. Wel rond 6.15/6.30 wakker, maar wel echt heel fijn!😊