9 Reacties
8 maanden geleden
Ons zoontje is precies zo, hier gaat hij ook rustig op de kleine tafel zitten met een lach op zijn gezicht. Als wij hem echt zat zijn zetten wij YouTube een halfuur/uur aan, dat is de enige manier dat hij ff niks uithaalt.
Wij kunnen hem ook niks laten zien, anders doet hij het rustig na. Enige waar hij gelukkig volledig vanaf blijft is de vriezerdeur, het liefst doet hij die de hele dag zelf dicht
8 maanden geleden
Heel herkenbaar, geen gouden tip helaas. We proberen consequent te zijn en hebben al veel spullen weggehaald om maar niet de hele dag nee te hoeven zeggen.
Hij vindt het nog het meest grappig als ik een beetje boos word...
Gelukkig is hij daarnaast ook super lief en grappig.
8 maanden geleden
Heel normaal gedrag maar ik denk dat het echt beter kan worden met een paar tips 😄 (die wij kregen van een opvoedkundige vriendin)
- Consequent zijn gaat echt helpen!
- Het woord Nee is wel duidelijk, het woord Niet is niet duidelijk. Probeer maar eens niet aan een koekje te denken, tadaaa je denkt aan een koekje. Probeer dus te benoemen wat wel mag:
De afstandsbediening laat je liggen. Van de prullenbak moet je afblijven. De kast blijft dicht. Ect ect ect. Het is even wennen, maar alles is om te draaien 🙏
- En laat je kind zo veel mogelijk met dingen helpen, zodat ze weten waarvoor spullen bedoeld zijn. Een kind kan nu al leren wat in de prullenbak moet en wat niet. Een kind kan helpen met de boodschappen uitpakken bijvoorbeeld. Zo leren ze begrijpen wat welke functie heeft!
Hier thuis werken deze tips echt super. En ja, ik zeg heel veel nee en ik leg heel vaak uit dat de kast dicht blijft ect. Maar sinds een maandje vraagt hij om toestemming (handje omhoog en wijzen) bijvoorbeeld als hij de trap op wil, als hij iets wil pakken of als hij de deur uit wil!
8 maanden geleden
M’n zoontje trok een hele tijd alle keuken lades open enzo, ook alle spullen eruit. Nou… z’n eerste woordje was dicht🤣 maar we hebben het positief benaderd, ‘goedzo en doe maar weer dicht’.
Verder veel betrekken in het huishouden! Samen opruimen, dus niet nee de afstandsbediening mag je niet pakken maar kom we leggen de afstandsbediening hier neer. Hij legt hem voortaan zelf in de lade en doet die dicht als wij hem weer eens laten slingeren 🤣
Consequent zijn, afleiden, positief benaderen en t gaat vanzelf over (ooit zijn ze 18😋)
7 maanden geleden
Ik wacht ook nog op de gouden tip.. alles geprobeerd hier, meneer is onwijs eigenwijs! Ik kijk hem vaak streng aan en beweeg mijn vinger heen en weer en zeg duidelijk: Nee dat mag niet! Hij gooit nu met alles, trekt de kasten open, gaat staan op de glijbaan, knijpt de kat, speelt met de brokjes en dan doet hij zelf mijn vinger na en gaat ook lachen.. Hij weet zo goed dat het niet mag en is ook al hardhandiger aangepakt, maar zonder resultaat..
7 maanden geleden
Oh dit hoort echt bij de leeftijd! Ze moeten grenzen nog leren, en testen die goed uit. Wij moeten dat aan ze leren. Dus wat hieronder inderdaad ook al staat, consequent blijven, laten helpen, echt gevaarlijke spullen weg/hoog zetten. Straks komt de twee is nee fase, das nog leuker 🫣🤣