13 Reacties

3 jaar geleden

Wij gebruiken hipp 2. Ons zoontje had in het begin bij nutrilon heel erg last van spugen. Daarna hebben we hero geprobeerd hier krijg hij hele erge obstipatie van en uiteindelijk overgestapt op hipp en dat ging super. Nu ondertussen op hipp 2.

3 jaar geleden

Reactie op Kleintjevd

Wij gebruiken hipp 2. Ons zoontje had in het begin bij nutrilon heel erg la ...
Merk je nog verschil tussen 1 & 2?

3 jaar geleden

Merk je nog verschil tussen 1 & 2?
Nee merk niet echt verschil.het verschil zit ook vooral in de ijzerwaarde. Voor de geboorte bouwen ze een voorraad ijzer op en na 6 maanden is deze voorraad bijna op. Dat is volgens mij het grootste verschil tussen 1 en 2

3 jaar geleden

Wij doen een combi van borstvoeding + AH bio. We zijn nu de laatste bus 1 aan het opmaken en stappen daarna over op 2. Ik merk geen verschil in hoe ze reageert op borstvoeding of kunstvoeding (behalve dat de poep wat anders is, maar ze begint nu zo goed vast te eten dat haar ontlasting ook verandert. Het type melk maakt daarin niet meer uit). De eerste drie maanden heeft ze veel last gehad van reflux. Naast AH bio hebben we ook Nutrilon en Hero gebruikt. Ik merkte geen verschil in hoe ze hierop reageerde.

3 jaar geleden

Eigen merk melk nooit geprobeerd, maar vindt hipp heel fijn. Lost mooi op en met spugen geen vieze witte klonten. In de 2 zit meer calcium en hebben een grote dame, dus daarom toch de 2 gepakt.

3 jaar geleden

Wij hebben kruidvat opvolgmelk 2 sinds vorige week. Merk geen verschil bij die kleine van ons, grootste verschil is ijzer geloof ik. Onze oudste heeft het er ook mee gedaan en na een jaar gingen we gewoon over op gewone melk. Verder dan 2 zou ik ook echt niet gaan.

3 jaar geleden

Wij hebben Hipp 1, en ik denk nog een blik of 7 staan. Als die op zijn gaan we denk ik wel over op Hipp 2. Bij onze dochter zijn we op Hipp 2 gebleven, tot ruim 2 jaar. Toen accepteerde ze eindelijk gewone melk 馃. Ik ben heel blij met Hipp! Is niet zo zoet, geen suiker of maltodextrine, lost fijn op en als hij wat terug geeft is het niet zo ontzettend zuur.

3 jaar geleden

Wij gebruiken Hipp (inmiddels nr 2) en zijn heel tevreden! De overstap van BV naar Hipp 1 en nu naar 2 is ook goed verlopen.

3 jaar geleden

Wij gebruiken Hipp 2. Begon eerst met AH bio 2, maar wij vonden dat er echt teveel klontjes in bleven zitten, het lostte niet goed op. Hipp (zowel 1 als 2) lost echter wel super goed op. Ze reageert er verder niet anders op naar mijn idee.

3 jaar geleden

Het grootste verschil tussen opvolgmelk is dat er gewoonweg meer suikers inzitten. Nergens voor nodig natuurlijk. Het is prima om altijd 1 te blijven geven.

3 jaar geleden

Reactie op Daantje 1

Het grootste verschil tussen opvolgmelk is dat er gewoonweg meer suikers in ...
Bij Hipp niet, daar zit in geen enkel nummer suikers in (dat is de hele reden waarom wij Hipp geven). AH bio dacht ik ook niet maar ben ik niet zeker van.

3 jaar geleden

Reactie op Mandarijn2020

Bij Hipp niet, daar zit in geen enkel nummer suikers in (dat is de hele red ...
Klopt. In AH bio 2 zit vanwege de iets andere samenstelling zelfs minder suiker (als je kijkt naar de voedingswaarden) dan in AH bio 1. In de bio 2 zit wel maltodextrine. Dat kan als conserveringsmiddel dienen, maar ook als zoetstof. Welke functie het vervult in de bio 2 weet ik niet. Ik denk zelf dat het is toegevoegd om het qua smaak meer op 1 te laten lijken. Wij zijn nu net met de 2 (nog gemengd met 1) begonnen en ik merk nog geen verschil.

6 maanden geleden

Albert Heijn