34 Reacties

4 jaar geleden

Heeee! Verschrikkelijk hé steeds die miskramen! Hier ook al 5 achter de rug! Ik mag ook eerder op de echo, vorige week met 6+1 weken geweest. Het vruchtzakje was toen 13,7mm en het embryo was eigenijk niet zichtbaar, de verloskundige keek me ook echt aan van, meid ik weet gewoon niet wat ik deze keer moet denken! Het zou alle kanten opkunnen. Wel was de grote van de vruchtzak zoals hij moest zijn. Volgens m'n eigen berekening zou het namelijk 1 a 2 dagen kunnen schelen (ik dacht zelf 5+6 dagen omdat m'n eisprong wat later was. Na een week vol stress, maar ook weer niet (omdat ik normaal altijd een week terug gezet wordt bij 6 weken) vandaag op de echo geweest. En daar was het vruchtzakje met embryo en kloppend hartje! Pak van m'n hart! Deze keer had ik er ook meer vertrouwen in. Ben mega moe en misselijk. Bij m'n miskramen namen de symptomen na 6 weken niet extra toe. En nu wel! Ik hoop dat het goed gaat met je zwangerschap, ik weet wat je doormaakt het is gewoon kut! Al die onzekerheid hormonen, op een roze wolk zitten en er telkens vanaf geschopt worden!! Dikke kus/hugg voor jou! Ps: je kan altijd je verloskundige bellen om eerder op de echo te mogen. Vorige keer ook gedaan een week wachten vond ik echt te lang! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡ 🍀❤️

4 jaar geleden

Reactie op Missss30

Heeee! Verschrikkelijk hé steeds die miskramen! Hier ook al 5 achter de rug ...
Ja het blijft zo onzeker vooral die eerste weken! Dat klinkt positief, bij 6.1 13 mm. Ik begrijp dat ik wat minder ver kan zijn dan mijn eigen berekening, maar 5 week zou echt wel veel minder zijn. Heb ook geen echo meegekregen, weet alleen dat ze het had over 8mm tot 1 cm? En dat dat overeenkomt met 5 week. Pfff ik.mag woensdag weer voor herhaal echo, maar heel eerlijk zie ik het somber in....ik wou zo graag dat kleine frummeltje zien met kloppend hartje😭 Ik hoop dat ik volgende week groei zie of mischien zelf het vruchtje🙌

4 jaar geleden

Ik heb vandaag een echo gehad. Volgens cyclus zou ik 5.4 moeten zijn. Terug gezet naar 4.6. Miss dat je iets met deze cijfers kan. Ik hoop dat je de volgende keer een hartje mag bewonderen 🍀

4 jaar geleden

Maar als ik dat goed lees is het bij mij dus 1,6 mm wat overeen komt met 4.6 weken. Ergens kan ik mij niet voorstellen dat die dan als week 5 ingaat op 8mm zit. Dus jouw vruchtzakje is wel een stuk groter dan punt 5 weken als ik mijn echo mag geloven 🤗

4 jaar geleden

Reactie op snuppie

Ik heb vandaag een echo gehad. Volgens cyclus zou ik 5.4 moeten zijn. Terug ...
Dankjewel! Zials ik het begrijp groeit de vruchtzakje 1 mm per dag. Dus als jij met 4.6 1.6 mm had dan zou 8 mm betekenen dat ik rond de 5+6 zou zitten kwa termijn? Miss30 had bij 6.1 een vruchtzakje van 13 mm dus de mijne is 5 mm kleiner dus kom ik uit op 5+4? Pfff lastig allemaal😢 Dankjewel!

4 jaar geleden

Reactie op Miennmoeder

Dankjewel! Zials ik het begrijp groeit de vruchtzakje 1 mm per dag. Dus als ...
Ja, het is allemaal zo onzeker en je hebt er zo weinig invloed op jammer genoeg 😢 hebben ze tijdens de echo wel netjes tijd genomen om je vragen te beantwoorden?

4 jaar geleden

Reactie op snuppie

Ja, het is allemaal zo onzeker en je hebt er zo weinig invloed op jammer ge ...
Ja verschrikkelijk 🙈 vooral na meerder miskramen wil je gewoon zekerheid. Ik zat op een rose wolk, daar ben ik weer keihard van af gegooit😅 Tijdens de echo klapte ik dicht, heb niet eens een foto meegekregen en het advies bereid je voor dat het verkeerd gaat....dag later gebeld en nu mocht ik toch volgende week terug komen voor nog een echo ter controle 😊

4 jaar geleden

Reactie op Miennmoeder

Ja verschrikkelijk 🙈 vooral na meerder miskramen wil je gewoon zekerheid. ...
Ik snap dat je dichtklapte.. heftige situatie 😢 jammer dat je de echo niet mee hebt gekregen. Miss was het fijn geweest om achteraf een beetje te kunnen relativeren. Nu moet je het met je geheugen doen en een negatief gevoel.. Ik ga voor je duimen volgende week 🍀

4 jaar geleden

Reactie op Miennmoeder

Ja het blijft zo onzeker vooral die eerste weken! Dat klinkt positief, bij ...
Ik ga heel hard voor je duimen!!!!! 🍀❤️ Had je ovulatietesten gebruikt??

4 jaar geleden

Reactie op Miennmoeder

Dankjewel! Zials ik het begrijp groeit de vruchtzakje 1 mm per dag. Dus als ...
Soms meten ze ook verkeerd. Het kan zo een aantal mm schelen, en 1mm is 1 dag, Ik lees nu op Google dit: Rond 4 of 5 weken zwangerschap kan je de vruchtzak al op een echo zien. Het ziet er dan uit als een rond blaasje van twee tot drie millimeter. In dit vroege stadium van je zwangerschap groeit hij met één millimeter per dag.

4 jaar geleden

Ik ben vorige week langs geweest wegens bloedverlies moest vanaf dan alle dagen tot 5 april vaginale tabletten opsteken ze heeft alles gecontroleerd en bij mij was enkel ook vruchtzakje te zien meer niet nog geen hartje zien kloppen nog niets anders ik moet 5 april terug gaan hoop dan wat meer te zien dan vorige week ... Hier ook afwachten hoor ze kon zelf nog geen afmetingen kloppend hartje datum of dergelijke zeggen om me gerust te stellen. Dus is ook afwachten tot dan

4 jaar geleden

Reactie op Missss30

Ik ga heel hard voor je duimen!!!!! 🍀❤️ Had je ovulatietesten gebruikt??
Dankjewel! Ja ovulatie testen gebruikt. Alleen zoals ik het begrijp kan het ook late inesteling zijn of diapauze? Dat het vruchtje even stilstaan met groeien? Pff je zoekt voor alles nu een verklaring 😪

4 jaar geleden

Reactie op Missss30

Soms meten ze ook verkeerd. Het kan zo een aantal mm schelen, en 1mm is 1 d ...
Ja dat is waar! Dat had ik ook gelezen en elke dag 1 mm groei, dus dan zou het 5.5 /5.6 ong zijn. Eigen berekening was 6.2 dus daar zou ik mij nog in kunnen vinden, een paar dagen verschil. Pfff ik hoop het zo dat we volgende week groei zien en een vruchtje 😢

4 jaar geleden

Ik ben vorige week langs geweest wegens bloedverlies moest vanaf dan alle d ...
Hoe ver was je tijdens de echo? Heeft ze ook het vruchtenzakje gemeten? Verschikkelijk deze onzekerheid, ik begrijp je stress en onzekerheid🤍 dit is zo killing, hou jij het wat vol?

4 jaar geleden

Reactie op Miennmoeder

Hoe ver was je tijdens de echo? Heeft ze ook het vruchtenzakje gemeten? V ...
Geen flauw idee weet nog steeds niets probleem ik kna ook niet optellen of doen sinds laatste regels want ik ben gestopt op 3 januari met de anticonceptie en verder weet ik niets hoever ik ben juist via eerste clearblue digital kwam er op goeie drie weken terug 1-2 + en meer weet ik niet bloed is genomen in ziekenhuis om te zien naar mijn HCG waarden maar heel veel was er nog niet te zien deze week maandag toen ik ben langs geweest zit nu al week thuis mag nie werken moet platte rust en volgende week ook de schans is wel ben paasvakantie zowiezo thuis maar moet dan nog wchtn tot volgende echo 5 april ze heeft niets kunnen meten of me even gerust stellen dus wacht ik nog steeds af en rust ik meer kan ik niet doen tot dan ...

4 jaar geleden

Geen flauw idee weet nog steeds niets probleem ik kna ook niet optellen of ...
Jeetje was een onzekerheid allemaal meid! Weet je toevallig wat voor medicatie je hebt gekregen? is dat om de bloeding te stoppen? Ja je doet alles wat je kan doen, maar die onzekerheid is zo slopend! Hoop dat je 5 april iets heel moois op de echo mag zien en we beide blij kunnen zijn en kunnen gaan genieten 😘 Heel veel sterkte, zullen we elkaar op de hoogte houden? X

4 jaar geleden

Ik had met 8 weken een echo en het vruchtzakje werd toen gemeten op 6 weken: het was 1,5 cm. Dat is dus hoe groot het vruchtzakje met 6 weken zou zijn. Was bij mij dus een missed abortion. Weet je zelf zeker dat je je 6+2 bent? Misschien een late eisprong gehad oid? Ik hoop het voor je dat je de volgende keer een goede echo hebt. Wat enorm spannend. Wanneer heb je weer een echo? Sterkte ❤️❤️😘😘

4 jaar geleden

Reactie op Miennmoeder

Jeetje was een onzekerheid allemaal meid! Weet je toevallig wat voor medica ...
Idd onzekerheid is zeker wel en ja dat zijn vaginale tabletten utrogestan geen is wat voor alles en ja idd ik hoop het ! En jij ook ! En ja hoor is goed! X

4 jaar geleden

Reactie op Miennmoeder

Ja verschrikkelijk 🙈 vooral na meerder miskramen wil je gewoon zekerheid. ...
Je kunt ze trouwens nog bellen voor de echo foto! Soms zijn ze nog bewaard 🤞🏻

4 jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Ik had met 8 weken een echo en het vruchtzakje werd toen gemeten op 6 weken ...
Heel eerlijk vraag ik mij af of ik wel goed gerekend heb. Aan de hand van menstruatie> 8feb was de eerste dag van laatste menstruatie Ovulatie test> eerste positieve test was 20 feb. 48 uur aanhoudend zou uiterlijk 22 feb ovulatie kunnen zijn geweest. Ik snap er echt niks meer van, hoe rekenen jullie het?