20 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb ook die van Kolvy. Heb alle standen op het hoogste niveau staan. Ik vind soms ook dat het wat minder krachtig aanvoelt dan bijvoorbeeld de handkolf, maar ik haal er iedere keer ongeveer 120 ml per borst uit. Ik sluit altijd af met nog 2 minuten ongeveer de toeschietreflex stand. Ik weet niet of het iets doet, maar je kan het proberen ;)
3 jaar geleden
Oja en: zijn ze goed opgeladen? En zijn alle onderdelen nog goed?
Ik kolf bijv fulltime met de Youha. Ik moet veel vaker die ventielen vervangen dan de aanbevolen 1x per maand om goed druk te houden.
Ik was juist heel verbaasd toen mijn Youha binnen kwam, want ik heb die ervaren als dezelfde kracht als de Medela Symphony die ik voor het opstarten van de borstvoeding gebruikte. Daarbij moet wel gezegd worden dat de kraamzorg daarbij de verkeerde maat borstschilden voor mij had bedacht, nog steeds boos over. Maar geen verschil in productie tussen de Youha en de Medela.
Ik kolf vaak 2x10 minuten, en altijd dubbel kolven.
3 jaar geleden
Reactie op Do_92
Nog 1 aanvullende vraag: kunnen jullie je kindjes tillen als je de handsfre ...
Kunnen wel, maar het is niet top, dus ik doe het alleen als het niet anders kan. Bij mij past ze precies tussen de twee kolven in als ik haar tegen mijn borst houd, maar dat is heel onhandig vasthouden en ik vind het voor haar ook vervelend als ze tussen die twee luid pompende dingen in zit. Als alternatief pak ik haar even op onder haar oksels en houd ik haar voor me uit.
Wat ik het lastigste vind is dat je niet goed kan voeden (uit flesje) en kolven tegelijkertijd. Ik zet haar meestal in een stoel (Stokke newborn zitje) voor me en kan op die manier flesje geven en kolven tegelijk.
3 jaar geleden
Misschien een gekke vraag maar is de youha ook geschikt voor grote tepelhoven?
3 jaar geleden
Het is niet mijn topic maar ik heb toch ook een vraagje over draadloze kolven. Op het moment kolf ik op werk dubbel met de youha. Het lukt me echt niet om de twee motortjes synchroon te laten lopen en dat irriteert me dan een beetje hahaha. Ligt dat aan mij of moet ik het gewoon loslaten😅
3 jaar geleden
Hahaha! Ik heb me hier de eerste week mateloos aan geïrriteerd! Maar het gaat over (de irritatie, de motortjes blijven a-synchroon lopen bij mij).
Ik draag eigenlijk altijd voedingsbh of hemdjes en daarin blijft de kolf altijd heel goed hangen.
Kloven heb ik niet gehad dus daar heb ik geen ervaring mee.
Vasthouden inderdaad moeizaam. Kan mijn zoon verplaatsen, maar niet echt vasthouden of voeden inderdaad. Je kunt niet te ver voorover bukken. Ik zet hem ook vaak in zijn stokke newborn stoeltje.
3 jaar geleden
Reactie op LysanoD
Oh, een voedingsbh of hemdje zit strak genoeg? Ik draag een gewone bh zonde ...
Voedings bh of Voedings top werkt hier prima ja! Gewone bh (zonder beugel) vind ik lastiger, die sluit toch niet zo hoog af waardoor er meer risico is dat ze naar het midden eruit vallen.. Beetje gekke omschrijving maar miss snap je het 😅
Met een beugel bh heb ik het helemaal nog niet geprobeerd want ik pas mijn bh's niet meer sinds de zwangerschap 😅 maar denk dat dat beetje vergelijkbaar is met de beugelloze bh?